شنبه , می 18 2024

معرفی انیمه موشیشی؛ موجودات عجیبی که هر کسی قادر به درک آن‌ها نیست!

[ad_1]

انیمه موشیشی یکی از انیمه‌های سینن است که در سال 2005 منتشر شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمه Mushishi آشنا شویم.

افراد بزرگسال هجده تا چهل ساله مخاطبان هدف انیمه‌های سینن (Seinen) هستند اما در میان افراد دیگر نیز بیننده دارند. ژانر انیمه Mushishi درام، فانتزی، ماجراجویی و ماورا طبیعی است. این انیمه بر اساس یک مجموعه مانگای تحسین شده به همین نام اثر یوکی اوروشیبارا (Yuki Urushibara) و به کارگردانی هیروشی ناگاهاما (Hiroshi Nagahama) تولید شده است.

زمان پخش انیمه موشیشی اولین بار در تاریخ 23 اکتبر 2005 برابر با 1 آبان 1384 از Fuji TV بود و پخش فصل اول آن در تاریخ 19 ژوئن 2006 برابر با 29 خرداد 1385 به پایان رسید. همچنین فصل دوم این انیمه با عنوان Mushishi Next Passage در تاریخ 5 آوریل 2014 برابر با 20 فروردین 1393 از Tokyo MX منتشر شد و در تاریخ 21 دسامبر 2014 برابر با 30 آذر 1393 به پایان رسید. تعداد قسمت های انیمه موشیشی در فصل اول آن 26 اپیزود و در فصل دوم آن 20 اپیزود و مدت هر قسمت آن حدود 20 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به بررسی انیمه Mushishi خواهیم پرداخت و بیشتر در مورد داستان، شخصیت‌ها و نقدهای این انیمه صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

همچنین بخوانید :

داستان انیمه موشیشی

انیمه Mushishi

این انیمه داستان موجوداتی به اسم موشی (Mushi) که ابتدایی‌ترین شکل زندگی در جهان انیمه Mushishi است دنبال می‌کند که همه جا حضور دارند و اغلب قدرت‌های ماورا طبیعی دارند. آنها بدون هدفی به جز بودن وجود دارند و فراتر از قید کلمات خوب و بد هستند. بیشتر انسان‌ها نمی‌توانند موشی را تشخیص دهند و از وجود آن‌ها خبر ندارند اما تعداد کمی از افراد توانایی دیدن و تعامل با موشی را دارند که یکی از آن‌ها گینکو نام دارد و کاراکتر اصلی این انیمه است. او برای تحقیق در مورد موشی و کمک به افرادی که از مشکلات ناشی از آن‌ها رنج می‌برند سفر می‌کند و در هر قسمت از انیمه Mushishi ماجرای دیگری را تجربه می‌کند. برای مثال در قسمت اول این انیمه گینکو نوجوانی را ملاقات می‌کند که بعضی از نقاشی‌های او به واقعیت تبدیل می‌شوند. برای ادامه داستان می‌توانید انیمه Mushishi را تماشا کنید.

همچنین بخوانید :

کاراکترهای انیمه Mushishi و معرفی صداپیشگان

در این بخش از مقاله شخصیت های انیمه موشیشی و صداپیشگان آن‌ها را معرفی می‌کنیم. البته به دلیل این که انیمه Mushishi داستان فراگیری ندارد و در هر قسمت داستان متمایزی با کاراکترهای جدید دیگری بیان می‌کند که تنها عناصر مشترک آن‌ها گینکو و موشی هستند، می‌توان گفت که این انیمه فقط یک شخصیت اصلی دارد اما با دو کاراکتر دیگر آن نیز به طور مختصر آشنا می‌شویم.

همچنین بخوانید :

گینکو (Ginko)

معرفی انیمه موشیشی

گینکو که اسم اصلی او یوکی (Yoki) است مردی با یک چشم سبز است که هم می‌تواند انواع موشی‌ها را ببیند و هم آن‌ها را جذب کند. به دلیل این توانایی او همیشه در سفر است و سیگارهای مخصوصی برای دور نگه داشتن موشی به همراه دارد. به نظر می‌رسد که او به طور کلی شخصیتی آرام دارد. با این حال، او در مورد محافظت از مردم در برابر موشی بسیار جدی است. او تأکید می‌کند که موشی‌ها شرور نیستند بلکه فقط سعی می‌کنند مانند بقیه زنده بمانند. اکثر داستان‌های انیمه Mushishi درباره گینکو نیست و برای پیش بردن داستان با تشخیص یا درمان بیماری‌ها و پدیده‌های مرتبط با موشی بر او تکیه می‌کنند. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم یوتو ناکانو (Yuto Nakano) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه موشیشی تراویس ویلینگهام (Travis Willingham) نام دارد.

همچنین بخوانید :

نویی (Nui)

بررسی انیمه Mushishi

نویی یک موشیشی بود و راوی داستان این انیمه است که شباهت ظاهری زیادی به گینکو دارد. صدای او در بسیاری از قسمت‌های انیمه Mushishi شنیده می‌شود. صداپیشه این کاراکتر یک صداپیشه ژاپنی به اسم میکا دویی (Mika Doi) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه Mushishi جنیفر سمن (Jennifer Seman) نام دارد.

همچنین بخوانید :

آداشینو (Adashino)

دانلود انیمه Mushishi

آداشینو پزشک یک دهکده ساحلی است که بعضی از اوقات گینکو او را ملاقات می‌کند که وسیله‌های مرتبط با موشی را به او بفروشد چون سرگرمی او جمع‌آوری چنین چیزهایی است. او آن‌ها را در آلونک پشت خانه خود نگه می‌کند.

همچنین بخوانید :

نقدها و امتیازات انیمه موشیشی

حال که با داستان و کاراکترهای این انیمه آشنا شدیم، در این بخش به نقد انیمه Mushishi و بررسی نمره‌های آن در دو سایت معروف می‌پردازیم. این انیمه در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 8.5 از 10 و در سایت سایت مای انیمه لیست امتیاز 8.7 از 10 را کسب کرده است.

بعضی از افرادی که این انیمه را دیده‌اند و نمره‌های بالایی به آن داده‌اند بیان کرده‌اند که این انیمه داستان‌هایی اورجینال دارد. مفهوم موشی به عنوان موجودی که نه انسان، نه گیاه و نه حیوان است و بر زندگی روزمره انسان‌های جهان انیمه Mushishi تاثیر می‌گذارد هوشمندانه و قابل تامل است. روش روبرو شدن گینکو با این پدیده‌ها چه فقط برای تحقیق و چه برای درمان آن‌ها باشد جالب است. داستان‌های موشیشی دارای درس‌های زندگی بوده و به زیبایی جان گرفته‌اند. آن‌ها همچنین بیان کرده‌اند که مطمئن نبودند که بتوانند از یک انیمه که هر قسمت آن داستان متفاوتی همراه با شخصیت‌های جدیدی است خوششان بیاید اما به طرز خوشایندی شگفت‌زده شدند.

برخی از افرادی که از انیمه Mushishi خوششان نیامد و نمرات کمی به آن داده‌اند در نقدهای خود گفته‌اند که یکی از ضعف‌های این اثر این است که دنیای موشیشی حول یک مرد به نام گینکو می‌چرخد ​​و تنها کاراکتر اصلی داستان است و بیشتر شخصیت‌ها جدید هستند و تکرار نمی‌شوند و بلافاصله پس از معرفی در یک قسمت فراموش می‌شوند. بنابراین نداشتن شخصیت‌های تکراری و عدم توسعه آن‌ها باعث می‌شود که مخاطب نتواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند یا به آن‌ها اهمیت بدهد.

در داستان انیمه Mushishi به جز گینکو چه کسی وجود دارد که مورد تحسین قرار بگیرد؟ از نظر آن‌ها یک نقش مکمل مورد نیاز است به ویژه وقتی که شخصیت اصلی داستان چندان توسعه پیدا نکرده است. برای خواندن نقدهای بیشتر در مورد انیمه موشیشی می‌توانید به سایت My Anime List مراجعه کنید.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا به معرفی انیمه موشیشی پرداختیم و درباره داستان،‌ کاراکترها و نقدهای آن صحبت کردیم. می‌توانید تریلر انیمه Mushishi را تماشا کنید و اگر حس می‌کنید می‌توانید از تماشای این انیمه برای گذران اوقات فراغت خود استفاده کنید و می‌خواهید با داستان هر یک از قسمت‌های این انیمه آشنا شوید، دانلود انیمه Mushishi را شروع کنید.

همچنین می‌توانید نظر خود را در مورد انیمه موشیشی و نمره‌ای که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه بر این اگر انیمه جدیدی تماشا کرده‌اید که مقاله آن را نتوانستید در این سایت پیدا کنید، می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید که مقاله آن را نیز به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

همچنین بخوانید :
[ad_2]
منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + دو =