شنبه , می 18 2024

نمرات و خلاصه نقد بازی Alan Wake 2: بازگشت وحشت

[ad_1]

حدود سیزده سال از انتشار بازی الن ویک می‌گذرد، اثری که تأثیری جاودانه روی بازی‌های ویدیویی گذاشت. استودیو Remedy Entertainment از استادان روایت بازی در طی چند سال اخیر مشغول ساخت عناوینی مانند Control بود. وقت آن رسیده تا بار دیگر به دنیای تاریک و بی‌رحم الن ویک پا بگذاریم. در مطلب نمرات و خلاصه نقد Alan Wake 2 به ویژگی‌های اثر خواهیم پرداخت و اینکه رمدی چطور توانسته یکی از بهترین بازی‌های ترسناک و بقا را ارائه کند و به سایلنت هیل 2 نزدیک شود.

بازی الن ویک 2 با یک داستان کارآگاهی آغاز می‌شود تا اینکه به‌آرامی با الن ویک و بعد دیگر داستان آشنا می‌شوید. منتقدان آن را تویین پیکس در فرمت ویدیوگیم خوانده‌اند، طوری که این تجربه تلویزیونی اعظم از منابع الهام آنها بوده است. الن ویک طبق نظرات یکی از بهترین بازی‌های سال و شاهکاری از سوی رمدی است، طوری که حتی از لحاظ گرافیکی نیز یکی از بهترین عناوین چند سال اخیر است.

نقد بازی Alan Wake 2

اکثر منتقدان در مطلب بررسی و نقد Alan Wake 2 به داستان تاریک و بی‌نظیر، گیم‌پلی جذاب و همچنین گرافیک خیره‌کننده اشاره کرده‌اند. طراحی صدای بازی نیز در سطح دیگری قرار دارد و به‌نوعی بازی‌کننده را در دنیای تاریک الن ویک غرق می‌کند. خلاصه‌ای از نظرات رسانه‌های خارجی را بخوانیم:

نقد بازی Alan Wake 2IGN – امتیاز 9/10

الن ویک 2 یکی از جسورترین و میخکوب‌کننده‌ترین داستان ممکن را میان عناوین ترسناک و بقا از زمان سایلنت هیل 2‌ به بعد روایت می‌کند. این در کنار کارگردانی هنری بی‌عیب و طراحی صدای عالی قرار گرفته که امضاء ویژه این سری یا همان استفاده از نور را قوت می‌بخشد. اگرچه سیستم آپگرید مهارت‌ها خالی از اشکال نیست و کلیشه‌های تکراری هم در بخش داستانی ساگا اندرسون وجود دارد، اما هر دو بخش این داستان عجیب بسیار شگفت‌انگیز به چشمم آمد و به‌طور مداوم تعجب‌زده‌ام کرد. الن ویک 2 یک دنباله بی‌نظیر است و همانی است که طرفداران بازی اصلی دنبالش بودند.

نمرات و نقد الن ویک 2VG247 – امتیاز 5/5

Alan Wake 2 بهترین بازی ترسناک روان‌شناختی است که در این چند نسل بازی کرده‌ام. این اثر تمام جنبه‌های سایلنت هیل را به بهترین شکل ارائه می‌دهد. داستان بازی بدون شک شما را گیج خواهد کرد و پی‌رنگ آن نیازمند توضیح از سوی طرفداران پر وپا قرص رمدی است. کاراکترها گیج شده‌اند و ما هم همراه آنها گیج هستیم، آنها می‌ترسند و ما هم می‌ترسیم. باید بگویم که تجربه‌های ترسناک مدرن هیچ‌گاه بهتر از این نخواهند بود و خوشحالم که حداقل دو بسته الحاقی هم در راه هستند.

  • حجم و سیستم مورد نیاز بازی Alan Wake 2

نقد بازی Alan Wake 2GamesRadar – امتیاز 5/5

الن ویک 2 عجیب، تخیلی و یک دنباله فوق‌العاده جاه‌طلب است که هیچ‌گاه خلاف انتظارات شما عمل نمی‌کند. به نظر می‌رسد که بعضی قابلیت‌های بازی نیازمند اصلاح باشد، اما هیچ‌گاه شما را از ادامه ماجرایی تازه و بی‌نظیر دور نمی‌کنند. هیچ بازی‌ای مشابه Alan Wake 2 در این نسل پیدا نخواهید کرد.

  • بهترین بازی های شبیه به Alan Wake

نقد بازی Alan Wake 2GameSpot – امتیاز 10/10

به نظر می‌رسد که رمدی پس از سالها یک بنچمارک تازه برای خودش ایجاد کرده است و از لحاظ روایی کاملاً جاه‌طلبانه عمل کرده است. این بازی است که در آینده توسط تیم‌های دیگری تکرار خواهد شد. هنگام تجربه بازی نگران بودم که مبادا سم لیک پس از انتشار اثر بازنشست شود. زیرا که این اثر از هر لحاظ تکمیل است و پس از تمام کردنش با خودم گفتم که رمدی چطور می‌تواند اثری بهتر از این منتشر کند. تمامی تلاش‌های بازی باعث شده تا الن ویک 2‌ به یک معجزه تبدیل شود.

نمرات و نقد الن ویک 2نمرات بازی Alan Wake 2

با مطالعه خلاصه نقد Alan Wake 2، وقت آن است نگاهی به امتیازهای کلی بیندازیم. نسخه پلی‌استیشن 5 در Metacritic امتیاز 89 را دریافت کرده است. نسخه کامپیوتر که تمرکز روی آن بوده، امتیاز 92. خلاصه نمرات کلی به شرح زیر است:

Dexerto – 100
Screen Rant – 100
TheGamer – 100
The Loadout – 100
VGC – 100
XboxEra – 100
Windows Central – 90
Wccftech – 90
PCGamesN – 90
GamingBolt – 90
Vandal – 90

نمرات بازی الن ویک 2

[ad_2]
منبع par30games.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 6 =