یکشنبه , می 19 2024

معرفی 10 تا از قوی ترین اژدهایان مجموعه بازی تاج و تخت + تصاویر

[ad_1]

سرزمین آزاد والریان پر از جانوران مختلف بود که بیشتر آن‌ها در ویرانی والریا نابود شدند. با گذشت زمان، بسیاری از بازماندگان نیز جان خود را از دست دادند و این گونه‌ها رو به انقراض رفتند.

دنیای “بازی تاج و تخت”، که جزو بهترین سریال های خارجی است، روایاتی را به‌تصویر می‌کشد که پر از عشق، خیانت، جنگ، تعهد، صداقت و طمع است. از جمله ویژگی‌های برجسته و محبوب این مجموعه، حضور اژدهایانی است که به‌عنوان نماد خاندان تارگرین به‌تصویر کشیده شده‌اند.

بنابراین، در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از قوی ترین اژدها در کتاب های بازی تاج و تخت به‌همراه سرگذشت آن‌ها بپردازیم.

قوی ترین اژدهایان در کتاب های بازی تاج و تخت

تاثیر اژدهایان در تاریخ وستروس بسیار بزرگ بود. هرچند ورود جادو به‌دنیا زمان می‌برد؛ اما با آتش اژدها، تاریخ وستروس شکل گرفت و اژدهایان برای بیش‌از یک قرن در رویدادهای این قاره نقش به‌سزایی ایفا کردند.

هر اژدهایی در نبردهای مختلف نقش مهمی ایفا می‌کرد، ولی برخی از آن‌ها به‌طور چشمگیری قدرتمندتر از سایرین بودند و می‌توان مطمئن بود که این واقعیت را House of the Dragon نادیده نمی‌گیرد. در ادامه با معرفی این اژدهایان همراه ما باشید.


برای بررسی تاریخچه اژدهایان و دلیل وجودشان می‌توانید مقاله چرا تارگرین ها اژدها دارند؟ را مطالعه کنید.


مورگول ؛ اژدها نسبتا جوان در بازی تاج و تخت – Game of Thrones

game of thrones house of the dragon strongest dragons

مورگول، اژدهایی نسبتاً جوان بود که به پرنسس جهارا تارگرین وصل شده بود، اگرچه او هرگز سوار مورگول نشد. پس‌از تسخیر شهر King’s Landing توسط راینیرا تارگرین و ارتش وفادار به او با نژاد سیاه‌پوست، جائیرا از پایتخت فرار کرد.

در حالی که اژدهاهای او در دراگون پیت باقی مانده بودند. حکومت راینیرا بر بزرگ‌ترین شهر وستروس با شورش‌ها و مخالفت‌های خطرناک روبه‌رو شد و در یکی از این حوادث آشفته، مورگول کشته شد.

شخصی‌ که تنها به‌عنوان چوپان شناخته شده بود، احساسات بی‌منطق و نفرت ضد اژدها را برانگیخت و در نهایت با یورش گروه عظیمی به گودال اژدها و تلاش برای کشتن پنج حیوان باقی‌مانده در آنجا، به هدف خود رسید.

شایان ذکر است که مورگول، علیرغم بسته شدن به زنجیر، در یک نبرد شگفت‌انگیز به راه افتاد و تعداد زیادی از مهاجمان را با نفس شعله‌ور خود نابود کرد. در نهایت، اژدها پس از ضربه نیزه به چشمش کشته شد و ضعیف‌ترین اژدهای وستروس شناخته شد.

تساریون در پیروزی در نبرد هانی واین و تامبلتون مشارکت داشت

game of thrones house of the dragon strongest dragons1

تساریون یکی از غیرمعمول‌ترین اژدهایان در این فهرست است که درباره قدرت آن اطلاعات کمی وجود دارد. این اژدها، با وجود جنگنده، بودن، بسیار جوان بود و در بعضی از نبردهای بزرگ‌ در تاریخ وستروس نقش مهمی ایفا کرد. Tessarion، در اولین نبرد تامبلتون به پیروزی سبزها کمک کرد و جریان جنگ را تغییر داد.

تساریون به‌دلیل زیبایی فوق‌العاده‌ای که به‌عنوان اژدها داشت، با فلس‌های آبی و شعله‌های کبالتی خود شناخته شده بود؛ اما سرانجام در نبرد دوم تامبلتون، پس از یک نبرد سه‌جانبه با Seasmoke و Vermithor، کشته شد. از بین سه اژدها، Tessarion آخرین اژدهایی بود که وقتی سه تیر چشمش را سوراخ کرد، جان خود را از دست داد.

سیلورینگ اژدهایی با رفتاری صلح آمیز و دوستانه معرفی شد

game of thrones house of the dragon strongest dragons2

“سیلوروینگ، همانطور که از نامش پیداست، یک اژدهای نقره‌ای رنگ بود که در مقایسه با همتایان نزدیکش، به‌عنوان یک موجود صلح‌جو و دوستانه شناخته شد. این اژدها در بسیاری از لحظات مهم از جمله روشن کردن تاج خاکسپاری پادشاه انیس اول تارگرین با Vermithor و Quicksilver ظهور کرد.

پس‌از درگذشت ملکه آلیسان، سیلوروینگ از کنترل هر اژدهاسوار دیگری امتناع کرد، تا اینکه مردی به نام الف سفید توانست او را مهار کند. او در نبرد دوم تامبلتون حضور داشت و قبل‌از مسمومیت الف، بدون سوار، او را رها کرد و شاهد مرگ خویشاوندانش شد.

آراکس در زمان مرگش یکی از کوچکترین اژدهایان بود

قوی ترین اژدها در کتاب های بازی تاج و تخت؛ آراکس در زمان مرگش یکی از کوچکترین اژدهاها بود

“آراکس یکی از کوچکترین اژدهایی بود که تاکنون مشاهده شده و اژدهای شخصی لوکریس ولاریون بود. زمانی‌که لوک هنوز نوزاد بود، تخم آراکس در گهواره او قرار گرفته بود.

نبرد بالای استورمز اند نشان می‌دهد که تارگرین‌ها در واقع کنترل کمی بر اژدهای خود دارند. آراکس و وهاگار، هردو دیگر به دستورات سواران خود پاسخ نمی‌دهند.

در نبرد، آراکس در آتش‌سوزی با وهاگار می‌جنگد؛ اما در نهایت وهاگار، آراکس و لوک را زنده می‌خورد. ایموند شاید با لوک مخالفت می‌کرد؛ اما هرگز قصد کشتن برادرزاده‌اش را نداشت. با این حال، کنترل بزرگترین اژدها در سریال “خانه اژدها” کار آسانی نیست.”

گوسفند دزد نام خود را از عادت خود به قصابی دام گرفته است

قوی ترین اژدها در کتاب های بازی تاج و تخت؛ گوسفند دزد نام خود را از عادت خود به قصابی دام گرفته است

در طول رقص اژدهایان، وجود سه اژدهای رام‌نشده توجه همه را به خود جلب کرده بود. یکی‌از این اژدهایان، Sheepstealer بود که به‌خاطر عادتش به دزدیدن گوسفندها به‌نام گوسفند دزد نام‌گذاری شده بود. در انتها یک دختر جوان به‌نام نتلز تووانست با غذا دادن، اعتماد او را جلب و گوسفند دزد را رام کند.

بااین‌حال، بسیاری سعی کرده بودند قبل از نتلز او را رام کنند ولی همیشه شکست خوردند، بنابراین ممکن است بین آن‌ها پیوند عاطفی وجود داشته باشد.

شیپ استیلر در اوایل سلطنت پادشاه جائهریس اول به دنیا آمد. او از جمله اژدهاهای بزرگ بود که برای جنگ در خانه اژدها استفاده شد. بااین‌حال، قبل از آزمایش هریک از آن‌ها، نتلز با Sheepstealer به کوه‌های ماه گریخت به‌همین دلیل تخمین زدن قدرت واقعی این اژدها غیرممکن است.

آدمخوار قدیمی ترین و بزرگ ترین اژدهای وحشی در دراگون استون بود

game of thrones house of the dragon strongest dragons5

در زمانی‌که همه فکر می‌کردند نسل اژدهایان برای همیشه نابود شده است، دنریس تارگرین کنترل سه اژدها را به‌دست گرفت که تأثیر قابل توجهی در پیروزی‌های او داشتند. بزرگ‌ترین و قدرتمندترین این موجودات، دروگون نام داشت؛ موجودی که طبق افسانه‌ها، به‌عنوان فرزند بالریون شناخته شده بود.

دروگون به اندازه‌ای بزرگ و ترسناک بود که مردم او را مانند یک روح بزرگ در آسمان می‌دیدند و هیچ موجود زنده‌ای توانایی مقابله با او را نداشت. او بر فراز کینگزلندینگ پرواز می‌کرد و تمام ساکنان را با خاک یکسان می‌ساخت و در نهایت پیکر بی‌جان دنریس را با خود به مقصد نامشخصی برد.

ارجحیت گرای گوست برای دوری از انسان و اژدها

game of thrones house of the dragon strongest dragons6

گری گوست، اژدهایی بدون سوار در طول رقص اژدها، ترسناک و خجالتی به‌نظر می‌رسید و هنوز رام نشده بود و از اژدها و انسان‌ها در دراگون استون دوری می‌کرد. علیرغم ماهیت ترسوی او، چند دانه اژدها به‌دنبال روح خاکستری بودند تا با او ارتباط برقرار کنند؛ اما هیچ‌کدام نتوانستند او را پیدا کنند.

گری گوست در نهایت در نبرد با سانفایر، در حالی که برسر دراگونمونت می‌جنگید، جان خود را از دست داد. حتی پس از یک عمر مخفی شدن، گری گوست وقتی خود را در گرفتاری دید، به‌شدت مبارزه کرد. اگرچه سان‌فایر جان سالم به در برد و گری گوست را کشت؛ اما این اژدها در این مبارزه به‌شدت مجروح شد.

کوئیک سیلور ؛ زیبا ترین اژدها در کتاب های GOT

game of thrones house of the dragon strongest dragons8

“یکی از اولین اژدهایی که پس از تسخیر وستروس توسط اگان فاتح و خواهرانش به دنیا آمد، کوئیک سیلور بود. این اژدهای جوان با رنگ نقره‌ای و نفس آتشین سفید کم‌رنگ شناخته شد .

در دوران جوانی این اژدها، زمانی که اینیس تارگرین اول بر سرزمین وستروس حکمرانی می‌کرد، وظیفه کنترل این موجود زیبا برعهده او بود و پس از مرگ او، به پسرش منتقل شد. و  این اژدها با نام Quicksilver معروف شد.

در نهایت، هنگامی‌که عموی اگان، میگور، به‌همراه بالریون به هارنهال حمله کرد و نبردی بزرگ بین اگان و کوئیک‌سیلور با آن‌ها رخ داد، مشکلاتی پیش آمد. کوئیک سیلور در برابر اسب عظیم میگور به نام بالریون هیچ شانسی نداشت. به همین دلیل، بال‌های کوئیک‌سیلور شکسته شدند و او در آتش اژدهای قدرتمند وستروس زنده‌زنده سوخت و نابود شد.

بالریون ، قوی ترین اژدها در مجموعه بازی تاج و تخت

game of thrones house of the dragon strongest dragons11

پیش از سقوط تمدن والریا، اجداد خاندان تارگرین با پنج اژدها به سرزمین وستروس رسیدند؛ اما تنها یکی از آن‌ها به نام بالریون موفق شد سالم به مقصد برسد. این موجود، که اگان فاتح از آن بهره برد، بسیار بزرگ و قدرتمند بود و سایه‌اش می‌توانست یک شهر را در تاریکی فرو ببرد.

او در طول عمر خود تنها یک اژدهای دیگر را به مرگ کشاند. در نبرد میگور برای به‌دست آوردن تاج و تخت، بالریون باعث کشته شدن کوئیک‌سیلور و سوار او، اگان، شد. یک نکته جالب درباره این اژدهاها این است که همه آن‌ها در جنگ یا به‌دلیل جراحات کشته شده بودند؛ اما بالریون به‌حدی قدرتمند و غیرقابل شکست بود که به‌عنوان تنها اژدهایی شناخته می‌شود که با کهولت سن از دنیا رفته است.

سان‌ فایر ؛ قوی ترین اژدها در سریال بازی تاج و تخت

game of thrones house of the dragon strongest dragons10

سانفایر، به‌عنوان یکی از زیباترین اژدهایی که تاکنون در سرزمین وستروس زندگی کرده است، شناخته و توسط اگان تارگرین دوم هدایت شده بود. او یک موجود با فلس‌های طلایی رنگ بود که در آسمان مانند خورشید درخشش می‌کرد.

اما زیبایی سانفایر فقط محدود به ظاهرش نبود و او اغلب خود را در نبردها حفظ و به‌عنوان یک ابزار کشتار بسیار قدرتمند عمل می‌کرد و حضور تاثیرگذاری در جنگ داخلی خاندان تارگرین به‌نام “رقص اژدهایان” داشت.

با این حال، به‌دلیل شرکت در نبردهای بسیار، او در طول زمان زخم‌ها و خستگی زیادی را تحمل کرد و در نهایت پس از پیروزی اگان دوم، براثر زخم‌هایی که به‌درستی بهبود نیافته بودند، به خوابی ابدی فرو رفت.


جدیدترین مطالب مربوط‌به مجموعه تاج و تخت و خاندان اژدها را می‌توانید در ویدو دنبال کنید. همچنین مطالعه مطلب اخیر مربوط‌به این مجموعه، چه کسی رینیرا تارگرین را می کشد ؟، شما را با فضای فصل 2 اسپین‌آف آن آشنا می‌کند.


مروری بر قوی ترین اژدهای بازی تاج و تخت

به پایان مقاله قوی‌ترین اژدهایان در کتاب‌های بازی تاج و تخت رسیده‌ایم. باتوجه‌به سریال جدید این فرنچایز به نام “House of the Dragon”، ما می‌توانیم بیش از پیش شاهد حضور این موجودات عظیم الجثه و خطرناک باشیم.

گزارشات منتشرشده حاکی از این است که بیش‌از ۱۰ اژدها در فصل اول حضور داشته‌ند و برخی از آن‌ها به حدی قدرتمند و ترسناک هستند که نامشان تا ابد در سرزمین وستروس جاودانه خواهد ماند. در پایان، نظرات خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]
منبع vido.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =