سه‌شنبه , می 21 2024

چند حقیقت جالب در مورد انیمیشن جذاب راتاتویی (موش سرآشپز)

[ad_1]

Ratatouille  اثری فوق العاده از دیزنی پیکسار است و داستان موشی به نام رمی را نشان می‌دهد که می‌تواند آشپزی کند و با یک کارگر جوان آشپزخانه به نام لینگوینی در یک رستوران معروف کار می‌کند. این یک انیمیشن داستان عالی دارد و پیامی زیبا را در خود جای داده است که هر کسی می‌تواند از پس هرکاری بربیاید و در واقع دنبال کردن رویاهای شما را نشان می‌دهد.

راتاتویی به عنوان یک الهام بخش برای تعقیب رویاها و علایقمان است؛ مهم نیست که چقدر غیر متعارف یا چالش برانگیز باشد.

در اینجا حقایق جالبی در مورد این انیمیشن ذکر شده است که شاید نمی‌دانستید!

چند حقیقت جالب درباره راتاتویی

راتاتوئی
حقایق راتاتوئی

این اثر توسط Brad Bird کارگردانی شده است. Brad Bird که به خاطر کارش در شگفت‌انگیزان و غول آهنین شناخته می‌شود، کارگردانی راتاتویی را برعهده داشت و داستان سرایی و سبک انیمیشن خود را به فیلم القا کرد.

راتاتویی، جایزه معتبر اسکار بهترین انیمیشن بلند را در سال ۲۰۰۸ دریافت کرد و جایگاه خود را به عنوان یک اثر محبوب در میان تماشاگران و منتقدان تثبیت کرد.

راتاتوی در شهر زیبای پاریس اتفاق می‌افتد، جایی که رمی سفر آشپزی اش را آغاز می‌کند و در خیابان‌های شلوغ، مکان‌های دیدنی نمادین، و دنیای غذاهای فرانسوی سفر می‌کند.

بهتر است بدانید که رمی، شخصیت اصلی موش، در ابتدا آرت نام داشت.

رمی
رمی در راتاتوئی

عنوان فیلم، Ratatouille، برگرفته از یک خورش سبزیجات محبوب از بخش پروونس فرانسه است که بر ارتباط فیلم با فرهنگ و غذای فرانسوی تأکید دارد؛ اسم این غذا راتاتویی است.

هنرمندانی که این انیمیشن را به تصویر کشیدند برای اینکه بفهمند یک قارچ آتش گرفته چگونه به نظر می‌رسد، یک شعله بر روی یک قارچ پوشیده از پنیر واقعی قرار دادند.

سوپی که رمی در آشپزخانه گاستو درست می‌کند، تره سیب زمینی است.

برای صرفه جویی در زمان، هنرمندان پیکسار از یک مسئله کوچک و جزئی چشم پوشی کردند و آن این است که هیچ یک از شخصیت‌های انسانی انگشت پا ندارند.

راتاتوئی
انگشت پا در راتاتویی

۶The Bomb Voyage شیطانی از The Incredibles در راتاتوئی نقش آفرینی می‌کند.

راتاتوئی و The Incredibles
The Incredibles

هنگام انجام تحقیقات در پاریس، سازندگان فیلم بیش از ۴۵۰۰ عکس مرجع برای این انیمیشن گرفتند.

رستوران Gusteau در راتاتوئی در کرانه چپ رود سن در منطقه ۵ پاریس قرار دارد. این رستوران واقعی است و به‌عنوان یکی از گران‌ترین رستوران‌های شهر شناخته می‌شود.

رستوران Gusteau
رستوران Gusteau در راتاتویی

آپارتمان کوچک لینگوینی نیز واقعی است و در بخش Montmartre پاریس واقع شده است. نام اسکینر اشاره ای به روانشناس B.F. Skinner است که به خاطر آزمایش‌هایش با موش‌ها مشهور است.

در این انیمیشن ۴۳ خدمه در کلاس‌های آشپزی شرکت کردند تا در مورد دنیای آشپزخانه فرانسوی تحقیق کنند.

آشپزی
آشپزی در راتاتویی

راتاتویی به دلیل توجه به جزئیات و دقت در به تصویر کشیدن دنیای آشپزی تحسین سرآشپزهای حرفه ای را برانگیخت و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های با موضوع غذا شناخته شد.

برای این اثر بیش از ۲۷۰ قطعه غذا به صورت دیجیتالی ایجاد شد. هر غذا توسط یک آشپزخانه واقعی آماده می‌شد، سپس عکسی از آن ثبت شده و در نهایت خورده می‌شد.

[ad_2]
منبع setare.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 14 =