یکشنبه , می 19 2024

نقد و بررسی سریال دفتر یادداشت

[ad_1]

کسی در سریال «دفتر یادداشت» حضور دارد که من بشناسم؟

رضا عطاران، پولسازترین بازیگر سینمای کمدی ایران در سال های اخیر، بازیگر نقش اصلی سریال «دفتر یادداشت» است. حسن معجونی، بازیگر پرکار سال های اخیر سینما و شبکه نمایش خانگی، دیگر بازیگر مشهور فیلم است. از چهره های شناخته شده دیگری که در سریال حضور دارند می تون به مینا ساداتی، بیژن بنفشه خواه، سوگل خلیق، الهام پاوه نژاد و کاظم سیاحی اشاره کرد.

داستان سریال درباره چیست؟

پس از آن که یک مامور سابق (رضا عطاران) دچار فراموشی می شود، دوست قدیمی اش (حسن معجونی) او را از مرکز بازپروری به منزل باز می گرداند تا خبر فوت خواهرش را به او بدهد. با این حال، مرگ خواهر مسئله ساده ای نیست و…

خالق سریال کیست؟

کیارش اسدی زاده که در اتفاقی عجیب، همزمان با این سریال، سریال دیگری به نام «هفت» را هم در شبکه نمایش خانگی آماده پخش دارد. از اسدی زاده پیش از این فیلم های «گس» و «کرگدن» را در سینما دیده بودیم.

دفتر یادداشت

نکات مثبت سریال؟

«دفتر یادداشت» بازی های مناسبی دارد و زوج رضا عطاران و حسن معجونی در این سریال لحظات بامزه ای را پدید آورده است. دیگر بازیگران سریال اگرچه از لحاظ اجرا و طنازی در جایگاه پایین تری قرار می گیرند، اما با این حال، توانسته اند گلیم خود را از آب بیرون بکشند.

شوخی های سریال تقریباً در خنداندن مخاطب موفق هستند. با این حال، خوشبختانه شوخی های جنسی کنترل شده است و بی محابا و بدون مدیریت در طول سریال مطرح نمی شوند!

«دفتر یادداشت» در بخش های فنی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد از جمله فیلمبرداری، طراحی صحنه و موسیقی که پیش از این کمتر دیده شده سازندگان سریال های ایرانی به آن اهمیت چندانی دهند. خوشبختانه تصحیح رنگ سریال نیز به درستی انجام شده و در مجموع، می توان گفت که این سریال از لحاظ فنی نیز قابل توجه است.

نقد ویدئویی سریال «دفتر یادداشت» را در ادامه ببینید:

https://www.youtube.com/watch?v=_DYmwq0KoL8

نکات منفی سریال؟

شوخی های سریال با این که بامزه هستند، اما مدت زمان اجرای آن ها به شدت طولانی است و همین مسئله باعث شده تا تاثیر کمتری بر روی مخاطب بگذارد. شاید اگر زمانبندی این شوخی ها بهتر می بود، با کمدی شسته و رفته تری مواجه می شدیم.

این سریال محصول کدام شبکه است؟

فیلمنت

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

حضور رضا عطاران در سریال

حرف آخر:

«دفتر یادداشت» می تواند از مخاطب خنده بگیرد. آن هم در دورانی که سریال های کمدی شبکه نمایش خانگی یا به شدت بی مزه هستند و یا برای جلب توجه، به انجام شوخی های جنسی بی پروا روی می آورند تا به این ترتیب، ویدئوشان در شبکه های مجازی دست به دست شود و کنجکاوی مخاطب را برانگیزد. «دفتر یادداشت» می تواند با یک برنامه ریزی صحیح، تبدیل به یکی از موفق ترین سریال کمدی شبکه نمایش خانگی شود.

[ad_2]
منبع moviemag.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 19 =