پنج‌شنبه , می 16 2024

۵ حقیقت درباره انیمه زیبای “در این گوشه دنیا” که باید بدانید!

[ad_1]

انیمه در این گوشه دنیا (۲۰۱۶) اثری درام به نویسندگی و کارگردانی سونائو کاتابوچی است که موسیقی آن توسط کوترینگو تنظیم شده است. این اثر با اقتباس از مجموعه مانگایی با همین نام تولید شده و در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ به‌طور گسترده در جهان منتشر شد.

انیمه در این گوشه دنیا تولیدی از استودیو ماپاست که اخیرا انیمه موفق اتک آن تایتان را روانه بازار تماشا کرده است. این انیمه درباره کودکی و داستان زندگی شخصی سوزو موازی با جنگ جاری است.

این انیمه داستان گویی بسیار خوبی دارد، در نیمه اول همه‌چیز با لحنی آهسته و منسجم و گیرا پیش می‌رود، اما وقتی ماجرا به اوج خود می‌رسد و تراژدی واقعی نمایان می‌شود. زندگی سقوط می‌کند، واقعاً هم او و هم بینندگان را در هم می‌کوبد و واقعاً پایان یک داستان واقعاً احساسی را ایجاد می‌کند.

اگر از علاقه‌مندان به دانستن حقایق انیمه‌ای هستید پیشنهاد می‌کنید از خواندن مقاله حقایق جالب و شوکه‌کننده از انیمه حمله به تایتان غافل نشوید.

حقایق انیمه “در این گوشه دنیا”

۱. این داستان در مورد زندگی یک دختر جوان قبل و در زمان جنگ در ژاپن است.

انیمه در این گوشه دنیا
انیمه جذاب در این گوشه دنیا

در انیمه‌ی در این گوشه دنیا، داستان بر دختری به نام سوزو اورانو تمرکز دارد. سوزو زنی است که دوست دارد دنیای اطرافش را به شکل نقاشی دربیاورد و همه‌چیز، ساختمان‌ها، مناظر و به طور کلی شهر هیروشیما را نقاشی کند.

سوزو در ۱۸ سالگی با یک افسر نیروی دریایی ازدواج می‌کند و به شهری دور از خانواده خود در استان هیروشیما نقل مکان می‌کند.

۲. پیام اصلی این انیمه به ما می‌گوید که می‌توانیم در مواقع ناملایمات زندگی استقامت و مقاومت کنیم.

انیمه در این گوشه دنیا
حقایق انیمه در این گوشه دنیا

در زمان جنگ، بمب‌ها نه تنها خانه‌ها و زمین‌ها، بلکه روح مردم را نیز تکه تکه می‌کنند. داستان سوزو به ما ثابت می‌کند که با وجود شرایط ناگواری که دائماً در زندگی ما رخ می‌دهد، هنوز هم می‌توانیم شجاعت و قدرت مقابله با زندگی را پیدا کنیم.

۳. این یک انیمه واقع گرایانه تاریخی است.

انیمه در این گوشه دنیا تاریخی است
انیمه در این گوشه دنیا تاریخی است

به گفته دکتر برنت، در این گوشه دنیا، برخلاف سایر انیمه‌هایی است که بیشتر مبتنی بر فانتزی هستند، یک روایت واقع گرایانه تاریخی ارائه می‌دهد و زندگی و مبارزات مردم ژاپن را در طول جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد.

۴. جنبه متفاوتی از جنگ را نشان می‌دهد که شاید برای بسیاری ناشناخته باشد.

چند حقیقت درباره انیمه در این گوشه دنیا
چند حقیقت درباره انیمه در این گوشه دنیا

این داستان در هیروشیما و در طول دهه ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ بیان می‌شود، به همین دلیل مردم انتظار بمب اتمی را در داستان دارند. اما نویسنده مانگا فومیو کونو نمی‌خواست داستان را فقط از طریق بمب اتمی روایت کند، بنابراین تصمیم گرفت ویرانی جنگ را در مکان دیگری به نام کوره به تصویر بکشد.

به این طریق بینندگان می‌توانند ببینند که جنگ جهانی دوم چگونه بر جامعه ژاپنی با وجود جنایات شناخته شده‌ای که ژاپن در طول جنگ بر سایر نقاط جهان تحمیل کرد، تأثیر گذاشت. 

۵. این یک اثر هنری است که با دست طراحی شده است و با استفاده محدود از  CGI پس زمینه در سکانس‌های نبرد تکمیل شده است.

حقایق انیمه در این گوشه دنیا
حقایق جذاب انیمه در این گوشه دنیا

در این گوشه از جهان یک اثر هنری است که با دست طراحی شده و از حداقل CGI (تصاویر تولید شده توسط رایانه) استفاده شده است.

۶. از “دست” به عنوان موتیف استفاده شده است.

فکت های انیمه در این گوشه دنیا
فکت های انیمه در این گوشه دنیا

«دست» نقش اصلی را در فیلم ایفا کرد زیرا از آن به عنوان موتیف استفاده شد. سوزو در طراحی استعداد دارد و طراحی اشیا تنها آرامش او در شهر جنگ زده و زندگی‌ای است که دارد. در سرتاسر فیلم، «دست» در شخصیت و داستان سوزو نیز نقش مهمی داشت.

شما این انیمه را تماشا کرده‌اید؟ آیا این انیمه بر اساس واقعیت را به دیگران توصیه می‌کنید؟ چه نکات جالب دیگری درباره این انیمه می‌دانید؟ نظرات خود را با ما به اشراک بگذارید.

[ad_2]
منبع setare.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + شش =