سه‌شنبه , می 14 2024

لیست بهترین انیمیشن های جهان [ 100 انیمیشن برتر دنیا ]

بهترین انیمیشن های جهان، شاید کلمه‌ای باشد که بسیاری از خانواده‌های ایرانی آن را سرچ می‌کنند تا بتوانند لیستی از بهترین فیلم‌ها و انیمیشن‌های مخصوص کودک را در آن پیدا کنند.

بدیهی است که پدران و مادران همیشه بهترین‌ها را برای فرزندانشان می‌خواهند، و این نکته شامل انیمیشن‌های موردنظر هم می‌شود. در این لیست برخی از بهترین انیمیشن‌ های تاریخ را عنوان کرده‌ایم که هم از نظر داستان و هم از لحاظ بصری در لیست بهترین انیمیشن‌ های دنیا قرار گرفته‌اند. اگر شما مادر یا پدری هستید که به دنبال یک کارتون مناسب برای فرزندتان می‌گردید، در ادامه با ما همراه باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه‌ای عالی، خودتان نیز به همراه فرزندتان به تماشای این انیمیشن‌ها بپردازید. این بدین دلیل است که علاوه بر برانگیخته شدن حس نوستالژی، می‌توانید فرصت دوباره‌ای برای لذت بردن از یک داستان خوب و کامل با شخصیت‌های دوست‌داشتنی را برای خود به ارمغان بیاورید.

امروز ما در تایم سیتی قصد داریم در قالب کمک به پدران و مادران عزیز، لیستی از بهترین مواردی که می‌تواندسرگرم کننده باشد تهیه کنیم. دقت داشته باشید که این لیست شامل بهترین و جذاب‌ترین انیمیشن و فیلم‌های ساخته شده طی سالیان اخیر است. همچنین درصورتی که نیاز به انیمیشن دخترانه دارید میتوانید مقاله بهترین انیمیشن های دخترانه را مطالعه نمایید.

 

بهترین انیمیشن‌های جهان تا سال 2022

در این مقاله برترین انیمیشن‌های جهان که تاکنون ساخته شده‌اند را برای شما همراهان تایم سیتی لیست کرده‌ایم. همچنین، تمام سعی خود را داریم تا در این فهرست آموزنده‌ترین، سرگرم‌کننده‌ترین و بهترین انیمیشن‌های موجود را قرار دهیم.

انیمیشن‌ها یک فضای بی‌حدوحصر برای داستان‌گویی و به‌تصویرکشیدن خیال‌ها، جادوها و یک فضای مناسب برای یادگیری هرچه روان‌تر و کارآمدتر چالش‌ها و آموزه‌های اولیه هستند. پس، در مطالعه مقاله بهترین انیمیشن‌هایی که تابه‌حال ساخته شده است، همراه تایم سیتی باشید.

غارنشینان - The Croods

غارنشینان – The Croods

کرودها یا غارنشینان یک انیمیشن در ژانر کمدی، ماجراجویی به کارگردانی کرک دمیکو و کریس سندرز است. کرک دمیکو فیلم‌نامه کرودها را به همراه کریس باتلر و جین هارتول به رشته تحریر درآورده است.

نیکولاس کیج، اما استون، رایان رینولدز، کاترین کینر، کلارک دوک، کلوریس لیچمن از صداپیشگان انیمیشن خانواده کرود هستند. همچنین، رده سنی مشخص شده برای این انیمیشن PG است.

هر بخش از این انیمیشن یک سورپرایز بسیار دلپذیر برای شماست که در حال تماشای آن هستید. ماجراهای این خانواده ماقبل تاریخ قرار است در طول زمان پخش، فرزندان شما را خوشحال و شما والدین را سرگرم کند. لازم به ذکر است که دیدن این انیمیشن برای تمام انیمیشن دوستان با هر رده سنی مناسب و سرگرم‌کننده است.

کرودها یک اثر با فیلم‌نامه‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی و هوشمند است که شما را درگیر داستان خود می‌کند. تمام عوامل و جزئیات غارنشینان باعث می‌شوند پس از اتمام آن از تماشا یکی از بهترین انیمیشن های جهان احساس رضایت کنید.

انیمیشن غارنشینان با بازخورد خوبی از جانب منتقدین مواجه شد و وجود مفاهیم عمیق و آموزنده در این انیمیشن مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. این انیمیشن موفق به کسب 5 جایزه و 46 نامزدی دریافت جایزه شد که نامزدی اسکار بهترین انیمیشن بلند سال جزو آن‌هاست.

پیشنهاد مطالعه

خلاصه داستان انیمیشن غارنشینان

پس از تخریب غار، یک خانواده غارنشین باید با کمک یک پسر مبتکر در یک‌دنیای خارق‌العاده ناآشنا قدم بزنند …

پسر میمونی: قهرمانی متولد می‌شود - Monkie Kid: A Hero Is Born

پسر میمونی: قهرمانی متولد می‌شود – Monkie Kid: A Hero Is Born 

پسر میمونی: قهرمانی متولد می‌شود (Monkie Kid: A Hero Is Born) انیمیشنی تلویزیونی به کارگردانی سارا هارپر است که در سال 2020 پخش شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جرمی آدامز و یین کای نوشته شد. 

این انیمیشن نمرات متوسطی از جانب منتقدان دریافت کرد. ازجمله صداپیشگانی که در انیمیشن پسر میمونی: قهرمانی متولد می‌شود به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دیو بی. میچل، جک د سنا، پاتریک سیتز و شان شمل اشاره کرد. 

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: شاه میمون، قهرمان محبوب رمان مشهور سفر به غرب در یک پسر جوان به نام MK زنده می‌شود.

 به سوی الدورادو the road to Eldorado

 به سوی الدورادو the road to Eldorado

یکی دیگر از انیمیشن های پرطرفدار و قدیمی، انیمیشن به سوی الدورادو است. به سوی الدورادو محصول شرکت دریم ورکس است که در سال 2000 روی پرده به نمایش درآمد. وظیفه‌ی کارگردانی این اثر بر عهده‌ی اریک بیبو برجرون و دان پال بوده است. فیلم‌نامه‌ی این انیمیشن توسط تد الیوت و تری روسیو نوشته شده است. در انیمیشن به سوی الدورادو هنرمندانی نظیر کوین کلاین، روزی پرز، آرماند آسانته و ادوارد جیمز به ایفای نقش پرداخته‌اند.
نظرات درباره‌ی به سوی الدورادو بسیار مختلف هستند. اغلب منتقدان معتقد هستند که این انیمیشن داستان عمیق و پرمفهومی ندارد و شخصیت‌پردازی آن بسیار ضعیف است که این موارد باعث شده تا به سوی الدورادو یک انیمشن کاملا متوسط به شمار آید. انیمیشن به سوی الدورادو نتوانست مخاطبان زیادی جذب کند و در باکس آفیس نیز نتوانست موفق ظاهر شود. واضح است که این انیمیشن اثری است که با تمام سلایق سازگار نیست، البته اگر نگاه منتقدانه‌ی خود را کنار بگذارید شما هم می‌توانید به اندازه‌ی کافی از تماشای آن لذت ببرید.
داستان درباره‌ی دو دوست به نام‌های میگل و تولیو است که روزی در یک شرط‌بندی موفق می‌شوند نقشه‌ی شهر طلا را از آن خود کنند. البته بعد از اینکه مشخص شد در این قماربازی تقلب کرده‌اند ماموران و مردم شهر تلاش به دستگیری این دو می‌کنند. میگل و تولیو سرانجام از شهر خود فرار می‌کنند و به طور اتفاقی به جزیره‌ای می‌رسند که ظاهری مانند نقشه‌ی شهر طلا دارد.

سنباد Sinbad

سنباد Sinbad

معمولا وقتی حرف از لیست بهترین انیمیشن های دنیا به میان می‌آید اغلب افراد به دنبال انیمیشن‌های جدید می‌روند درحالی که برخی از بهترین آثار پویانمایی را باید میان کارهای کلاسیک پیدا کرد. انیمیشن سنباد انیمیشنی کمتر شناخته شده محصول شرکت دریم ورکس است که در سال 2003 روی پرده‌ی سینماها به نمایش درآمد. این انیمیشن سینمایی توسط تیم جانسون و پاتریک گیلمور کارگردانی شد. فیلم‌نامه‌ی این اثر توسط جان لوگان نوشته شده است. انیمیشن سنباد بر اساس داستانی به نام “سنباد دریانورد” نوشته‌ی میرل سوریا ساخته شده است. از هنرمندانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به برد پیت، کاترین زتا جونز، میشل فایفر و جوزف فینس اشاره کرد. آهنگسازی این اثر را هری گرسون ویلیامز بر عهده داشته است.
انیمیشن سنباد متاسفانه موفق به جلب نظر مثبت برخی از منتقدان نشد. این امر باعث شد تا این انیمیشن سینمایی به نمره‌های بسیار متوسطی دست پیدا کند. برخی از منتقدان معتقد بودند که این انیمیشن یک اثر کاملا عادی و متوسط است که چیز جدید به دنیای آثار پویانمایی اضافه نمی‌کند. البته بعضی از منتقدان این انیمشین را به دلیل طراحی و جلوه‌های بصری‌اش مورد تحسین و تمجید قرار دادند. سنباد که با بودجه‌ی شصت میلیون دلاری ساخته شد موفق به فروش بیش از هشتاد میلیون دلار در باکس آفیس شده است.
داستان انیمیشن درباره‌ی یک دزد دریایی به نام سنباد است که قصد دارد قبل از بازنشسته شدن یک دزدی بزرگ انجام دهد. او تصمیم دارد به عنوان آخرین کار خود، کتاب جادویی صلح را از آن خود کند. سنباد و گروهش موفق می‌شوند این کتاب را به دست آورند اما با دوست قدیمی سنباد که مسئول شهر نیز هست روبرو می‌شوند. سندباد و دوستش در گیر و دار نگه داشتن کتاب وارد یک دنیای جادویی می‌شوند. آن دو برای شکست دادن دشمن مشترک یک بار دیگر باهم همکاری می‌کنند و به روزهای قدیم دوستی‌شان برمی‌گردند. طی اتفاقاتی سندباد و دوستش با الهه‌ای به نام اریس روبرو می‌شوند. اریس نیز مانند آن دو به دنبال به دست آوردن کتاب صلح است. حال این سه نفر باید برای بدست آوردن این گنجینه باهم بجنگند.

هرکول Hercules

هرکول Hercules

یکی دیگر از انیمیشن های خوب قدیمی می‌توان به انیمیشن هرکول اشاره کرد. این انیمیشن توسط شرکت دیزنی ساخته و در سال 1997 اکران شد. کارگردانی این اثر را جان ماسکر و ران کلمنتس بر عهده داشته‌اند. فیلم‌نامه‌ی این انیمیشن توسط افراد زیادی از جمله دونالد مک‌انری، باب شاو و ارین مکی نوشته شده است. این انیمیشن بر اساس افسانه‌ی یونانی هرکول و زئوس ساخته شده است. از هنرمندانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به تیت دونووان، دنی دویتو، جیمز وودز، سوزان ایگان و ریپ تورن اشاره کرد.
انیمیشن هرکول در زمان انتشار مورد استقبال مخاطبان بسیاری قرار گرفت و توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند. بسیاری معتقد بودند که انیمیشن هرکول یک انیمیشن تاریخی با داستانی جذاب و عنصر طنزی شیرین است. هرچند که نمی‌توان از آن به عنوان یکی از کارهای کلاسیک دیزنی نام برد. انیمیشن هرکول با بودجه‌ی 85 میلیون دلاری ساخته و موفق به فروش فوق‌العاده‌ی 252.7 میلیون دلاری شد.
داستان این انیمیشن درباره‌ی زندگی هرکول است. او که پسری نیمه خدا و نیمه انسان است در زمان نوزادی از قلمروی خدایان به زمین می‌افتد. این انیمیشن داستان هرکول در راه رسیدن به خانه‌ی اصلی‌اش را روایت می‌کند.

سیاره‌ی گنج treasure planet

سیاره‌ی گنج treasure planet

سیاره‌ی گنج یکی دیگر از آثار دیزنی است که میان ایرانی‌ها بسیار محبوب است. این انیمیشن در سال 2002 ساخته و اکران شد. وظیفه‌ی کارگردانی این اثر بر عهده‌ی جان ماسکر و ران کلمنتس بوده است. فیلم‌نامه‌ی این انیمیشن توسط ران کلمنتس، جان ماسکر، تد الیوت و تری روسیو نوشته شده است. این انیمیشن بر اساس داستانی به همین نام نوشته‌ی رابرت لوئیس استیونسون ساخته شده است. از بازیگرانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به جوزف گوردون لویت، برایان موری، اما تامسون، مارتین شورت و پاتریک مک‌گوهان اشاره کرد.

انیمیشن سیاره‌ی گنج توانست نظر مثبت برخی از منتقدان را جذب کند و به نمرات تقریبا بالایی در سایت‌ها و مقالات معتبر دست یابد. هرچند که این انیمیشن به دلیل شخصیت‌پردازی ضعیف نتوانست مخاطبان خارجی زیادی را جذب کند، سیاره‌ی گنج یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌ها میان مخاطبان ایرانی است. این اثر سینمایی با بودجه‌ی 140 میلیون دلاری ساخته و موفق به فروش 110 میلیون دلاری در باکس آفیس شد.

داستان درباره‌ی پسری سر به هوا و دردسر ساز به نام جیم است. جیم بعد از اینکه پدرش او را در کودکی ترک کرد نزد مادرش ماند تا به او در کسب و کار مهمان‌خانه‌شان کمک کند. روزی یک سفینه با شتاب وارد سیاره‌ی آن‌ها می‌شود و در نزدیکی محل زندگی جیم سقوط می‌کند. کاپیتان سفینه در آخرین لحظات مرگش جسمی کروی را به جیم می‌دهد و به او درباره‌ی سایبرگ هشدار می‌دهد. کمی بعد مهمان‌خانه‌ی جیم و مادرش آتش می‌گیرد و آن دو همراه با دوستشان از محل زندگی خود فرار می‌کنند. جیم متوجه می‌شود که جسم کروی شکل در واقع نقشه‌ای برای پیدا کردن سیاره‌ی گنج است و تصمیم می‌گیرد تا به دنبال سیاره برود و مهمان‌خانه‌ی مادرش را با استفاده از این گنج دوباره بسازد.

شاهزاده‌ی مصری the prince of Egypt

شاهزاده‌ی مصری the prince of Egypt

شاهزاده‌ی مصری یکی دیگر از آثار شرکت دریم ورکس است که توانست به محبوبیت خاصی دست پیدا کند. این انیمشن در سال 1998 ساخته و منتشر شد. وظیفه‌ی کارگردانی این انیمیشن بر عهده‌ی برندا چمپمن، استیو هیکنر و سایمون ولز بوده است. فیلم‌نامه‌ی آن توسط فیلیپ لازبنیک نوشته شده است. انیمیشن شاهزاده ی مصری بر اساس داستان حضرت موسی و بخش دوم کتاب انجیل ساخته شده است. از صداگذارانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به ول کیلمر، رالف فینس، میشل فایفر، ساندرا بولاک، استیو مارتین و جف گلدبلوم اشاره کرد.
این انیمشن در زمان انتشارش توانست نظر مثبت منتقدان بسیاری را بخاطر داستان و روایت جذابش به خود جذب کند. همچنین انیمیشن شاهزاده ی مصری با استقبال گسترده‌ی مخاطبان روبرو شد و تا به امروز یکی از انیمیشن‌های بسیار محبوب dreamworks به شمار می‌رود. این انیمیشن با بودجه‌ی هفتاد میلیون دلاری ساخته و موق به فروش 218.6 میلیون دلاری شده است. درست است که این انیمیشن میان مخاطبان ایرانی شهرت چندانی ندارد اما بدانید که این اثر در ژانر خود یک شاهکار محسوب می‌شود و نباید فرصت تماشایش را از دست داد.
داستان درباره‌ زندگی حضرت موسی و رسیدن او به نبوت است. این انیمیشن تمام ادوارد زندگی او از دوران کودکی تا مرگ را به تصویر می‌کشد.

Megamind مگامایند

Megamind  مگامایند

انیمیشن مگامایند یک انیمیشن ابرقهرمانی محصول استودیوی دریم ورکس است. این انیمیشن در سال 2010 به کارگردانی تام مک‌گراث اکران شد. آلن اسکول‌کرفت و برنت سایمونز نویسندگان این اثر هستند. جالب است بدانید که موسیقی این اثر برعهده‌ی یکی از بزرگترین آهنگسازان، یعنی هانس زیمر بوده است. مگامایند با بودجه‌ی 130 میلیون دلاری ساخته شد و موفق به فروش 321 میلیون دلاری در باکس آفیس شد.
انیمیشن مگامایند در زمان اکرانش با واکنش مثبت منتقدان روبرو شد. هرچند که این کارتون خوب در زمان خودش کاملا درک نشد. می‌توان گفت مگامایند به اصطلاح از زمان خودش بسیار جلوتر بوده است؛ اما خوشبختانه در یکی دو سال اخیر، مخاطبان به درک بیشتر و بهتری از این انیمیشن رسیده‌اند. ممکن است درک مفاهیم عمیق و پیام اصلی داستان مگامایند برای کودکان مقداری سخت باشد. هرچند این خصوصیت باعث شده تا حتی بزرگسالان هم از این انیمیشن لذت ببرند. از صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به ویل فرل، تینا فی، جونا هیل، دیوید کراس و برد پیت اشاره کرد.
داستان درباره‌ی آدم فضایی شروری به نام مگامایند است که هدفش شکست ابرقهرمان داستان، یعنی مترومن، و به دست گرفتن کنترل شهر است. اما بعد از مرگ مترومن و رسیدن به هدفش حالا زندگی برای مگامایند جذابیتی ندارد، به همین دلیل او تصمیم به ساخت یک ابرقهرمان دیگر می‌گیرد. سرانجام مگامایند ابرقهرمان خود را می‌سازد اما متوجه می‌شود که آدم اشتباهی را انتخاب کرده است. حالا او برای نجات شهر و زندگی‌اش مجبور است دست از افکار و اعمال شرورانه‌ی خود بردارد.

over%20the%20hedge %D8%A2%D9%86%20%D8%B3%D9%88%DB%8C%20%D9%BE%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86

over the hedge آن سوی پرچین

انیمیشن آن سوی پرچین از دیگر محصولات استودیوی دریم ورکس است. این انیمیشن در سال 2006 به کارگردانی تیم جانسون و تهیه‌کنندگی بانی آرنولد اکران شد. داستان این انیمیشن از کتاب مصوری به همین نام، به نویسندگی مایکل فرای الهام گرفته شده است. فیلم‌نامه‌ی این اثر توسط نویسندگانی از جمله لن بلام،  لورن کامرون، دیوید هاسلتون و کری کرک‌پاتریک نوشته شده است. این فیلم با بودجه‌ی 80 میلیونی ساخته شد و در باکس آفیس موفق به فروش 340 میلیون دلاری شده است.

برخلاف داستان جذاب و شخصیت‌های جالب، انیمیشن آن سوی پرچین موفق به دریافت نمرات بسیار بالایی نشد. هرچند این به این معنی نیست که این اثر یک کارتون خوب محسوب نمی‌شود. حتی با وجود نمرات متوسط و معمولی، آن سوی پرچین انیمیشنی است که مخاطبان در هر رده‌ی سنی بتوانند از آن لذت کافی ببرند. همچنین این انیمیشن برای طراحی شخصیت و استوری‌بورد موفق به دریافت جوایز جشنواره‌ی آنی آواردز شد. از بازیگرانی که در این انیمیشن ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به بروس ویلیس، گری شندلینگ، استیو کرل و واندا سایکس اشاره کرد.

داستان درباره‌‌ی گروهی از حیوانات است که در جنگل و در آرامش به زندگی معمولی خود می‌پردازند. اما روزی یک راکون شهری به نام آرجی وارد جمع آن‌ها می‌شود و زندگی‌شان را تغییر می‌دهد. طی حادثه‌ای، آرجی یک سبد مواد غذایی را که از دست خرسی دزدیده، نابود می‌کند و حالا او زیر بار یک بدهی سنگین رفته است.

اما پس از ملحق شدن به گروه حیوانات جنگل، او تصمیم می‌گیرد تا با دروغ و کلک از آن‌ها به نفع خود استفاده کند. پس به تمام حیوانات می‌گوید که آن سوی پرچین یک دنیای کاملا جدید و پرهیجان در انتظارشان است. دنیای آدم‌ها، دنیایی پر از تجربیات نو و غذاهای خوشمزه، و البته دنیایی بی‌رحم و ترسناک.

جاسوسان نامحسوس - Spies in Disguise

جاسوسان نامحسوس – Spies in Disguise 

جاسوسان نامحسوس (Spies in Disguise) انیمیشنی در ژانر کمدی و جاسوسی است که در سال 2019 اکران شد. نیک برونو و تروی کوین کارگردانان این انیمیشن بودند. وظیفه تهیه‌کنندگی این اثر برعهده پیتر چرنین و مایکل چی. تراورس قرار داشت. فیلم‌نامه انیمیشن جاسوسان نامحسوس توسط برد کوپلند و لاید تیلور نوشته شد. 

انیمیشن جاسوسان نامحسوس آنطور که انتظار می‌رفت نمرات بالایی دریافت نکرد. ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به ویل اسمیت، تام هالند، رشیدا جونز، بن مندلسون، ریبا مک‌اینتایر، کارن گیلان و دی‌جی خالد اشاره کرد. این انیمیشن با بودجه تولید 100 میلیون دلاری‌اش، حدود 171 میلیون دلار فروش کرد. 

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: هنگامی که دنیا وارد خطر می‌شود، بزرگ‌ترین جاسوس دنیا به نام لانس استرلینگ وارد عمل می‌شود. اما در این راه دچار مشکلات فراوانی می‌شود و به جرم خیانت به سازمان جاسوسی تحت تعقیب قرار می‌گیرد. در این زمان لانس استرینگ نزد مخترع جوانی به نام والتر بکت می‌رود که خودش او را از شرکت اخراج کرده بود و از او می‌خواهد او را مخفی کند؛ اما در این بین تحت یک اتفاق به کبوتر تبدیل می‌شود. 

پیشنهاد مطالعه: بهترین انیمیشن های کمدی | لیست کارتون های خنده دار تا 2023


روی ماه - Over the Moon‎

روی ماه – Over the Moon‎ 

روی ماه (Over the Moon‎) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین انیمیشن های جهان را داراست. گلن کین وظیفه کارگردانی این انیمیشن را برعهده داشت. پیلین چو و جن ریم تهیه‌کنندگان انیمیشن روی ماه بودند. فیلم‌نامه این انیمیشن توسط آدری ولز نوشته شد. 

انیمیشن روی ماه نمرات چندان بالایی دریافت نکرد و با نظرات مختلف منتقدان روبه‌رو شد. این انیمیشن طی مراسم گلدن گلوب و اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن شده بود که موفق به کسب هیچ‌کدام از این دو جایزه نشد. کتی انگ، فیلیپا سو، کن جیونگ و جان چو ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن حضور داشتند. 

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: یک دختر به اسم فی فی توسط والدینش با چانگ ای، الهه‌ی چینی روی ماه آشنا می‌شود. بعد از فوت مادرش، فی فی در تلاش است تا وجود چانگ ای را ثابت کند و به همین دلیل یک سفینه‌ فضایی می‌سازد که به اندازه‌ کافی قدرتمند است تا او را به ماه برساند و با این شخصیت افسانه‌ای ملاقات کند. 

فردیناند – Ferdinand

فردیناند – Ferdinand 

فردیناند (Ferdinand) یک انیمیشن به کارگردانی کارلوز سالدانیا است که برپایه کتابی به همین نام اثر مونرو لیف ساخته شد. بروس اندرسون و لوری فورت وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. فیلم‌نامه این انیمیشن توسط ایان سوث وود نوشته شد. 

انیمیشن فردیناند نمرات مختلفی دریافت کرد و واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت. این انیمیشن طی مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن شده بود که موفق به کسب آن نشد. 

این انیمیشن توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و به موفقیت تجاری بزرگی برسد. انیمیشن فردیناند که با بودجه 111 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدو 296 میلیون دلاری فروش کرد. جان سینا، کیت مک‌کینون، جینا رادریگز، گابریل ایگلسیاس، بابی کاناوله، دیوید تننت، آنتونی اندرسون، سالی فیلیپس، بوریس کوجو، میگل آنخل سیلوستره و رائول اسپارزا ازجمله صداپیشگانی هستند که در انیمیشن فردیناند به ایفای نقش پرداختند. 

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: فردیناند یک گاو نر است که قلب مهربانی دارد و به گل‌ها علاقه‌مند است. او دوستی با انسان‌ها و سایر حیوانات را به مبارزه با آن‌ها ترجیح می‌دهد. 

مری و مکس - Mary and Max

مری و مکس – Mary and Max 

مری و مکس (Mary and Max) انیمیشنی به کارگردانی و نویسندگی آدام الیوت است که در سال 2009 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده ملانی کومبز قرار داشت. 

انیمیشن مری و مکس توانست با تحسین گسترده منتقدان مواجه شود و نمرات بسیار بالایی دریافت کند. منتقدان از این انیمیشن به دلیل خلاقیت داستانی تحسین کردند. ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این انیمیشن حضور داشتند می‌توان به فیلیپ سیمور هافمن، تونی کولت و اریک بانا اشاره کرد. 

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: مری دختری 8 ساله است که با سوالات زیادی در استرالیا، حومه ملبورن زندگی می‌کند مکس نیز در سن 44 سالگی، مبتلا به اختلال عصبی سندرم آسپرگر در نیویورک زندگی می‌کند. روزی مری با مادرش به پست می‌روند و مری از کتاب آدرس، یک نفر را انتخاب می‌کند و به مکس نامه می‌فرستد.

mitchells bwd8yubgy2weg78tds67gt2w6e7tws67etf672w34

میچل‌ها در برابر ماشین‌ها – The Mitchells vs. the Machines 

میچل‌ها در برابر ماشین‌ها (The Mitchells vs. the Machines ‎) جزو بهترین انیمیشن‌ های جهان به شمار می‌آید که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده مایک ریاندا قرار داشت و در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. لازم به ذکر است که جف روو در امر نویسندگی ریاندا را همراهی کرد. فیل لرد، کریستوفر میلر و کورت آلبرشت تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. 

فیلم میچل‌ها در برابر ماشین‌ها با نمرات متوسط منتقدان مواجه شد و واکنش‌های مختلف آنان را در پی داشت. ازجمله صداپیشگانی که در این انیمیشن حضور داشتند می‌توان به ابی جکوبسون، دنی مک‌براید، مایا رودولف، اریک آندره، الیویا کلمن، جان لجند، کریسی تیگن، فرد ارمیسن و بک بنت اشاره کرد. 

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: کیتی میچل، یک دختر خلاق و فیلم‌ساز است که در میشیگان زندگی می‌کند. رابطه او با خانواده‌ی عجیب و غریبش چندان خوب نیست. او در دانشگاه مورد‌علاقه‌اش که در کالیفرنیا است قبول ‌می‌شود. او از این‌که خانواده‌اش را ترک می‌کند و قرار است افرادی شبیه به خودش که عاشق فیلم‌سازی هستند، پیدا کند، بسیار خوشحال و مشتاق است. شب پیش از سفر، او با پدرش، ریک میچل، دعوا می‌کند و پدرش ناخواسته لپ‌تاپ او را می‌شکند. 

لوکا

لوکا – Luca 

لوکا (Luca) نام یک انیمیشن جدید به کارگردانی انریکو کازاروزا است که در سال 2021 اکران شد. آندرا وارن تهیه‌کننده و مایک جونز نویسنده این انیمیشن تماشایی بودند. 

انیمیشن لوکا با واکنش‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شد و به دلیل خلاقیت‌های داستانی و شخصیت‌پردازی‌ها مورد تحسین قرار گرفت. جیکوب ترمبلی، جک دیلن گریزر، مایا رودولف و جیم گافیگان ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن حضور داشتند. این انیمیشن حدود 21 میلیون دلار در گیشه فروخت. 

خلاصه داستان انیمیشن لوکا بدین شرح است: لوکا پاگورو، هیولای دریایی 13 ساله کنجکاو در مورد دنیای بالای دریا است. او در آب‌های کنار ساحل ایتالیا زندگی می‌کند؛ در مزرعه‌ای که در آن بزماهی را به همراه پدر و مادرش نگهداری می‌کند.

رایا و آخرین اژدها

رایا و آخرین اژدها – Raya and the Last Dragon

انیمیشن رایا و آخرین اژدها، یکی از بهترین انیمیشن‌های 2021 است که طبق انتظارات، به خوبی توانست رضایت بینندگان را جلب نماید.

این انیمیشن جذاب و تماشایی توسط استودیوی والت دیزنی ساخته شده و در 15 اسفند 1399 توسط استریم Disney+ منتشر گردید.

داستان این انیمیشن در مورد سرزمینی به‌نام کوماندرا است. انسان‌ها و اژدهایان در کوماندرا زندگی خوبی دارند تا زمانی که موجودات پلیدی به‌نام درون‌ها به این سرزمین حمله می‌کنند و پس از برخورد با هر موجودی، آن را تبدیل به سنگ می‌کنند. پس از آخرین مبارزات، اژدهای باقی مانده به نام سیسو موفق می‌شود با فدا کردن جان خود، درون‌ها را به عقب بازگرداند.

اما انسان‌ها پس از مرگ سیسو و نجات یافتن در مقابل درون‌ها، به جنگ و خونریزی در قبایل هم می‌پردازند و …

Despicable Me

من نفرت انگیز – Despicable Me

من نفرت‌انگیز یکی از بهترین انیمیشن‌های جهان است که در سال 2010 توسط یونیورسال پیکچرز تولید شد. این انیمیشن از موفق‌ترین آثار کارتونی است که با بودجه‌ی 69 میلیون دلاری خود توانست بیش از 500 میلیون دلار فروش کند. همین میزان فروش می‌تواند کیفیت بالای این انیمیشن را ثابت کند و آن را در لیست بهترین انیمیشن های دنیا قرار دهد.

داستان این انیمیشن در مورد تبهکاری به‌نام گورو است. گورو پس از شنیدن خبری مبنی بردزدیده شدن هرم جیزه تصمیم می‌گیرد ماه را بدزدد تا بدین ترتیب بتواند تمام دنیا و رئیس بانکی که برای دزدی‌هایش ازآن وام می‌گیرد را تحت تأثیر قرار دهد. گورو دستیارانی به نام مینیون‌ها دارد که موجوداتی بسیار جالب و بانمک هستند. آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن خواسته‌های گورو را انجام می‌دهند و دائما خراب‌کاری مشغولند. در ادامه‌ی انیمیشن اتفاقات بسیار جالی میفتد که حتی برای سنین بزرگسال نیز می‌تواند جالب و جذاب باشد. یکی از بهترین انیمیشن های جهان « منِ نفرت‌انگیز 1 » است که حتی خانواده‌ها نیز می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند.

Frozen 2

یخ زده 2 – Frozen 2

انیمیشنی که در سال 2019 منتشر شد و توانست رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کند. این فیلم با فروشی بیش از 1/4 میلیارد دلار توانست سومین فیلم پرفروش 2019 و دهمین فیلم پرفروش تاریخ است و یه معنای واقعی کلمه یکی از بهترین انیمیشن‌های جهان است.

داستان این انیمیشن ادامه‌ای از قسمت نخست است. اِلسا و آنا اکنون بالغ تر شده‌اند و زندگی آن‌ها آروم شده. همه چیز به خوبی پیش می‌رود تا ناگهان نوایی زیبا، اِلسا را صدا می‌زند. اِلسا به دنبال این صدا ارواح جنگل را بیدار می‌کند. ارواحی که از جنگلی باستانی و جادویی محافظت می‌کنند و چندین سال است که ناراحت و خشمگین شده‌اند.

در ابتدای انیمیشن، به خاطرات کودکی اِلسا و آنا فلش بک زده می‌شود و می‌بینیم که پدر و مادر اِلسا، داستانی از جنگل باستانی و رابطه‌ی خوبی که میان مردم ارِندل و جنگل برقرار بوده را بازگو می‌کنند و همچنین دلیل برهم زدنه آرامش ارواح نیز مشخص می‌شود.

حال اِلسا باید به همراه دوستان و خانوده خود یعنی آنا، اولاف، سون و کریستُف به چالشی جدید پای بگذارد که سرنوشت آن، نجات پیدا کردن ارِندِل از خشم ارواح جنگل است.

همانند قسمت نخست، گرافیک فوق‌العاده‌ای در منجمد 2 به چشم می‌خورد. این گرافیک بالا با ترکیب موسیقی‌های متن، نواهای انیمیشن، ترانه‌ها و جلوه‌های بصری یک اثر تاریخی خلق کرده‌اند که تا سال‌ها بعد می‌توان از آن لذت برد.

این انیمیشن توانست امتیاز 92% از نگاه بینندگان پایگاه Rotten Tomatoes را کسب کند که همین امر کیفیت بالای انیمیشن را تضمین می‌کند.

 

Best Animations in The world

چگونه اژدهای خود را آموزش دهیم؟- School of dragons

یکی دیگر از بهترین انیمیشن های جهان، انیمیشن محبوب «چگونه اژدهای خود را آموزش دهیم» است. این مجموعه در 3 قسمت ساخته شده و یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشا است.

نخستین قسمت این انیمیشن درسال 2010 توسط دریم ورکس (DreamWorks) ساخته شد و کارگردانی آن نیز به‌عهده «کریس سندرز» و «دین دبلوا» بود. لازم به‌ذکر است که این انیمیشن براساس رمانی با همین نام اقتباس گرفته شده.

داستان این انیمیشن درمورد یک پسر بچه‌ی وایکینگ به‌نام «هیکاپ» است که سرزمینش به‌طور مداوم مورد حمله‌ی اژدهایان قرار می‌گیرد. مردم این قبیله همواره مشغول به مقابله با اژدهایان هستند و رهبری آن‌ها را نیز پدر هیکاپ انجام می‌دهد. دریکی از روزهایی که هیکاپ برای گردش به‌جنگل رفته بود متوجه می‌شود که اژدهایی زخمی روی زمین افتاده و پس از نزدیک شدن به اژدها در می‌یابد که او یک «خشم شب» است. خشم شب‌ها یکی از خطرناک‌ترین گونه‌ی اژدهایان هستند. هیکاپ پس از نزدیک شدن به خشم شب و درمان او رابطه‌ای دوستانه ایجاد می‌کند و اسم اورا «بی دندون» می‌گذارد.

در ادامه‌ی داستان اتفاقات بسیار جالبی برای هیکاپ و بی دندون رخ می‌دهد که از هیجان بسیار بالایی برخوردار است.

انیمیشن چگونه اژدهای خود را آموزش دهیم یکی از بهترین انیمیشن های جهان است و به‌خاطر ترکیب زیبای رنگ‌بندی و گرافیک بالای آن، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشا است. این کارتون یکی از آن‌هایی است که هر رده سنی می‌تواند آنرا ببیند و ازش لذت ببرد.

مینیون‌ها - Minions

مینیون‌ها  -1 Minions

یکی دیگر از انیمیشن‌های مخصوص کودک « مینیون‌ها » است. این عنوان در سال 2015 ساخته شد و توانست درجات موفقیت را با بالاترین حدِ ممکن طی کند. مینیون‌ها با بودجه‌ای بالغ بر 74 میلیون دلار ساخته شد و توانست با فروش 1 میلیارد و 137 میلیون دلار، رکورد جدیدی را در تاریخ انیمیشن‌ها ایجاد کند.

داستان انیمیشن درمورد سال‌ها قبل از انیمیشن منِ نفرت‌انگیز است. زمانی که مینیون‌ها تازه تکامل یافته‌ بودند و تمام هدفشان خدمت به بدنام‌ترین اربابان بوده. مینیون‌ها بارها در راضی نگه‌داشتن اربابان خود از جمله « تی رکس » و « ناپلئون » ناموفق بودند و به همین دلیل خودرا درون غاری حبس کردند. اما چون اربابی نداشتند که به او خدمت کنند، دچار افسردگی می‌شوند.

در همین هنگام یکی از مینیون‌ها به نام « کوین » نقشه‌ای درسر دارد; او به همراه 2 دوست خود یعنی « باب و استوارت » سفری را آغاز می‌کنند و قسم می‌خورند تا زمانی که بزرگترین مجرم را پیدا نکردند پیش دوستان خود برنگردند. در مسیر این ماجراجویی آن‌ها با « اسکارلت قاتِل » مواجه می‌شوند. اسکارلت اولین تبهکار زنی است که به بالاترین میزان شهرت رسیده. در ادامه‌ی داستان اتفاقات جالب و زیبایی می‌اُفتد که پیشنهاد می‌کنم خودتان آن‌ها را مشاهده نمایید. همانند گزینه‌ی قبلی، این انیمیشن نیز می‌تواند برای تمامی سنین جذاب و دیدنی باشد، بنابراین پیشنهاد می‌کنم که در کنار کودکتان آن‌را تماشا کنید و از این تجربه دلنشین لذت ببرید.

خوش قدم - Happy Feet

خوش قدم – Happy Feet

سومین گزینه‌ای که قصد معرفی‌اش را داریم، انیمیشن خوش قدم است. عنوانی که در سال 2006 توانست بهترین انیمیشن سال شود.

خوش قدم را شاید بتوان یکی از مناسب‌ترین عناوین برای خردسالان دانست. نکاتی در انیمیشن جا داده شده که در ناخودآگاه کودکان تأثیر مثبت می‌گذارد و قسمت پایانی انیمیشن به نحوی‌ است که بیانگر موضوعی بسیار مهم در کره زمین است.

داستان انیمیشن در مورد پنگوئن‌های امپراتور است که در قطب جنوب زندگی می‌کنند. داستان انیمیشن در یکی از روزهای زمستان، هنگامی که یک تخم از زیرپای یک پنگوئن ماده جدا می‌شود آغاز می‌شود. چند روز پس از این ماجرا پنگوئنی به نام مامبل متولد می‌شود که کاراکتر اصلی انیمیشن است. او از بدو تولد صدای بسیار بدی داشت و این موضوع مامبل را از سایر پنگوئن‌ها متمایز کرده بود. هرچقدر که مامبل بزرگتر می‌شد، تفاوت‌های او بیشتر می‌شد و ظاهر کاملا متفاوت او با سایر پرندگان، دلیلی می‌شود تا پنگوئن‌ها اورا مقصر کمبود غذا و مشکلاتشان بدانند.

به همین ترتیب مامبل از گله طرد می‌شود و با چند پنگوئن دیگر وارد ماجراجویی می‌شوند. آن‌ها قصد دارند به قلمروی بیگانگان « منظور از بیگانگان انسان‌ها هستند » وارد شوند و پس از رویارویی با انسان‌ها متوجه می‌شوند که باید کاری انجام دهند تا توجه‌شان را به خود جلب کنند.

یکی از تفاوت‌های مامبل رقصیدن اوست، مامبل با حرکات رقص پای خود، توجه انسان‌ها را جلب می‌کند و موفق می‌شود آن‌ها را به قطب جنوب و محل زندگی پنگوئن‌ها ببرد. انسان‌ها پس از مواجه شدن با کمبود جیره غذایی پنگوئن‌ها تصمیم می‌گیرند که شکار بی‌رویه ماهی از اقیانوس را کنار بگذارند.

همانطور که دربالا اشاره کردم، پایان بسیار زیبا و پندآموز این انیمیشن به خوبی می‌تواند در ضمیرکودکان تأثیر بگذارد و آن‌ها را برای ادامه زندگی و اهمیت دادن به طبیعت آماده کند.

پیتر خرگوشه - Peter Rabbit

پیتر خرگوشه – Peter Rabbit

پیتر خرگوشه یکی از بهترین انیمیشن‌های جهان محسوب می‌شود که توسط ویل گلوک کارگردانی و بر اساس داستانی به همین نام اثر بیترکس پاتر نوشته شده است.

ویل گلوک علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس نیز در این پروژه با راب لیبر همکاری داشت.

این انیمیشن بعد از اکران نقدهای مختلفی از سوی منتقدان دریافت کرد؛ برخی از منتقدان این انیمیشن را به دلیل داستان جذاب و کاراکترهای دوست‌داشتنی‌اش مورد تحسین قرار دادند.

اما برخی دیگر از منتقدان معتقد بودند که سازندگان نتوانستند به خوبی این اثر اقتباسی را به‌تصویر بکشند و ضعف در فیلم‌نامه در برخی از لحظات آن کاملا مشهود است.

انیمیشن پیتر خرگوشه با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و توانست فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کند.

این انیمیشن که با بودجه 50 میلیون دلاری تولید شده بود توانست حدود 228 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگران و صداپیشگانی که در انیمیشن پیتر خرگوشه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دیسی ریدلی، الیزابت دبیکی، سیا، مارگو رابی، جیمز کوردن، رز بیرن، دامنل گلیسون و سام نیل اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن جذاب بدین شرح است: پیتر خرگوشه، پسرعمویش بنجامین و خواهران سه‌قلو به نام‌های فلاپسی، موپسی و کوتونتیل بیشتر طول روز خود را مشغول دزدی از آقای مک‌گریگور و سرقت سبزیجات باغ او هستند.

این خرگوش‌ها با یک زن محلی مهربان به نام بی دوست هستند؛ بی زمان خود را با کشیدن نقاشی‌هایی از خرگوش‌ها و طبیعت اطرافش می‌گذراند.

درواقع بی از مرگ پدر و مادر خرگوش‌ها، نقش والدین را برای آن‌ها بازی کرده است؛ روزی پیتر مجبور می‌شود تا ژاکت خود را در باغ آقای مک‌گریگور رها کند.

او بعد از مدتی جهت بازیابی ژاکتش بازمی‌گردد؛ اما این درواقع تله‌ای از سوی آقای مک‌گریگور جهت گرفتار کردنش بود.

آقای مک‌گریگور به دلیل عادات غذایی ناسالم دچار مشکل سلامتی شده و ناگهان براثر حمله قلبی جان خود را ازدست می‌دهد؛ در ادامه اتفاقات جالبی برای خرگوش‌ها رخ می‌دهد که می‌تواند تا حد زیادی مخاطبان را به سمت خود جذب کند.

روزهای داگ - Dug Days

روزهای داگ – Dug Days

روزهای داگ (Dug Days) سریالی انیمیشنی به کارگردانی باب پترسون است که در سال 2021 توسط سرویس دیزنی پلاس شروع به پخش کرد. این سریال توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند. اد اسنر، باب پترسون، جردن ناگای و سایمون هلبرگ ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن حضور داشتند.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: داستان این مینی‌سریال پس از وقایع فیلم Up جریان داد و ماجراهای سگی به نام داگ را نشان می‌دهد که با صاحبش، کارل فردریکسن 78 ساله و بی‌فرزند، در خانه جدیدشان در حومه شهر زندگی می‌کند.


پرندگان خشمگین - The Angry Birds

پرندگان خشمگین – The Angry Birds

پرندگان خشمگین انیمیشنی به کارگردانی کلی کایتیس و فرگال ریلی است که بر اساس بازی‌های ویدیویی به همین نام تولید و در سال 2016 اکران شد.

داستان این انیمیشن توسط جان ویتی نوشته شد و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده جان کوهن و کاترین ویندر قرار داشت.

کمپانی کلمبیا پیکچرز به‌عنوان توزیع‌کننده جهانی روی روند اکران انیمیش پرندگان خشمگین نظارت داشت. بسیار از طرفداران دنیای بازی‌های کامپیوتر با مجموعه بازی‌های پرندگان خشمگین خاطره دارند.

درواقع این بازی‌ها همیشه از محبوبیت بالایی در بین علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی برخوردار بوده است؛ بعد از این موفقیت‌ها سازندگان تصمیم به تولید انیمیشنی براساس بازی‌های ویدیویی خود گرفتند.

انیمیشن پرندگان خشمگین بعد از اکران توانست توجه منتقدان را به سمت خود جلب کند و به یکی از بهترین انیمیشن‌های جهان تبدیل شود.

منتقدان این اثر را به دلیل وفاداری‌اش به مجموعه بازی‌های ویدیویی و خلاقیت در زمینه ساخت بسیار تحسین کردند. عملکرد گروه صداپیشگی نیز مورد تمجید قرار گرفت.

انیمیشن پرندگان خشمگین علاوه‌بر جلب نظر منتقدان، در جذب مخاطبان به سمت سالن‌های سینما نیز بسیار موفق عمل کرد. این به فروش بسیار خوبی در گیشه دست پیدا کرد؛ این انیمیشن که با بودجه 73 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 347 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

این موفقیت تجاری بزرگ باعث شد تا سازندگان به فکر تولید دنباله‌ای از این اثر باشند؛ دنباله این انیمیشن با نام پرندگان خشمگین 2 در سال 2019 اکران شد.

جیسون سودیکیس، جش گد، دنی مک‌براید، بیل هادر، مایا رودولف و پیتر دینکلیج ازجمله صداپیشگانی هستند که در انیمیشن پرندگان خشمگین به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان انیمیشن پرندگان خشمگین بدین شرح است: رد یک پرنده بسیار مهربان و خوش‌قلب است که یک مشکل رفتاری بسیار بزرگ دارد؛ او خیلی زود عصبانی شده و هنگام عصبانیت به شکل غیرقابل‌کنترلی همه‌چیز را برهم می‌زند. مشکلات عصبانیت رد باعث می‌شود تا شهردار او را مجبور به شرکت در کلاس‌های فوق‌برنامه کنترل خشم کند. رد در این کلاس‌ها با پرندگان دیگر آشنا می‌شود؛ ازجمله این پرندگان می‌توان به ماتیلدا یک پرنده زن شیرین و زیبا، چاک پرنده‌ای طناز و با سرعت بسیار بالا، بمب پرنده‌ای حساس و دارای قدرت انفجاری و ترنس پرنده‌ای کم‌حرف و بزرگ اشاره کرد. در ادامه داستان دسته‌ای از خوک‌های سبز وارد قلمرو این پرندگان شده و خرابی‌هایی را برای آن‌ها ایجاد می‌کنند؛ این پرندگان تصمیم می‌گیرند تا در مقابل این خوک‌ها ایستادگی کرده و انتقام بگیرند.

پاکوچولو – Smallfoot

پاکوچولو – Smallfoot

پاکوچولو انیمیشنی کمدی به کارگردانی کری کرکپاتریک است که در سال 2018 اکران و خیلی زود مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

داستان این انیمیشن توسط سرگیو پابلوس و فیلم‌نامه آن نیز توسط گلن فیکارا نوشته شد؛ فیکارا علاوه‌بر نوشتن فیلم‌نامه، در کنار بان ردفورد و جان ریکوآ به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری داشت.

این انیمیشن بعد از اکران جهانی نقدهای نسبتا خوبی را از جانب منتقدان دریافت کرد؛ انیمیشن پاکوچولو نمره 75% را از سایت روتن تومیتوز کسب کرد؛ طبق نظر منتقدان در این وب‌سایت، این انیمیشن با قالب رنگارنگ خود می‌تواند تا حد زیادی مخاطبان جوانش را به سمت خود جذب کند. آن‌ها همچنین اعتقاد داشتند که پیام داستانی این انیمیشن می‌تواند برای مخاطبان بالغ و مسن نیز جذاب باشد.

انیمیشن پاکوچولو در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق بود و فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت، این انیمیشن که با بودجه 80 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 214 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این انیمیشن جذاب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به چنینگ تیتوم، جیمز کوردن، کامن، لبران جیمز، جینا رودریگز، دنی دویتو و یارا شهیدی اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن پاکوچولو بدین شرح است: داستان این انیمیشن راجع به یک یتی دانشمند به نام میگو است که باور دارد موجودات کمیابی که با نام پاکوچولو‌ها (انسان‌ها) شهرت دارند، دارای وجود خارجی هستند. بعد از مدتی میگو به یک پاکوچولو برخورد می‌کند و خیلی زود این موضوع را در بین هم‌نوعانش مطرح می‌کند.

اما هیچ‌کدام از یتی‌ها حرف او را باور نمی‌کنند. بعد از این اتفاق میگو تصمیم می‌گیرد تا هر جور که شده یک پاکوچولو را پیدا کرده و حرف خود را به هم‌نوعانش ثابت کند. او پس از جستجو موفق می‌شود یک پاکوچولو را پیدا کرده و با راضی کردنش او را به دهکده خود ببرد؛ یتی‌ها بعد از دیدن پاکوچولو از او استقبال کرده و بسیار خوشحال می‌شوند؛ اما این آشنایی زندگی آرام یتی‌ها را از‌بین‌برده و آن‌ها را وارد خطری جدی می‌کند.

پاندای کونگ‌فوکار - Kung Fu Panda

پاندای کونگ‌فوکار – Kung Fu Panda

پاندای کونگ‌فوکار انیمیشنی به کارگردانی جان استیونسن است که بعد از اکران در سال 2008 توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد.

داستان این انیمیشن جذاب توسط جاناتان ایبل و گلن برگر نوشته شد؛ ملیسا کاب نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت.

این فیلم نخستین اثر از مجموعه انیمیشن‌های پاندای کونگ‌فوکار محسوب می‌شود؛ بعد از موفقیت‌های تجاری بزرگ انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار، سازندگان دو دنباله دیگر از آن تولید کردند که به ترتیب در سال‌های 2011 و 2016 اکران شدند.

انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار توسط استودیو دریم‌ورکس تولید شد و کمپانی پارامونت پیکچرز نیز وظیفه توزیع جهانی آن را برعهده داشت.

این انیمیشن بعد از اکران خیلی زود با استقبال منتقدان مواجه شد و نمرات خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کرد.

منتقدان درون‌مایه طنز این انیمیشن را مورد تحسین قرار داده و از خلاقیت سازندگان در به‌تصویر کشیدن صحنه‌های مبارزه تمجید کردند.

این فیلم مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفت و فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 130 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 631 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

درواقع همین فروش فوق‌العاده باعث شد تا سازندگان به کار خود جهت تولید دنباله‌های دیگر ادامه دهند.

یکی دیگر از مواردی که منتقدان آن را بسیار مورد تحسین قرار دادند مربوط به عملکرد گروه صداپیشگان می‌شود. ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جک بلک در نقش پو، داستین هافمن در نقش استاد شیفو، ایان مک‌شین در نقش تای لانگ، آنجلینا جولی در نقش استاد ببری، ست روگن در نقش استاد مانتیس، لوسی لیو در نقش استاد افعی، جکی چان در نقش استاد میمون و داوید کروس در نقش استاد لک‌لک اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار بدین شرح است: یک پاندا به نام پو همراه با پدرش (که درواقع پدر اصلی پو نیست و تنها او را بزرگ کرده است) در دوران چین باستانی زندگی کرده و زندگی خود را آش‌فروشی می‌گذرانند؛ پو عاشق کونگ‌فو بوده و همیشه دوست داشته تا گروه پنج آتشین را از نزدیک ببیند. گروه پنج آتشین جنگجویان برتر کونگ‌فو در چین هستند که توسط استاد شیفو آموزش دیده‌اند.

در سطح شهر اطلاع‌رسانی می‌شود که قرار است استاد اوگوی از بین اعضای گروه پنچ آتشین (افعی، ببر، میمون، لک‌لک و مانتیس) جنگجوی واقعی اژدها را طی مراسمی انتخاب کند؛ پو نیز خوشحال شده و تصمیم می‌گیرد در این مراسم شرکت کرده تا در کنار فروش آش، قهرمانان رویایی خود را از نزدیک ببیند؛ اما حضور او در این مراسم باعث تغییر زندگی‌اش برای همیشه می‌شود.

کوکو – Coco

کوکو – Coco

کوکو یکی از بهترین انیمیشن‌ های جهان محسوب می‌شود که توسط لی آنکریچ کارگردان شده است.

داستان این انیمیشن نیز توسط آنکریچ نوشته شد؛ متیو آلدریخ، جیسون کاتز و آدریان مولینا در امر نوشتن فیلم‌نامه به آنکریچ کمک کرده‌اند. این انیمیشن توسط کمپانی پیکسار ساخته شد و توزیع جهانی آن برعهده کمپانی والت دیزنی پیکچرز قرار داشت.

انیمیشن کوکو بعد از اکران در سال 2017 با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد.

منتقدان این انیمیشن را به دلیل داستان جذاب، عملکرد فوق‌العاده صداپیشگان، موسیقی متن عالی و کارگردانی محشر مورد تحسین قرار دادند.

برخی از منتقدان معتقد بودند که انیمیشن کوکو دارای مضامینی بوده که ممکن است برای کودکان چندان مناسب نباشند؛ البته این نظر را باید کمی سخت‌گیرانه دانست.

این انیمیشن اکنون در لیست 250 فیلم برتر سایت imdb قرار دارد؛ انیمیشن کوکو در مراسم گلدن گلوب 2018 در دو بخش بهترین پویانمایی و بهترین آهنگ اورجینال نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت موفق به کسب جایزه بهترین پویانمایی شد.

این انیمیشن طی مراسم اسکار سال 2018 نیز در دو بخش بهترین انیمیشن و بهترین ترانه نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق شد هردوی آن‌ها را کسب کند.

در کنار موفقیت در کسب جوایز سینمایی معتبر سالانه، این انیمیشن در جلب نظر مخاطبان نیز موفق ظاهر شد و فروشی بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد. انیمیشن کوکو که با بودجه 175 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 807 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آنتونی گونزالس در نقش میگل، بنجامین برت در نقش ارنستو دلاکروز، گائل گارسیا برنال در نقش هکتور، آلانا اوباک در نقش ماما ایملدا ریورا، رینی ویکتور در نقش مادر بزرگ میگل، ادوارد جیمز آلموس در نقش دوست هکتور، آلفونسو آرائو در نقش شوهر کوکو و جیم کمیل در نقش پدر میگل اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن کوکو بدین شرح است: میگل پسری 12 ساله است که علاقه بسیار زیادی به موسیقی دارد؛ اما خانواده میگل به شدت از موسیقی متنفر هستند و آن را در جمع خود ممنوع کرده‌اند. میگل هنرمندی بزرگ به نام ارنستو دلا کروز را الگوی خود قرار داده و قصد دارد تا به مانند او به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شود. در روز مردگان (رسمی در کشور مکزیک) قرار است یک مسابقه موسیقی برگزار شود و میگل قصد دارد تا در آن شرکت کند؛ اما اتفاقات مطابق میل میگل پیش نمی‌رود و خانواده او به نیتش پی می‌برند.

هتل ترانسیلوانیا 3: تعطیلات تابستانی - Hotel Transylvania 3: Summer Vacation

هتل ترانسیلوانیا 3: تعطیلات تابستانی – Hotel Transylvania 3: Summer Vacation

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 3: تعطیلات تابستانی یکی از بهترین انیمیشن‌ های جهان محسوب می‌شود که در سال 2018 اکران و توسط گندی تارتاکوفسکی کارگردانی شد.

این انیمیشن سومین انیمیشن مجموعه انیمیشن‌های هتل ترانسیلوانیا محسوب می‌شود؛ تارتاکوفسکی علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، همراه با مایکل مکالرز به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت.

این انیمیشن توسط سونی پیکچرز تولید شد و کمپانی کلمبیا پیکچرز به‌عنوان توزیع‌کننده جهانی روی روند اکران آن نظارت داشت.

قست سوم انیمیشن هتل ترانسیلوانیا بعد از اکران با نقدهای مختلفی از جانب منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد.

برخی از منتقدان اعتقاد داشتند که این انیمیشن در روند داستانی خود خلاقیت زیادی به خرج نداده است و صرفا با یک داستان ساده سعی کرده تا توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند.

اما برخی دیگر از منتقدان مضامین طنز موجود در فیلم را تحسین کرده و شخصیت‌های جدید معرفی شده را مورد تمجید قرار دادند.

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 3: تعطیلات تابستانی مانند فیلم‌های قبلی در بخش فروش قدرتمند ظاهر شد و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کرد.

این انیمیشن که با بودجه 80 میلیون دلاری تولید شده بود، توانست حدود 528 میلیون دلار در گیشه فروش کند.

بعد از موفقیت تجاری فیلم سوم، سازندگان به طور رسمی اعلام کردند که قصد دارند قسمت چهارم انیمیشن هتل ترانسیلوانیا را نیز تولید کنند؛ آن‌ها اعلام کردند قسمت چهارم در سال 2021 اکران خواهد شد. (البته با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است این تاریخ دچار تغییراتی شود)

ازجمله مهم‎‌ترین صداپیشگانی که در قسمت سوم انیمیشن هتل ترانسیلوانیا به ایفای نقش پرداختند می‌توان به آدام سندلر در نقش کنت دراکولا، سلنا گومز در نقش میویس، اندی سمبرگ در نقش جاناتان، کوین جیمز در نقش فرانکنشتاین، فرن درشر در نقش یونیس، آشر بلینک‌آف در نقش دنیس، کیگان-مایکل کی در نقش مورای و استیو بوشمی در نقش وین اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: در سال 1987 دراکولا و دوستانش با لباس مبدل و با قطار به بوداپست سفر می‌کنند. دشمن همیشی دارکولا یعنی پروفسور آبراهام ون هلسینگ سوار قطار شده و هیولاها را نمایان می‌کند؛ هیولاها با رفتن به سقف فرار کرده و دراکولا جهت محافظت از دوستانش آن‌ها را از قطار بیرون می‌کند. ون هلسینگ وسواس زیادی جهت پیدا کردن و ازبین‌بردن دراکولا پیدا می‌کند؛ اما این دراکولا است که همیشه یک قدم جلوتر از او قرار دارد. در ادامه داستان با یک پرش به زمان حال سفر کرده و اوضاع کنونی دراکولا و دخترش را نشان می‌دهد؛ اما دست سرنوشت باعث ملاقات دراکولا با خانواده ون هلسینگ می‌شود.


شگفت‌انگیزان – The Incredibles

شگفت‌انگیزان – The Incredibles

شگفت‌انگیزان انیمیشنی به نویسندگی و کارگردانی برد برد است که در سال 2004 اکران شد و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند.

این انیمیشن جذاب و تماشایی توسط پیکسار تولید شد و والت دیزنی پیکچرز به‌عنوان توزیع‌کننده جهانی روی روند اکران جهانی آن نظارت داشت.

انیمیشن شگفت‌انگیزان پس از اکران خیلی زود مورد توجه منتقدان قرار گرفت و توانست نقدها مثتبی را از جانب آن‌ها دریافت کند.

منتقدان این انیمیشن را به دلیل موسیقی متن جذاب، شخصیت‌پردازی عالی و عملکرد فوق‌العاده گروه صداپیشگان مورد تحسین قرار دادند. این انیمیشن طی مراسم اسکار سال 2005 نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم پویانمایی شده بود که توانست این جایزه را کسب کند.

موسیقی جذاب انیمیشن شگفت‌انگیزان یکی از خاطره‌انگیزترین موسیقی‌ها در بین آثار پویانمایی محسوب می‌شود؛ آلبوم موسیقی این انیمیشن توسط مایکل جاکینو ساخته شده بود. این آهنگساز مطرح در سال 2010 موفق به کسب جایزه اسکار بهترین موسیقی برای انیمیشن بالا (Up) شده بود.

موفقیت انیمیشن شگفت‌انگیزان تنها در جلب نظرات مثبت منتقدین خلاصه نمی‌شود؛ این انیمیشن مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفت و طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد.

این اثر که با بودجه 92 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 631 میلیون دلار در گیشه فروش کرد؛ همین موفقیت تجاری عظیم باعث شد تا سازندگان تصمیم به تولید دنباله‌ای از این انیمیشن بگیرند.

دنباله این انیمیشن با نام شگفت‌انگیزان 2 در سال 2018 اکران و به یکی از پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما تبدیل شد. کریگ تی. نلسن، جیسون لی، هالی هانتر، سارا واول، اسپنسر فاکس، ساموئل ال. جکسون، الیزابت پنیا و برد برد ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان انیمیشن شگفت‌انگیزان بدین شرح است: داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که در آن ابرقهرمانان به طور پیوسته در حال مبارزه با جرم و جنایتکاران هستند؛ آن‌ها حاضر به انجام هر کاری هستند تا جان مردم را از خطرات گوناگون حفظ کنند. اما همه چیز مطابق میل آن‌ها پیش نمی‌رود و دولت جهت جلوگیری از ضررهای بیشتر به اماکن و ساختمان‌های عمومی که به دلیل درگیری‌های ابرقهرمانان با جنایتکاران دچار صدماتی جدی شده است، تصمیم می‌گیرد تا فعالیت‌های آن‌ها را ممنوع اعلام کند. بعد از این اتفاق آقای شگفت‌انگیز و خانواده ابرقهرمانش مجبور می‌شوند تا قدرت‌های خود را پنهان کرده و مانند مردم عادی به زندگی خود ادامه دهند؛ اما در ادامه آقای شگفت‌انگیز یک ماموریت مرموز را پذیرفته و وارد حوادث جدیدی می‌شود.


رالف اینترنت را خراب می‌کند - Ralph Breaks the Internet

رالف اینترنت را خراب می‌کند – Ralph Breaks the Internet

رالف اینترنت را خراب می‌کند انیمیشنی به کارگردانی ریچ مور و فیل جانستون است که دنباله انیمیشن رالف خرابکار محسوب می‌شود.

جانسون علاوه‌بر انجام وظیفه کارگردانی، در کنار پلما ریبون به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت. وظیفه توزیع جهانی این انیمیشن جذاب برعهده استودیو سینمایی والت دیزنی قرار داشت.

انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند بعد از اکران مورد توجه منتقدان قرار گرفت و توانست نمرات خوبی را ازجانب آن‌ها دریافت کند.

منتقدان این انیمیشن را به دلیل داستان جذاب، کارگردانی عالی، عملکرد خوب گروه صداپیشگان مورد تحسین قرار دادند.

این انیمیشن مانند فیلم قبلی توانست توجه مخاطبان را نیز به سمت خود جلب کند و طرفداران زیادی را روانه سالن‌های سینما کند؛ انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند با بودجه عظیم 175 میلیون دلاری تولید شد و توانست 529 میلیون دلار در گیشه بفروشد.

در این انیمیشن جان سی ریلی صداپیشه کاراکتر رالف خرابکار و سارا سیلورمن صداپیشه کاراکتر ونلوپ وان شویتس است.

ازجمله دیگر صداپیشگانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جک مک بریر، جین لینچ، آلن تودیک، جیمز کوردن، کیتی لوز، دنیل میدلتون و جنیفر هیل اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند بدین شرح است: شش سال از زمانی که رالف خرابکار با ونلوپ وان شویتس آشنا شده است می‌گذرد و آن‌ها هنوز دوستانی صمیمی برای یکدیگر باقی مانده‌اند. روزی ونلوپ می‌گوید که از آهنگ‌های قدیمی خسته شده است؛ درنتیجه رالف تصمیم می‌گیرد تا به دنبال آهنگی جدید برای او بگردد. داستان در ادامه شکل جالبی به خود می‌گیرد که شما را به تماشای آن دعوت می‌کنیم.


به پیش – Onward

به پیش – Onward

به پیش انیمیشنی به کارگردانی دن اسکنلون است که توسط کمپانی پیسکار ساخته و در سال 2020 اکران شد.

اسکنلون علاوه‎بر انجام وظیفه کارگردانی، به‌عنوان نویسنده نیز در این پروژه همکاری داشت؛ سی.اس. اندرسون در امر نوشتن فیلم‌نامه این اثر به اسکنلون کمک کرد.

وظیفه توزیع جهانی انیمیشن به پیش برعهده کمپانی والت دیزنی پیکچرز قرار داشت. این فیلم بعد از اکران با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و توانست نمرات بسیار خوبی را از جانب آن‌ها دریافت کند.

منتقدان این انیمیشن را به دلیل داستان جذاب، پیام‌های آموزنده و کارگردانی عالی مورد تحسین قرار دادند.

با وجود دریافت نقدهای بسیار خوب، انیمیشن به پیش در گیشه فروش بالایی نداشت و نتوانست انتظارات سازندگان را برآورده کند.

بدون شک بزرگ‌ترین عامل شکست تجاری این انیمیشن را می‌توان به همزمانی تاریخ اکران آن با شیوع جهانی ویروس کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما نسبت داد. بعد از تعطیل شدن سالن‌های سینما، دیزنی مجبور شد جهت جلوگیری از ضرر بیشتر، نسخه دیجیتال آن را تنها دو هفته بعد از اکران روانه بازار کند.

انیمیشن به پیش با بودجه عظیم 200 میلیون دلاری تولید شد و توانست حدود 145 میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد.

ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام هالند در نقش ایان لایت فوت، کریس پرت در نقش بارلی لایت فوت، جولیا لوئی درایفوس در نقش لورل لایت فوت، اکتاویا اسپنسر در نقش مانتیکور، مل رودریگز در نقش کولت برانکو، کایلی بورنهیمر در نقش ویلدن لایت فوت و لنا ویت در نقش اسپکتر اشاره کرد.

خلاصه داستان انیمیشن به پیش بدین شرح است: در روزگار مدرن دو برادر الف به نام‌های ایان و بارلی در شهر نیو موشورمون زندگی می‌کنند. برادر کوچتر یعنی ایان یک دانش‌آموز دبیرستانی فاقد اعتماد به نفس است و برادرش بارلی نیز یکی از طرفداران پرشور مباحث تاریخی و بازی‌های نقش‌آفرینی است.

پدر آن‌ها ویلدن کمی از قبل از به دنیا آمدن ایان بر اثر یک بیماری شدید درگذشت و اکنون مادر آن‌ها لورل دارای معشوقه جدیدی به نام کولت برانکو است که برادرها او را دوست ندارند.

در ادامه داستان رنگ و بوی جذابی به خود می‌گیرد؛ ایان سعی می‌کند تا به کمک جادو برای مدت یک روز پدر خود را به دنیا بازگرداند؛ تلاش‌های او نتیجه‌ای عجیب را به دنبال دارد که با تماشای انیمیشن به آن پی خواهید برد.


درون دنیای عنکبوتی - Into the Spider-Verse

مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی – Spider-Man: Into the Spider-Verse

بدون شک انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی را باید یکی از بهترین انیمیشن‌ های جهان دانست که بعد از اکران توانست توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند.

وظیفه کارگردانی این انیمیشن جذاب برعهده باب پرسیچتی، پیتر رمزی و رودنی روثمن قرار داشت؛ فیلم‌نامه این اثر نیز توسط فیل لرد نوشته شد. (البته رودنی روثمن در امر فیلم‌نامه‌نویسی به لرد کمک کرد)

شرکت‌های کلمبیا پیکچرز و سونی پیکچرز برای ساخت این انیمیشن با مارول همکاری کردند و وظیفه توزیع جهانی آن نیز برعهده شرکت سونی پیکچرز قرار داشت.

از همان ابتدا سازندگان درنظر داشتند برای ساخت این انیمیشن از شیوه خاص و منحصربه‌فردی استفاده کننده تا طرفداران با تماشای آن احساس نزدیکی زیادی به کمیک‌ها داشته باشند.

فیل لرد و کریستوفر میلر (تهیه‌کننده) از تکنولوژی جلوه‌های بصری سونی پیکچرز ایمج‌ورکز و طراحی‌های کمیک بوکی با الهام از طراحی‌های سارا پیکلی استفاده کردند تا فیلم رنگ‌وبویی خاص داشته باشد.

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی بعد از اکران خیلی زود با استقبال گسترده منتقدان و مخاطبان مواجه شد. منتقدان این انیمیشن را به دلیل نحوه جالب به‌تصویر کشیدن شخصیت‌ها، صداگذاری‌های عالی، خط داستانی جذاب و غیرقابل پیش‌بینی، موسیقی متن فوق‌العاده، مضامین طنز و موارد دیگر مورد تحسین قرار دادند.

این اثر در سایت imdb در لیست 250 فیلم برتر تاریخ سینما قرار دارد؛ انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی همچنین موفق به کسب جایزه گلدن گلوب و جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال شده است و در لیست بهترین انیمیشن های دنیا قرار گرفت.

این انیمیشن با استقبال گسترده مخاطبان نیز روبه‌رو شد؛ انیمیشن به درون دنیای عنکبوتی با بودجه 90 میلیون دلاری تولید شد و حدود 375 میلیون در گیشه فروش کرد.

جیک جانسون، ماهرشالا علی، هیلی استاینفلد، برایان تایری هنری، لی‌لی تاملین، لورین ولز، کیمیکو گلن، جان مولانی، نیکلاس کیج، لیو شرایبر و کریس پاین ازجمله صداپیشگانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان انیمیشن به درون دنیای عنکبوتی بدین شرح است: مایلز مورالز یک نوجوان طرفداران مرد عنکبوتی است که باید به‌واسطه انتظارات والدینش در یک مدرسه نمونه دولتی شبانه‌روز تحصیل کند.

پدر مایلز که جفرسون نام دارد افسری پلیس بوده و مرد عنکبوتی را یک تهدید می‌داند. مایلز بعد از اینکه عاشق یکی از همکلاسی‌هایش به نام گواندا می‌شود، عمویش آرون او را نصیحت می‌کند که به دنبال گواندا باشد.

در ادامه حوادث جالبی برای مایلز رخ می‌دهد که زندگی او را با تغییر و تحولی بزرگ مواجه می‌کند.


ماشین‌ها 3 - 3 Cars

ماشین‌ها  – 3 Cars

ماشین‌ها 3 را می‌توان جزو بهترین انیمیشن‌ های جهان دانست که بعد از اکران توانست بار دیگر توجه طرفداران مجموعه‌ انیمیشن‌های ماشین‌ها را به سمت خود جلب کند.

این انیمیشن توسط برایان فی کارگردانی شد و وظیفه نوشتن فیلم‌نامه آن نیز برعهده رابرت ال بیرد و دنیل گارسون قرار داشت.

انیمیشن ماشین‌ها توسط شرکت پیکسار تولید شد و شرکت والت دیزنی پیکچرز به‌عنوان توزیع‌کننده جهانی روی روند اکران آن نظارت داشت.

این فیلم درواقع دنباله انیمیشن ماشین‌ها 2 محسوب می‌شود که در سال 2011 اکران شده بود. انیمیشن ماشین‌ها 3 بعد از اکران با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد.

برخی از منتقدان معتقد بودند که این انیمیشن در بخش داستانی مانند دو فیلم قبلی قدرتمند عمل نکرد؛ اما برخی دیگر از منتقدان واقع‌گرا بودن پیام داستانی این انیمیشن را تحسین کرده و عملکرد گروه بازیگری را مورد تمجید قرار دادند.

انیمیشن ماشین‌ها 3 در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کرد و فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد.

این انیمیشن که با بودجه 175 میلیون دلاری تولید شده بود، توانست حدود 383 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کند. ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این اثر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اوون ویلسون در نقش لایتنینگ مک‌کوئین، لری د کیبل گای در نقش ماتر، آرمی هامر در نقش جکسون استورم، کریستلا آلونزو در نقش کروز رامیرز مربی مک کوئین، بانی هانت در نقش سالی کاررا و کریس کوپر در نقش اسموکیی اشاره کرد.

بعد از موفقیت تجاری فیلم سوم، سازندگان خبر از تولید فیلم چهارم با نام ماشین‌ها 4: مسابقه نهایی (Cars4:Final Race) دادند؛ این انیمیشن در سال 2022 اکران خواهد شد.

خلاصه داستان این انیمیشن بدین شرح است: لایتنینگ مک کوئین همراه با دوستان قدیمی خود مشغول مسابقه دادن است که ناگهان یک ماشین مسابقه مشکی ناشناخته به نام جکسون استورم از آن‌ها جلو می‌زند. جکسون درواقع نسل جدیدی از خودروهای مسابقه با امکانات جدید است. بعد از این اتفاق ماشین‌ها مسابقه قدیمی مجبور می‌شوند در مقابل این ماشین‌های پیشرفته تسلیم شده و بازنشسته شوند.

اما مک‌ کوئین همانگونه که انتظار می‌رفت دست از تلاش‌های خود برنمی‌دارد و تصمیم می‌گیرد تا هرجور که شده به کمک دوستانش ماشین‌های جدید به‌خصوص جکسون استورم را شکست دهد.


در جستجوی نمو - Finding Nemo

در جستجوی نمو – Finding Nemo

یکی دیگر از انیمیشن‌ های مخصوص کودکان، انیمیشن بسیار زیبای « در جستجوی نمو » است. انیمیشن در جستجوی نمو در سال 2003 برنده « اُسکار بهترین انیمیشن سال » را دریافت کرد. این انیمیشن از دیدگاه « انجمن فیلم آمریکا » یکی از 10 فیلم برتر جهان در سبک پویانمایی ( انیمیشن ) است.

داستان انیمیشن درباره یک دلقک‌ماهی ( مارلین ) است که پس از زایمان همسرش، اورا از دست می‌دهد و تنها بازمانده‌ی مارلین پسرش ( نمو ) است. مارلین بیش‌از اندازه نسبت به حفاظت از نمو حساسیت نشان می‌دهد و ترس از دست‌دادن نمو دائما همراهش است. طی اتفاقی نمو در اقیانوس گم می‌شود و مارلین به‌دنبال جستجوی نمو، با یک ماهی دیگر به‌نام ( دوری ) آشنا می‌شود. آن‌ها در مسیر پیداکردن نمو با خطرات بسیار بزرگی در اقیانوس روبرو می‌شوند که جذابیت انیمیشن را بیشتر می‌کند.

نمو نیز همانند سایر آثار این لیست، برای تمامی سنین پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید درکنار کودکتان لحظات شادی را ایجاد کنید و از تماشای این اثر و همچنین تجربه‌ای جدید لذت ببرید.


شیرشاه - The Lion King

شیرشاه – The Lion King

از دیگر فیلم‌ های مخصوص کودکان، می‌توان شیرشاه را نام برد. انیمیشنی که آوازه آن سال‌هاست شنیده می‌شود و به تازگی اتفاقات جالبی برایش افتاده.

شیرشاه اثری است که در سال 1994 تولید شد و در ژانر حماسی-موزیکال ازبهترین آثار سینما شناخته می‌شود. موسیقی متن‌های بی‌نظیری که در این انیمیشن مورد استفاده قرار گرفته موجب شده تا جایزه اُسکار بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه اورجینال را کسب کند.

به تازگی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این انیمیشن با کیفیتی خارق‌العاده ساخته شده; اگر مایل باشید می‌توانید ورژن جدید این عنوان که در سال 2019 منتشر شده را تماشا کنید. داستان انیمیشن و فیلم کاملا یکسان است و تولید ورژن جدید صرفا برای یادآوری مجدد این انیمیشن بوده.

داستان شیرشاه مخلوطی از زندگی‌نامه پیامبران و چکیده‌های ویلیام شکسپیر است. شیری به نام موفاسا پادشاه جنگل است و در صدد است تا پسر خود « سیمبا » را به عنوان پادشاه جدید اعلام کند. در همین هنگام برادر موفاسا « اُسکار » دسیسه‌ای می‌چیند و با کمک کفتارها موفاسا را می‌کشد و قصد دارد همین کار را با وارث اصلی پادشاهی یعنی سیمبا نیز انجام دهد.

سیمبا موفق می‌شود از دست اُسکار فرار کند و سال‌ها آموزش می‌بیند تا در زمان موعد، بازگردد و تاج و تخت پدری‌اش را تصاحب کند.

انیمیشن یکی دیگر از 10 انیمیشن برتر جهان از نگاه « انجمن فیلم آمریکا » است. پیشنهاد می‌کنم اگر تاکنون به هردلیلی نتوانسته‌اید این انیمیشن را ببینید، به فکر تماشای آن باشید. همانطور که گفتیم شیرشاه یک انیمیشن مخصوص کودکان است؛ اما لذت تماشای آن برای سنین بالا نیز توصیه می‌شود.


دانشگاه هیولاها - Monsters University

دانشگاه هیولاها – Monsters University

از دیگر فیلم و انیمیشن‌های مخصوص خردسالان می‌توان دانشگاه هیولاها را نام برد. انیمیشنی فوق‌العاده زیبا و جذاب که هر رده سنی می‌تواند ازتماشای آن لذت ببرد.

لازم به ذکر است که بعضی افراد این انیمیشن را قسمت دوم « کارخانه هیولاها » می‌دانند; درواقع این انیمیشن درمورد اوایل زندگی کاراکترهای اصلی فیلم است. زندگی آن‌ها و شرایطی که پس‌از ورود به دانشگاه داشته‌اند.

داستان زیبای انیمیشن در مورد هیولاهایی است که وظیفه‌شان ترساندن کودکان است. آن‌ها از طریق درب‌هایی جادویی به اتاق خواب بچه‌ها می‌روند و آن‌ها را می‌ترسانند. یکی از کاراکترهای اصلی انیمیشن به نام « مایک وازوسکی » آرزو دارد که بزرگترین ترساننده شود. این درحالی است که مایک جثه‌ی بسیار کوچکی دارد و استعداد بسیار کمی دراین کار دارد. مایک پس‌از ورود به دانشگاه با یک ترساننده دیگر به نام « جیمز پی.سالیوان ( سالی ) » آشنا می‌شود. سالی هیولایی بزرگ و آبی‌رنگ است که استعداد ذاتی در ترساندن دارد.

در ادامه‌ی داستان مدیران دانشگاه قصد دارند بهترین شاگردان و ترسناک‌ترین آن‌ها را استخدام کنند. به‌همین منظور مسابقاتی ترتیب می‌دهند تا بهترین گروه‌ها را انتخاب کنند. ترکیب فوق‌العاده‌ی مایک و سالی موجب می‌شود که دست به‌کارهای خطرناکی بزنند و امنیت دانشگاه را به‌خطر بیاندازند.

دانشگاه هیولاها با بودجه‌ای بالغ بر 200 میلیون دلار ساخته شد و توانست 744 میلیون دلار فروش داشته باشد. این انیمیشن یکی از جذاب‌ترین و بهترین موارد برای کودکان است.


داستان اسباب‌بازی - Toy Story

داستان اسباب‌بازی – Toy Story

یکی دیگر از عناوین و انیمیشن های مخصوص کودکان، مجموعه « داستان اسباب‌بازی » است. این مجموعه نخستین بار درسال 1995 تولید شد و تاکنون 4قسمت ازآن منتشر شده. به معنای واقعی می‌توان داستان اسباب‌بازی‌ها را سرگرم کننده و جذاب دانست.

داستان انیمیشن درمورد کودکی به‌نام اندی است که علاقه‌ی خاصی به اسباب‌بازی‌های خود دارد. دانستن این موضوع که‌ اسباب‌بازی‌ها زنده می‌شوند، کمی سخت است. « وودی » گاوچرانی است که از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین اسباب‌بازی‌های اندی محسوب می‌شود; وودی رهبر سایر اسباب‌بازی‌های اتاق است.

در روز تولد اندی، یک اسباب‌بازی‌ دیگر به او کادو داده می‌شود. این اسباب‌بازی جدید یک فضانورد به نام « باز لایت‌یر » است. ورود باز برای وودی چندان خوشایند نیست و وودی که جایگاه خودرا به عنوان رهبر درخطر می‌بیند، سعی می‌کند مشکلاتی را برای باز به‌وجود بیاورد. در یکی از روزها، طی اتفاقی، وودی و باز سراز خانه پسر همسایه « سید » درمی‌آورند، سید پسربچه‌ای است که عادت به شکنجه و خراب‌کردن اسباب‌بازی‌هایش دارد. وودی و باز باید به سرعت ازاین مخمصه فرار کنند و خودشان را به اتاق اندی برسانند; چرا که خانواده‌ی اندی به زودی اسباب‌کشی می‌کنند.

داستان اسباب‌بازی‌ها از دیدگاه انجمن فیلم آمریکا یکی از 10 انیمیشن برتر جهان است. پیشنهاد می‌کنم که این انیمشن را از قسمت اول شروع کنید تا با اسباب‌بازی‌ها آشنا شوید، سپس به سراغ قسمت‌های بعدی آن بروید.


انیمیشن رالف خرابکار - Wreck It Ralph

انیمیشن رالف خرابکار – Wreck It Ralph

یکی دیگر از انیمیشن‌های مخصوص خردسالان، رالف خرابکار است. انیمیشنی فوق‌العاده زیبا و دلنشین که رنگ‌بندی آن چشم‌ها را نوازش می‌دهد. این انیمیشن در سال 2012 تولید شد و هزینه‌ای بالغ بر 165 میلیون دلار دربر داشت که نهایتا توانست با فروش 437 میلیون دلاری خود موفقیتی برای والت دیزنی به ارمغان بیاورد.

داستان انیمیشن درمورد بازی‌های یک گیم نت قدیمی است. رالف کاراکتر شرور یکی از بازی‌های این گیم‌نت است و وظیفه او خراب کردن دیوارهای بازی است تا فلیکس آن‌ها را تعمیر کند. رالف ازاینکه دائما شخصیت منفی بازی باشد خسته شده و این موضوع باعث ناراحتی او می‌شود.

بنابراین تصمیم می‌گیرد که بازی خودرا ترک کند و به دنبال ماجراجویی‌هایی جدیدی برود تا شاید بتواند در بازی دیگری محبوب شود. به دنبال این موضوع رالف وارد یک بازی ماشین سواری می‌شود و با یک دختر بچه به نام « پنلوپه » آشنا می‌شود. پنلوپه دارای یک ایراد گرافیکی است و این موضوع همیشه اورا از کورس مسابقات عقب میاندازد و برایش بسیار نااُمیدکننده است. رالف با کمک به پنلوپه اورا تبدیل به قهرمان مسابقات می‌کند. لحظات احساسی بسیار زیبایی میان این دو کاراکتر وجود دارد که حتی افرادی با سنین بالانیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

در سال 2018، دنباله‌ای ازاین انیمیشن منتشر شد که درآن رالف و پنلوپه وارد دنیای اینترنت می‌شوند. اگر ازعلاقه‌مندان به دنیای انیمیشن و کارتون هستید، حتما این عنوان را تماشا کنید و مطمئن باشید لحظات بسیار شادی برایتان رقم می‌خورد.


شرک - Shrek

شرک – Shrek

مورد دیگر از لیست « بهترین انیمیشن های مخصوص کودکان » شِرِک است. انیمیشنی که در سال 2001 منتشر شد و توانست جایزه اُسکار بهترین پویانمایی را دریافت کند. کاراکتر شرک از شخصیتی باهمین نام ساخته « ویلیام استیگ » الهام گرفته شده.

داستان این فیلم یا انیمیتِد ( Animated ) درجایی آغاز می‌شود که پادشاهی ظالم درحال باج گرفتن از مردمش است. او چیزهای عجیب و غریب مردم را تصاحب می‌کند; پیرزنی قصد دارد الاغش را به پادشاه باج دهد و می‌گوید که الاغش قادر به حرف زدن است. در همین حین الاغ فرار می‌کند و وارد جنگل می‌شود. سربازان پادشاه به دنبال او می‌روند و با غول سبزی ترسناک مواجه می‌شوند. شرک از الاغ دربرابر سربازان محافظت می‌کند و همین امر موجب می‌شود که پادشاه حُکم توقیف خانه شرک را صادر کند.

پادشاه می‌گوید که خانه را در ازای آزادسازی شاهزاده خانم ازدست اژدها آزاد می‌کند و بدین ترتیب شرک را وارد یک ماجراجویی زیبا می‌کند.

داستان شرک از زیباترین و جذاب‌ترین داستان‌های سینما است; ادامه‌ی این انیمیشن در سال‌های بعد ساخته شد، به طوری که تاکنون 4 قسمت ازآن ساخته شده. این فیلم را می‌توانید درکنار کودکتان تماشا کنید و مطمئن باشید که لذت‌بخش‌ترین لحظات برایتان به ارمغان می‌آید.


عصر یخبندان - Ice Age

عصر یخبندان – Ice Age

یکی دیگر از مواردی که قصد پیشنهاد در لیست « بهترین انیمیشن‌های مخصوص کودکان » به شما عزیزان را داریم، انیمیشن « عصر یخبندان » است. انیمیشنی فوق‌العاده جذاب و تماشایی که نخستین بار درسال 2002 منتشر شد.

سپس سال‌های بعد 4 قسمت دیگر ازآن نیز به انتشار رسید که تمامی آن‌ها ارزش تماشا را دارند و از بهترین مواردی هستند که می‌توانند شما و کودکتان را سرگرم کنند.

داستان قسمت نخست انیمیشن عصریخبندان در زمانی شروع می‌شود که ببرهای تیزدندان به دهکده انسان‌ها حمله کرده‌اند و طی آن همسر یکی‌از افراد قبیله درطول جنگ همراه با بچه‌اش ازجنگ فرار می‌کند. یکی‌از ببرها به‌دنبال او می‌رود و او مجبور می‌شود خودرا درآب بیاندازد.

کمی بعد یک ماموت به‌همراه دوست خود سیـد آن زن‌را در رودخانه می‌بینند. درهمین حین زن فرزند خودرا به مندی و سید می‌دهد و جانش را ازدست می‌دهد. در طرف دیگر، یکی از ببرها به‌نام دیگو مأمور می‌شود تا بچه‌را بازگرداند; پس از حمله دیگو به مندی و سید آن‌ها باهم دوست می‌شوند و پس‌از گذشت زمانی، دیگو به مندی و سید وابسته می‌شود و نسبت به بچه احساس مسئولیت پیدا می‌کند. دیگو که اکنون از کارخود احساس پشیمانی می‌کند، برای نجات جان کودک مقابل قبیله خود می‌ایستد و به کمک سید و مندی ببرهای دیگر را شکست می‌دهد و نهایتا آن بچه‌را به پدرش تحویل می‌دهند.

قسمت نخست عصر یخبندان یک فیلم/انیمیشن 81 دقیقه‌ای است که با بودجه‌ای بالغ بر 59 میلیون دلار ساخته شد و توانست با فروش 383 میلیون دلاری خود، موفقیت تجاری چشمگیری برای کمپانی سازنده خود یعنی « فاکس قرن بیستم » به ارمغان بیاورد.


بالا - Up

 بالا – Up

یکی دیگر از بهترین انیمیشن های جهان، انیمیشن « بالا – Up » است. این پویانمایی که در سال 2009 توسط پیکسار تولید شده، یکی از پرافتخارترین انیمیشن های جهان است.

انیمیشن آپ در سالی که اکران شد، توانست در 5 بخش از جشنواره اُسکار نامزد دریافت جایزه شود که نهایتا دو جایزه « بهترین انیمیشن سال » و « بهترین موسیقی متن » را ازآن خود کرد.

داستان این پویانمایی در مورد پیرمردی 78 ساله به نام « کارل فردریکسِن » است که قصد دارد رویای قدیمی خودرا محقق کند. او توسط هزاران بادکنکی که به‌خانه‌ی خود وصل کرده، به آبشار بهشت که در آمریکای‌جنوبی است سفر کُند. دراین سفر یک‌ پسربچه به‌نام « راسل » به‌طور اتفاقی با کارل همسفر می‌شود. زمانی که کارل و راسل به آبشار بهشت می‌رسند، چارلز مانتس را ملاقات می‌کنند که درواقع چارلز، قهرمان دوران کودکی کارل بوده است.

چارلز که اکنون تغییرات زیادی کرده است، مشکلات زیادی را برای کارل و راسل به‌وجود میاورد که این انیمیشن را تبدیل به یکی از بهترین پویانمایی های جهان می‌کند.


یخ‌زده - Frozen 2

یخ‌زده – Frozen

انیمیشن یخ‌زده، یکی دیگر از بهترین انیمیشن های جهان است که‌در سال 2013 به‌اکران درآمد. این انیمیشن از موفق‌ترین آثار کمپانی دیزنی است که موفق به دریافت 2 جایزه اُسکار شده.

داستان انیمیشن درجایی آغاز می‌شود که تعدادی یخ‌شکن درحال جمع‌آوری یخ از رودخانه هستند; درمیان آن‌ها پسربچه‌ای 8ساله به‌نام « کریستوف » همراه با گوزن شمالی خود « اسون » قصد دارد کمکی به بزرگترها کُند و پس‌از جمع‌آوری یخ‌ها به سمت شهر « ارندل » راهی می‌شوند.

در شهر ارندل دو شاهزاده به‌نام‌های « آنا » و « اِلسا » زندگی می‌کنند. اِلسا دارای قدرتی است که می‌تواند یخ به‌وجود بیاورد و هنگامی که قصد بازی با خواهر کوچک‌تر خود آنا را دارد، اشتباهی اورا منجمد می‌کند و این مورد موجب می‌شود که زندگی آنا با تهدید مواجه شود. خانواده‌ی پادشاه، آنا را به سمت ترول‌ها « جادوگرانی که در دره‌سنگ زندگی می‌کنند. » می‌برند و ترول‌ها این طلسم را ازبین می‌برند. اما درادامه اتفاقاتی میفتد که طلسم باری دیگر فعال می‌شود.

تماشای این انیمیشن زیبا را به هر سنی پیشنهاد می‌کنم. چراکه داستان بسیار زیبای آن که از رمانی با نام « ملکه برفی » اقتباس گرفته شده که ازموفق‌ترین رمان‌های جهان است.


زوتوپیا - Zootopia

زوتوپیا – Zootopia

یکی دیگر از برترین انیمیشن های تاریخ، انیمیشن محبوب و جذاب زوتوپیا است. این عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال 2016 از دیدگاه IMDB بود و معیارهای زیادی برای اثبات تماشایی بودن آن وجود دارد.

ترکیب رنگ بندی و داستان بسیار جذابی که این انیمیشن را دربر گرفته، موجب می‌شود تا یکی از بهترین گزینه‌ها چه برای کودکان و چه بزرگسالان باشد. افراد با هر رده سنی می‌توانند این انیمیشن را تماشا کنند و از لحظات مفرحی که زوتوپیا برایشان ایجاد می‌کند لذت ببرند.

داستان انیمیشن در شهری به‌نام زوتوپیا اتفاق می‌افتد. جایی که تمام امور و کارها را حیوانات انجام می‌دهند. خرگوشی به‌نام جودی قصد دارد وارد نیروی پلیس شود و این کار تقریبا امری نشدنی و سخت است. چراکه اکثر مردم معتقدند که جودی به‌خاطر جثه‌ی ضعیفش نمی‌تواند ازپس متهمان بر بیاید. به‌هرحال جودی پس از گذراندن دوره تحصیلی موفق می‌شود به‌نیروی پلیس ملحق شود. اما در اداره‌ی پلیس هیچ کس جودی را جدی نمی‌گیرد و دائما کارهای پیش پا افتاده را به او محول می‌کنند.

کمی بعد جودی روباهی کلاهبردار (نیک) را پیدا می‌کند و کم کم وارد داستانی مهیج می‌شوند. جودی و نیک با همکاری یکدیگر موفق می‌شوند یکی از مرموزترین پرونده‌های زوتوپیا را حل کنند و یکی از بزرگترین افراد شهر را رسوا کنند.

زوتوپیا درسال 2016 توانست عنوان «چهارمین فیلم پرفروش سال» را کسب کند و این عنوان با فروش 1 میلیارد و 24 میلیون دلاری رقم خورد. علاوه براین، زوتوپیا یک جایزه اُسکار و یک جایزه گلدن گلوب کسب کرد که موفقیت این فیلم را تأیید می‌کنند.


شش قهرمان بزرگ - Big Hero 6

شش قهرمان بزرگ – Big Hero 6

یکی دیگر از بهترین انیمیشن های جهان، انیمیشن محبوب و تماشایی «شش قهرمان بزرگ» است.

این انیمیشن درسال 2014 توسط کریس ویلیامز و دان هال تولید شد و توانست موفقیت چشمگیری به دست آورد. داستان این انیمیشن برگرفته از کمیک‌های مارول است و نام آن نیز اقتباس گرفته از همین کمیک‌هاست.

داستان انیمیشن در مورد هیرو هامادا است. یک نوجوان که عاشق دانش رباتیک است و ذهن بسیار بزرگی در این راه دارد. هیرو به همراه برادر بزرگتر خود ناداشی به بازدید از یکی از جشنواره‌های کالج می‌رود و در آنجا عاشق دانشگاه می‌شود. کلید ورود هیرو به کالج یک اختراع رباتیک است و پس از اینکه هیرو اختراع خود را به دانشگاه تحویل می‌دهد، قرار می‌شود که در یک شب خاص از آن اختراع رونمایی شود. اما در شب رونمایی از اختراع خارق‌العاده‌اش کالج آتش می‌گیرد و برادرش ناداشی در آتش می‌میرد.

اتفاقاتی که پس از مرگ ناداشی رخ می‌دهد از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است و مطمئنا می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

شش قهرمان بزرگ دومین عنوانی بود که در سال 2014 با مرگ یکی از کاراکترهای اصلی آغاز می‌شد و توانسته بود این مرگ را در داستان پنهان کند. در واقع به نحوی داستان انیمیشن جلو می‌رود که مخاطب ذره‌ای در اندوه مرگ کاراکتر باقی نمی‌ماند. نخستین عنوانی که در 2014 توانسته بود هرچه زیباتر این تکنیک را پیاده سازی کند، انیمیشن چگونه اژدهای خود را آموزش دهیم؟ 2 بود.

بیگ هیرو 6 در هشتادو هفتمین جشنواره اُسکار توانست جایزه بهترین پویانمایی سال را ازآن خود کند که موفقیت بزرگی برای سازندگان این اثر محسوب می‌شود.

این انیمیشن با بودجه‌ای بالغ بر 165 میلیون دلار ساخته شد و توانست میزان 657 میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. شش قهرمان بزرگ از زیباترین انیمیشن های تاریخ سینما محسوب می‌شود و افراد با هر رده سنی می‌توانند از دیدن آن لذت ببرند.


وال-ئی ، Wall-E

وال-ئی – Wall-E

یکی دیگر از بهترین انیمیشن های جهان، انیمیشن محبوب وال-ئی یا همان Wall-E است. این انیمیشن در سال 2008 اکران شد و از دیگر آثار به یاد ماندنی بود که پیکسار می‌ساخت. انیمیشن وال-ای با استقبال بی‌نظیر مردم و منتقدین مواجه شد و توانست جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های جهان به دست آورد.

داستان انیمیشن در مورد 700 سال پس از ترک انسان‌ها از زمین است. تنها چیزی که در زمین باقی مانده کوه‌های زباله، پسماند و آهن پاره است. یک روبات به نام “وال-ئی” در زمین باقی مانده که وظیفه‌ی مادام العمر او جمع آوری و پِرِس کردن این زباله‌هاست.

یکی از روزهایی که وال-ئی مشغول پرس کردن زباله‌هاست یک سفینه غول پیکر به زمین وارد می‌شود و مهمان کوچکش یعنی “ایوا” را در زمین پیاده می‌کند.

ایوا یک ربات فوق پیشرفته است که توسط انسان‌هایی که اکنون در فضا ساکن هستند به زمین فرستاده شده تا زمین را شناسایی کند و در صورت برخورد با موجودات زنده، آن‌ها را به فضا و نزد انسان‌ها ببرد. وال-ئی شیفته‌ی ایوا می‌شود و اتفاقات جالبی بین این دو ربات رقم می‌خورد. هنگامی که مأموریت ایوا روی زمین تمام میشود و به فضا باز می‌گردد، وال-ئی به دنبال او می‌رود و موجب می‌شود که حیات باری دیگر به زمین برگردد.

نکته‌ی جالب در مورد این فیلم سخنان کریستوفر نولان، نویسنده و کارگردان بزرگ هالیوودی است که گفته: در ساخت فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar) از این انیمیشن الهام گرفته. همچنین نکته‌ی جالب دیگر در مورد این انیمیشن، حضور فعال شرکت اپل (Apple) است که گفته می‌شود تبلیغات گسترده و پنهانی را در این انیمیشن انجام داده.

وال-ئی به معنای واقعی از زیباترین انیمیشن های تاریخ است و جایزه اُسکار بهترین انیمیشن سال را نسیب خود کرده. اگر تاکنون این انیمیشن را ندیده‌اید پیشنهاد می‌کنم بلادرنگ آن را تماشا کنید.


موش سرآشپز - Ratatouille

موش سرآشپز – Ratatouille

یکی دیگر از بهترین انیمیشن های جهان، انیمیشن موش سرآشپز یا همان “راتاتویی” است. این انیمیشن یکی از شاهکارهای پیکسار است که در سال 2007 به نمایش گذاشته شد.

موش سرآشپز (به اصطلاح راتاتویی: راتاتویی یک واژه‌ی فرانسوی است) داستان یک موش به‌نام رِمی (Remy) را نشان می‌دهد که در پاریس زندگی می‌کند و علاقه‌ی بسیار زیادی به آشپزی دارد. آرزوی رمی این است که یک روز بتواند سرآشپز شود، اما خانواده‌ی او موافق این کار نیستند.

طی حادثه‌ای کلونی موش‌ها ازبین می‌رود و رمی پس از فرار، خود را در یک رستوران فرانسوی به‌نام (گوستاوو) می‌بیند. در همین سرو کله‌ی پیک غذاها، آلفردو به آشپزخانه باز می‌شود و سرآشپز از او می‌خواهد که یک سوپ درست کند. آلفردو حسابی خراب کاری میکند و رمی که از بالای دریچه نظاره‌گر این اتفاقات است اشتباهات آلفردو را تصحیح می‌کند و یک سوپ فوق‌العاده دلپذیر درست می‌کند.

از همین قسمت داستان زیبای انیمیشن آغاز می‌شود. از آنجایی که ممکن است خیلی‌ها این انیمیشن را ندیده باشند و پس از مطالعه این بخش به فکر تماشای آن بیفتند، من داستان را بیش از این لو نمی‌دهم و تماشای مابقی ماجرا را به شما کاربران عزیز می‌سپارم.

راتاتویی یکی از انیمیشن‌هایی است که موفق به کسب جایزه اُسکار و گلدن گلوب شده است و آوازه‌ی زیادی دارد.


گارفیلد - انیمیشن گارفیلد

گارفیلد- Garfield

گارفیلد یکی دیگر از بهترین انیمیشن‌های جهان است که نخستین بار در سال 2004 منتشر شد. لایو اکشن جذابی که توسط پیتر هِویت کارگردانی شد و توسط کمپانی فاکس قرن 20اُم توزیع شد.

داستان این لایو اکشن در مورد گربه‌ی چاق و تنبلی به‌نام گارفیلد است که با صاحبش و اودی (سگ صاحب خانه) سر و کله می‌زند. در همین حین هپی چپمن، یک مجری تلویزیونی مجذوب گارفیلد می‌شود و نقشه‌های شومی در سر می‌پروراند و قصد دارد گارفیلد را بدزد و از طریق فروش او سود خوبی به جیب بزند.

گارفیلد به معنای واقعی یکی از سرگرم کننده‌ترین و خنده‌دار ترین انیمیشن‌های تاریخ است. پیشنهاد می‌کنم اگر این انیمیشن را ندیده‌اید حتما آن را تماشا کنید. این را هم در خاطر داشته باشید که ورژن دوبله شده‌ی این انیمیشن توسط تیم گلوری، جذابیت آن را چندین برابر می‌کند.

لایو اکشن گارفیلد از نخستین لایو اکشن‌هایی بود که توسط تکنولوژی‌های کامپیوتری برای شبیه سازی و خلق گرافیکی موجودات استفاده کرد و کاملا هم موفق از این آزمون بیرون آمد.


نام تو - Your name 2016

نام تو – Your Name

میرسیم به بهترین انیمیشن سال 2016 از دیدگاه بنده (نویسنده مقاله)، انیمیشن فوق‌العاده تماشایی Your Name. این انیمیشن در سال 2016 به کارگردانی ماکوتو شینکای، بر اساس رمانی با همین نام که آن هم نوشته شده توسط شینکای است ساخته شد. موفق‌ترین انیمه سینمایی ژاپنی که توانست چهارمین عنوان از پرفروش‌ترین آثار ژاپنی تبدیل شود.

انیمیشن نام تو از احساسی‌ترین انیمیشن‌ها و داستان‌های ساخته شده در جهان است که بیننده را به بهترین نحو ممکن در داستان غرق می‌کند. شروعی آرام و ملایم که در نیمه‌های مسیر دلهره و احساسی عجیب در مخاطب ایجاد می‌کند.

داستان انیمیشن در مورد میتسوآ (دختر) و تاکی (پسر) است که پس از نمایان شدن ستاره‌ی دنباله دار به بخت همدیگر گره می‌خورند و سرنوشت آن‌ها را به هم نزدیک می‌کند. پس از نمایان شدن ستاره‌ی دنباله دار اتفاقی عجیب رخ می‌دهد و جای تاکی و میتسوآ باهم عوض می‌شود. این عوض شدن‌ها روزانه اتفاق می‌اُفتد و یک روز در میان در جسم همدیگر جابه‌جا می‌شوند. همه چیز به آرامی جلو می‌رود و میتسوآ و تاکی دارند به جسم‌های همدگیر عادت می‌کنند تا اتفاقی رخ میدهد و …

فکر میکنم تا همین‌جای داستان کافی است تا شما ترغیب شوید که آن را تماشا کنید. اگر هم تاکنون ترغیب نشده‌اید، به پیشنهاد بنده اعتماد کنید و این انیمه را ببینید.

دلیل اینکه انیمه نام تو در اواسط لیست قرار گرفت پیچیده بودن آن است. این لیست صرفا جهت انتخاب گزینه‌ی مناسب برای کودکان طراحی شده و نام تو داستان پیچیده و احساسی دارد و شاید گزینه‌ی خوبی برای کودکان نباشد. اما سنین بزرگسال می‌توانند آن را ببینند و مطمئن باشند که از دیدن این انیمه لذت می‌برند.


نژا - Ne Zha 2019

نژا – Ne Zha

یکی دیگر از بهترین انیمیشن‌های جهان، انیمیشن نژا است که در سال 2019 منتشر شد. این انیمیشن ساخته شده توسط کشور چین است و رکوردهای فروش در این کشور را جابه‌جا کرده است.

داستان آن در مورد کودکی (نژا) است که با مروارید آشوب متولد شده و سرنوشت او این است که پس از 3 سال توسط صائقه‌ای قدرتمند از بین برود. ذات نژا به گونه‌ای است که قدرت تخریب بسیار بالایی دارد و نمی‌تواند انرژی خود را کنترل کند. هرچند که خانواده‌ و استاد او قصد دارند به نژا کمک کنند که این انرژی را در مسیر درست و صحیح استفاده کند.

در طرف دیگر، کودکی با مرواریدی دیگر متولد شده که دقیقا خلاف مروارید آشوب عمل می‌کند و نیروهای کودک را در مسیری خوب قرار می‌دهد.

در ادامه‌ی داستان اتفاقاتی رُخ می‌دهد که نشان می‌دهد شخصیت‌‌های این دو کودک، بر خلاف نوع مروارید‌هایشان است و ذات آن‌ها خلاف مرواریدشان عمل می‌کند و …

انیمیشن نژا یک انیمیشن 3 بعدی خوش ساخت است که در آن از تکنیک‌های روز سینماهای بزرگ استفاده شده. چنین تکنولوژی پیش‌تر در انیمیشن «مرد عنکبوتی» مورد استفاده قرار گرفته بود و انتقادات بسیار مثبتی از نحوه‌ی ساخت آن شد. حال فیلم سازان چینی تصمیم به استفاده از این تکنولوژی گرفته‌اند و بازهم توانسته‌اند موفق ظاهر شوند.


رِنگو - Rango 2011

رِنگو – Rango

و اما می‌رسیم به یکی از عجیب و غریب‌ترین و البته بانمک‌ترین انیمیشن های جهان که در سال 2016 توسط استودیوی پارامونت پیکچرز ساخته شد. انیمیشن رنگو یکی از باحال‌ترین و سرگرم کننده‌ترین آثار این لیست است که شما می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

پس از اینکه جانی دپ و گر وربینسکی، پروژه دزدان دریایی کارائیب را به پایان رساندند، برای صداگزاری کاراکترهای Rango وارد استودیوی پارامونت شدند و یک کاراکتر رویایی و به یاد ماندنی را خلق کردند.

داستان در مورد آفتاب پرستی خانگی است که در شهری بیابانی آواره می‌شود و کاملا اتفاقی ناجی شهر می‌شود و به محبوب اهالی آن شهر تبدیل می‌شود. پس از این ماجرا، این آفتاب پرست نام «رنگو – Rango» را برای خود انتخاب می‌کند.

در انیمیشن رنگو قسمت‌هایی از عناوینی همچون ترس و نفرت در لاس وگاس و «مرد بینام» اشاره می‌شود.

حالات نقاشی و گرافیکی Rango یکی از بهترین کلاس‌ها در میان انیمیشن‌ها می‌باشد و ورژن کاملا جدید و متفاوتی را به بیننده نمایش می‌دهد.

این انیمیشن با بودجه‌ای بالغ بر 135 میلیون ساخته شد و نهایتا توانست چیزی بیش از 245 میلیون دلار فروش داشته باشد که از حیث تجاری، یک پروژه نسبتا موفق محسوب می‌شود.

امتیاز این انیمیشن در پایگاه IMDB، از میان 226 هزار رأی 7.2/10 می‌باشد که نمره‌ی قابل قبولی است.

شما می‌توانید دیدگاه خود در مورد این انیمیشن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.


فرار مرغی - Chicken Run

فرار مرغی – Chicken Run

انیمیشنی جذاب و پندآموز که در سال 2000 توسط استودیوهای DreamWorks و Aardman Animations ساخته شد. این اولین انیمیشن بلندی بود که توسط استودیوی Aardman ساخته می‌شد و کارگردانان آن «نیک پارتر و پیتر لرد» که بنیان‌گذاران همین استودیو بودند، تصمیم گرفتند انیمیشن را در سبک استاپ موشِن (Stop Motion) به نمایش بگذارند.

داستان انیمیشن در یک مرغداری اتفاق می‌اُفتد. مرغ‌ها روزانه تُخم می‌گذارند و صاحب بداخلاق آن‌ها هر مرغی که تخم نگذارد را گردن می‌زند. در یکی از روزها یک پیشنهاد وسوسه کننده‌ای به صاحب مرغداری ارائه می‌شود. این پیشنهاد تبدیل کردن مرغداری به یک کارخانه پیراشکی سازی است. بدین ترتیب زندگی تمامی مرغ‌ها به خطر می‌اُفتد. آن‌ها که از این ماجرا باخبر می‌شوند به فکر فرار می‌اُفتند. فراری که تقریبا غیر ممکن است و باید از فنس‌های بلند مرغداری پرواز کنند.

تلاش مرغ‌ها برای نجات جان خود و به دست آوردن آزادی، ستودنی است و بازی‌ها و داستان‌های زیادی پس از این انیمیشن ساخته شدند که هدف آن‌ها به تصویر کشیدن همین دیدگاه است.

انیمیشن فرار مرغی با بودجه‌ای بالغ بر 45 میلیون دلار ساخته شد و نهایتا موفق شد 225 میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشته باشد که یک موفقیت مشروع برای استودیوهای سازنده محسوب می‌شود.

از صداگزاران این انیمیشن می‌توان به مل گیبسون، فیل دانیلز، لین فرگوسن و میراندا ریچاردسون اشاره کرد.


لوراکس - The Lorax

لوراکس – The Lorax

لوراکس (The Lorax) نام یک انیمیشن کمدی است که در سال 2012 توسط کمپانی ایلومینیشن اینترتیمنت ساخته شد. داستان این اثر برگرفته از کتابی با همین نام، نوشته شده توسط دکتر سوس (Dr.Seuss) است و ماجرا بسیار جالبی را روایت می‌کند.

در زمان‌های بسیار قدیم، فردی برای اختراع دستگاهی به نام خنزل، تمامی درختان جنگل را قطع می‌کند. سال‌ها بعد شهری درون دیوارها ساخته می‌شود که عاری از هرگونه درخت است و در آنجا، اکسیژن و هوا در بسته بندی به فروش می‌رسند. کاراکتر اصلی داستان یعنی تِد که یک پسربچه‌ی 12 ساله است برای اثبات خودش به دختر مورد علاقه‌اش، تصمیم می‌گیرد یک درخت واقعی پیدا کند و آن را به آدری (همان دختر مورد علاقه‌ی تد) هدیه دهد. به همین منظور از دیوارهای شهر خارج می‌شود و خود را به جنگل از بین رفته می‌رساند.

پس از دیدن جنگل، تد خیلی ناراحت می‌شود و با یک خانه رو به رو می‌شود. پس از درب زدن با موجودی بد اخلاق به نام لوراکس مواجه می‌شود. لوراکس در زمان‌های قدیم، هنگامی که جنگل سرسبز وجود داشت وظیفه نگهبانی از درختان را به عهده داشت و حال با نابودی جنگل، روحیه او بسیار ضعیف شده و افسرده شده است.

تد و لوراکس تصمیم به بازسازی جنگل می‌گیرند اما این موضوع برای حاکم شهر که از فروش هوا و اکسیژن درآمد خوبی دارد چندان خوشایند نیست.

بنابراین جنگی خنده‌دار و تماشایی میان این دو گروه اتفاق می‌اُفتد.

لوراکس یکی از انیمیشن‌هایی است که نام آن کمتر شنیده شده و ممکن است خیلی از کاربران آن را ندیده باشند. بنابراین تصمیم گرفتیم آن را در لیست اضافه کنیم.

این انیمیشن با هزینه‌ی 70 میلیون دلار ساخته شد و در انتها توانست چیزی بیش از 348 میلیون دلار فروش جهانی داشته باشد که یک موفقیت قابل قبول برای استودیوی سازنده محسوب می‌شود.


لگو مووی - Lego movie 2014

لگو مووی – Lego Movie

یک انیمیشن 3 بعدی کمدی که در سال 2014 توسط شرکت گمنام «ویلیج رودشو پیکچرز» ساخته شد و برادران وارنر توزیع آن را به عهده گرفتند.

از صداپیشگان این انیمیشن می‌توان لیام نسون، مورگان فریمن، کریس پرت، ویل آرنت، الیزابت بنکس و چارلی دی را نام برد.

داستان انیمیشن در مورد یک پیشگویی است که در آن وعده داده شده یک قهرمان، مردم را در برابر رئیس تجارت (کاراکتر شرور داستان) نجات می‌دهد. قهرمان داستان یک کارگر ساده ساختمانی است که هر روز یک برنامه‌ی مشخص را سپری می‌کند تا کارش به اتمام برسد و به خانه برگردد. حال اِمِت (قهرمان داستان) وارد چالشی جدید می‌شود که هیچ تجربه‌ای در آن ندارد و به معنای واقعی گند می‌زند.

پس از اکران این اثر، انتقادات بسیار مثبتی نسبت به این انیمیشن در رسانه‌ها منتشر شد که تمامی آن‌ها قدرت این اثر را نشان می‌دهند.

لگو با فروش 469 میلیون دلاریه خود یک موفقیت تجاری برای کمپانی سازنده محسوب می‌شد. این در حالی است که ساخت لگو 70 میلیون دلار هزینه در بر داشت.


فصل شکار - Open Season

فصل شکار – Open Season

انیمیشن فصل شکار، یکی از آثار موفق سال 2006 بود که توسط راجر آلس و جیل کالتون ساخته شد. فصل شکار یکی از انیمیشن‌های موفق کمپانی سونی پیکچرز است و به دنباله‌ی همین موفقیت، 3 قسمت دیگر از آن ساخته شد.

داستان انیمیشن در مورد یک خرس قهوه‌ای اهلی شده به نام بوگ است. بوگ به همراه یک محیط بان، زندگی مدرن و متمدنی را آغاز کرده و از شیوه‌ی زندگی خود بسیار لذت می‌برد. اما پس از باز شدن پای یک گوزن وحشی به نام الیوت به زندگی بوگ، شیوه‌ی زندگی او به‌هم میریزد. به طوری که این محیط بان مجبور می‌شود هردوی آن‌ها را به جنگل برگرداند. این اتفاق در حالی می‌اُفتد که بوگ و الیوت در تلاشند تا از جنگل فرار کنند و باری دیگر به شهر بازگردند.

در همین حین یک شکارچی مصمم است تا بوگ و الیوت را شکار کند، اما این دو با کمک هم و نقشه‌های جالبشان، تمامی شکارچیان جنگل را فراری می‌دهند. اما پس از این تلاش‌ها بوگ و الیوت به جنگل عادت کرده‌اند و دیگر تمایلی به بازگشت به شهر ندارند.

فصل شکار یک انیمیشن کاملا سرگرم کننده با گرافیکی خارق‌العاده است که تمامی رده‌های سنی می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند.


insinde out 2015

درون و بیرون – iNside Out

یکی دیگر از انیمیشن‌های موفق و پرآوازه جهان، انیمیشن درون و بیرون است که در سال 2015 توسط پیت داکتر ساخته شد. تولید این انیمیشن توسط کمپانی پیکسار و پخش و توزیع آن توسط والت دیزنی به انجام رسید.

پیت داکتر که یکی از موفق‌ترین و مشهورترین نویسندگان پیکسار است، داستان درون و بیرون را براساس زندگی خود در دوران نوجوانی‌اش نوشته. این کارگردان و نویسنده، خلق آثاری همچون انیمیشن Up و کارخانه‌ هیولاسازی را در کارنامه خود دارد که همین دو انیمیشن به خوبی می‌تواند بیانگر شخصیت و حرفه‌ای بودن داکتر باشد.

پیت داکتر داستان انیمیشن inside out را براساس دورانی که در نوجوانی با آن روبه رو شده بود نوشته است. هنگامی که به دانمارک مهاجرت کرده بودند و اغلب اوقاتش را به نقاشی کشیدن سپری می‌کرد. جالب است بدانید که همین نقاشی‌ها سرآغاز ورود پیت به دنیای انیمیشن سازی شدند. در سال 2009، پیت داکتر متوجه رفتار و خُلقیات دختر یازده ساله‌اش شد که شباهت خیلی زیادی به دوران مهاجرت خودش به دانمارک داشت. بنابراین تصمیم گرفت تا انیمیشنی با موضوع احساسات کودکی بنویسد.

اما نگارش فیلمنامه‌ی این انیمیشن با چالش‌هایی مواجه شد. پیت از ترس اینکه هیچ وقت نتواند کار فیلمنامه را به پایان برساند، و از پیکسار اخراج شود دچار افسردگی شد.

به همین جهت تصمیم به سفری طولانی و تنهایی گرفت. در طی این مسافرت او به این فکر کرد که بیش از همه چیز دلش برای چه چیزی تنگ شده است. جواب پیتر، دوستان و همکارانش بودند. همین نتیجه گیری جرقه‌ای در فیلمنامه زد و باعث شد پیتر قطعه‌ی گمشده‌ی داستانش را پیدا کند.

ساخت این انیمیشن چیزی بیش از 2 سال طول کشید و حدود 45 انیماتور در ساخت این اثر شریک بودند و پیتر نیز در تمامی مراحل با دقت به همه‌چیز نظارت داشت.

نهایتا انیمیشن به انتشار رسید و با استقبالی خیره کننده مواجه شد و در جشنواره اُسکار همان سال نیز 2 جایزه «بهترین فیلمنامه اورجینال» و «بهترین انیمیشن» را ازآن خود کرد. نکته‌ی مهم و حائز اهمیت، برنده شدن جایزه بهترین فیلم‌نامه بود که به ندرت اتفاق می‌اُفتد یک انیمیشن این جایزه را کسب کند.

و اما می‌رسیم به داستان بسیار جالب این انیمیشن:

داستان در مورد دختر بچه‌ای به نام رایلی است که پس از شروع کار پدرش در سان فرانسیسکو و مهاجرتشان به این شهر با چالش‌هایی مواجه شده است. رایلی همانند تمامی کودکان و بزرگسالان، توسط احساسات خود کنترل می‌شود. در انیمیشن این احساسات همانند ترس، شادی، خشم، نفرت و غم به شکل کاراکترهایی که در مغز رایلی زندگی می‌کنند درآمده‌اند و به گونه‌ای فرماندهان زندگی رایلی هستند. این احساسات دائما در تلاش هستند تا کاری کنند رایلی به زندگی جدید خود عادت کند که …

این انیمیشن یکی از خاص‌ترین انیمیشن‌های لیست است و می‌تواند یک گزینه مناسب برای کودکان باشد. طی آزمایشاتی مشخص شد که این انیمیشن تأثیر مستقیم در نوع رفتار کودکان دارد و بچه‌هایی که این انیمیشن را دیده‌اند، در ماه‌های بعدی آزمایش رفتار خیلی خوبی از خود نشان داده‌اند.

 

سخن پایانی

از این‌که تا انتهای مقاله بهترین انیمیشن های جهان همراه ما بوده‌اید سپاسگزاریم. به تماشا نشستن انیمیشن همیشه یک کار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز تلقی می‌شود که ما را در دنیایی از رنگ و فانتزی‌ها غرق می‌کند. امیدواریم با معرفی این لیست دریچه‌ای از شگفتی و خیال را به روی شما بازکرده باشیم.

آیا شما از طرف‌داران پروپاقرص انیمیشن‌ها هستید؟ کدام یک از انیمیشن‌های معرفی شده در این فهرست را دیده‌اید؟ و از نظر شما جای کدام عنوان در این مقاله خالی است؟ نظر خود را با ما و همراهان تایم سیتی به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

1- پرفروش ترین انیمیشن ها کدام اند؟

فروزن، شگفت‌انگیزان و مینیون‌ها جزو پرفروش‌ترین‌ها هستند.

2- برترین کمپانی در ساخت انیمیشن کدام است؟

استودیو والت‌دیزنی از برترین کمپانی‌های این صنعت است.

3- برترین انیمیشن های جهان کدام اند؟

انیمیشن‌های سیندرلا، بامبی، زیبای خفته، وال ئی، شیرشاه، گارفیلد و موش سرآشپز را می‌توان جزو بهترین انیمیشن‌های جهان دانست.

 

بیشتر بخوانید


منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =