یکشنبه , می 19 2024

بهترین فیلم ها برای شب یلدا

[ad_1]

شب یلدا یکی از مناسب‌های بسیار جذاب ایرانیان است و شاید شما دوست داشته باشید که بهترین فیلم ها برای شب یلدا را بشناسید تا آن‌ها را در کنار خانواده خود تماشا کنید.

شب یلدا یا شب چله، همانند چهارشنبه‌سوری و عید نوروز، یکی از جشن‌های باستانی ایران است که از زمان غروب آخرین روز پاییز آغاز می‌شود و با صبح اولین روز زمستان به پایان می‌رسد. این جشن همواره در فرهنگ ایران، قبل و بعد از اسلام، جایگاه ویژه‌ای داشته و به عنوان یک انگیزه برای دور هم جمع شدن افراد خانواده و آشنایان، برگزار می‌شود.

این جشن، زمینه‌ای برای ایجاد همبستگی بیشتر و ارتباطات صمیمی‌تر بین اعضای خانواده ایجاد می‌کند و آنها را  دور هم می‌آورد تا لحظات خوشایند و خاطره‌انگیزی را سپری کنند. بسیاری از افراد ممکن است دوست داشته باشند تا در این شب، یک فیلم در کنار خانواده خود تماشا کنند. به همین منظور، در این مطلب به معرفی بهترین فیلم ها برای شب یلدا می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم ها برای شب یلدا

در ادامه لیست بهترین فیلم ها برای شب یلدا را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین فیلم ها برای شب یلدا
بهترین فیلم ها برای شب یلدا

شاید شما دوست داشته باشید تا در بلندترین شب سال، در کنار خانواده خود به دیدن یک فیلم یا انیمیشن مشغول شوید. به همین دلیل ما لیستی کوتاه از چند فیلم و انیمیشن برای شما تهیه کرده‌ایم تا به انتخاب خودتان، یکی از آن را انتخاب نمایید و در کنار خانواده خود به تماشای آن بپردازید.

دینامیت

بهترین فیلم ها برای شب یلدا

  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • بازیگران: احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، نازنین بیاتی، محسن کیایی

دینامیت یکی از برترین فیلم ها برای شب یلدا است که داستان دو جوان طلبه به نام‌های «هادی» و «محمد حسین» را به تصویر می‌کشد. آن‌ها دنبال یافتن خانه‌ای مناسب برای زندگی در تهران هستند. در پی مدتی از جستجو، موفق می‌شوند تا آپارتمانی در شمال شهر اجاره کنند. در این آپارتمان همسایگانی متضاد با این دو نفر سکونت دارند؛ همسایگانی که زندگی و باورهایشان با هادی و محمد حسین بسیار متفاوت است.

انفرادی

بهترین فیلم ها برای شب یلدا

  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • بازیگران: مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند

یک شرکت مالی و اعتباری با مدیریت اسدالله کرامت، طبق اظهارات مقامات، ورشکسته می‌شود. طلبکارانی که پول‌های خود را در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به صورت علنی در برابر این شرکت اعتراضاتی را آغاز می‌کنند. این اتفاقات منجر به بی‌خانمانی سه فرد به نام‌های امیر (مهدی هاشمی)، بهرام (احمد مهران فر) و جواد (رضا عطاران) خواهد شد. آن‌ها به یک سفر مشترک می‌روند و اتفاقات جالبی برای آن‌ها رخ می‌دهد.

نهنگ عنبر

بهترین فیلم ها برای شب یلدا

  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: سامان مقدم
  • بازیگران: رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، سام نوری

ارژنگ صنوبر، مردی 50 ساله، در مسیر زندگی خود با تجربه‌های عشقی مختلف و سخت روبرو می‌شود. از دوران کودکی، او عاشق رویا بوده است، اما به دلایلی نمی‌تواند با او ازدواج کند. در دهه‌ی شصت، با وجود محدودیت‌های اجتماعی، رویا و خانواده‌اش تصمیم به مهاجرت به آمریکا می‌گیرند و شرایط برای ارژنگ سخت می‌شود.

المنتال 2023 (2023 Elemental)

بهترین فیلم ها برای شب یلدا

  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • کارگردان: پیتر سون
  • بازیگران: مامادو آتی، وندی مک‌لندن کاوی، لیه لوییس، کاترین اوهارا

در فیلم المنتال، داستان یک پیوند جذاب بین دو عنصر، یکی آتش با نام امبر و دیگری عنصر آب با نام وید را مشاهده می‌کنیم. آنها نمی‌توانند یکدیگر را لمس کنند، اما این محدودیت جسمی جلوی ارتباط عاطفی و ارتباط احساسی متقابل آن‌ها را نمی‌گیرد. آن‌ها با وجود این محدودیت، ماجراهای بسیار جالبی را به تصویر می‌کشند.

نقشه خانوادگی 2023 (2023 The Family Plan)

بهترین فیلم ها برای شب یلدا

  • ژانر: کمدی، اکشن
  • کارگردان: سایمون سلان جونز
  • بازیگران: مارک والبرگ، میشل موناهن، سعید تغماوی

یک قاتل حرفه‌ای سابق که به صورت ناشناس به عنوان پدری در حومه شهر زندگی می‌کند، وقتی از گذشته‌اش مشکلاتی به زندگی او هجوم می‌آورند، باید خانواده بی خبر خود را فراری دهد. نقشه خانوادگی یکی از فیلم های مخصوص شب یلدا است که می‌توانید از دیدن آن به همراه خانواده لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

[ad_2]
منبع figar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 10 =