جمعه , می 17 2024

علت مرگ لی سون کیون بازیگر فیلم کره ای انگل 【بیوگرافی + فیلم و سریال ها】

[ad_1]

لی سون کیون یک هنرپیشه اهل کره جنوبی بود و از سال ۲۰۰۱ در این صنعت فعالیت داشت. به تازگی خبر مرگ مشکوک او در رسانه‌ها منتشر شده است. علت مرگ لی سون کیون بازیگر فیلم انگل در این مطلب عنوان شده است. برای مطالعه تا پایان همراه ما باشید.

فیلم انگل در سال ۲۰۲۰ برنده ۴ جایزه اسکار شد که شامل بهترین فیلم، کارگردانی برای بونگ جون هو، فیلمنامه اصلی و فیلم بلند بین‌المللی بود. این فیلم قبل از آن برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن شد و اولین فیلم کره جنوبی بود که به این افتخار دست یافت.

لی سون کیون بازیگر فیلم کره ای انگل، جایزه انجمن بازیگران سینما را برای بازی فوق‌العاده گروه بازیگران در این فیلم سینمایی دریافت کرد.

biography of lee sun kyun

بیوگرافی لی سون کیون – Lee Sun-kyun

لی سان-کیون، بازیگر معروف کره ای، متولد 2 مارس ۱۹۷۵ بود و در طی دو دهه گذشته در آثار متعددی نظیر «بازپرداخت»، «خاطرات یک دادستان»، «آقای من» و «کشتن عاشقانه» حضور داشت.

سان-کیون یک هنرپیشه محبوب در سینمای کره بود و در سال جاری در جشنواره فیلم کن با دو فیلم «پروژه سکوت» و «خواب» حضور یافت. یکی از فیلم‌های اخبر او به مدت سه هفته در صدر جدول فروش فیلم‌های کره قرار گرفت.

لی سون کیون در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی متعددی از جمله “کافه پرنس”، “پاجو”، “پاستا”، “آقای من”، “انگل” و “یک روز سخت” به عنوان بازیگر شرکت کرده است.

همسر لی سون کیون

لی سان کیون با جئون های‌ جین که او نیز بازیگر است ازدواج کرده است. جئون هه جین هنرپیشه کره‌ای متولد 10 اوت 1976 است و هم‌اکنون ۴۷ سال دارد. او در فیلم‌هایی هم‌چون عتیقه، تخت پادشاهی و تاکسی به ایفای نقش پرداخته است.

فرزندان لی سون کیون

لی سون کیون و جئون های‌جین دارای دو فرزند بودند که اطلاعاتی از قبیل جنسیت، سن و سال آن‌ها در دسترس نیست.

علت مرگ لی سون کیون بازیگر فیلم کره ای انگل

پیکر لی سون-کیون در ۲۷ دسامبر 2023 در یک ماشین در یک پارک در مرکز سئول پیدا شد. خانواده او اعلام کرده‌اند که او یک یادداشت خودکشی نوشته و در اوایل روز چهارشنبه خانه را ترک کرده است به همین دلیل پلیس در جستجوی او بود.

اخیراً لی سان کیون برای مصرف غیرقانونی مواد مخدر تحت بازجویی پلیس قرار گرفته بود. این بازیگر ادعا کرده بود که او به عنوان قربانی باج‌گیری یک فرد دیگر، صدها هزار دلار به دلیل اخاذی از دست داده است.

طبق گزارش یونهاپ، پلیس تاکنون سه بار این بازیگر را به اتهام استفاده از ماری جوانا و سایر مواد مخدر بازجویی کرده و او ادعا کرده که فریب خورده است.biography of lee sun kyun

نقش لی سو کیون در فیلم کره ای انگل

در فیلم “انگل”، لی سان-کیون نقش پارک دونگ‌یک، پدر یک خانواده ثروتمند را ایفا می‌کند که اعضای خانواده کیم را برای انجام کارهای مختلف استخدام می‌کند. زمانی‌که در جشن تولد دخترش فریبی که از سوی کیم کی تاک (سونگ کانگ هو) خورده است را متوجه می‌شود، به قتل می‌رسد.

فیلم و سریال لی سان کیون

لی سان کیون بعد از کسب شهرت جهانی از طریق نقش خود در فیلم “انگل”، در سریال “دکتر برین” برای پلتفرم آپل تی‌وی بازی کرد. این سریال اولین سریال کره‌ای اپل بود و لی برای آن نامزدی امی را کسب کرد. در ادامه به فیلم و سریال‌هایی که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است، اشاره می‌کنیم.

  • کافه پرنس
  • پاجو
  • پاستا
  • مورد توجه پادشاه
  • آقای من
  • انگل
  • یک روز سخت
  • خاطرات یک دادستان

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =