جمعه , می 3 2024

آموزش ریست دسته PS5؛ راهنمای ریست کردن دسته پلی استیشن 5

اگر قصد دارید تا با کنسول دیگری بازی خود را ادامه دهید، آموزش ریست دسته PS5 شما را در مسیر مربوطه هدایت می‌نماید. فرایندی ساده که داده‌های قبلی کنترلر را حذف و شرایط را برای تنظیمات مجدد و ورود اطلاعات جدید مهیا می‌کند. این شیوه را امتحان کنید و ضمن رفع خطاهای دسته، آن را با هر دستگاهی که می‌خواهید جفت نمایید.

بازی پلی استیشن یکی از برنامه‌های سرگرمی محبوب و همچنین شناخته شده‌ای است که گیمرهای زیادی در آن حضور فعال دارند. این بازی بر روی کنسول‌ها به نمایش در می‌آید. یکی از الزامات بازی، اتصال دسته کنترلر به کنسول به صورت مستقیم یا از راه دور می‌باشد. حالا تصور کنید این اتصال برقرار نشود، چه اتفاقی روی می‌دهد؟ در اغلب موارد به نظر می‌رسد که اختلالی در تنظیمات دسته روی داده است. تنها کاری که باید انجام داد بازگردانی تنظیمات اولیه است. در ادامه، آموزش ریست دسته PS5 ارائه خواهد شد.

فهرست مطالب

علل ریست کردن دسته PS5

چه مواقعی لازم است تا دسته کنترلر را ریست کرد. آیا با مشکلات و اختلالاتی که در این خصوص اتفاق می‌افتد آشنا هستید؟ چه علائم و نشانه‌هایی گیمر را به سمت بازنشانی کارخانه این گروه از تجهیزات هدایت می‌کند؟ با آموزش ریست دسته PS5 در چنین زمان‌هایی به راحتی مشکل را حل خواهید نمود. موارد زیر از جمله اختلالات شایعی هستند که در ادامه با ریست کردن برطرف خواهند شد. بنابراین لازم است تا از نحوه ریست کردن کنترلر PS5 اطلاع کسب کنید.

همچنین بخوانید :

1. اختلال جفت سازی دسته و کنسول

گاهی دیده می‌شود که اتصال و جفت‌سازی کنسول و دسته به درستی اتفاق نمیافتد. در چنین شرایطی اصلا نمی‌شود بازی کرد. زیرا کنترلر محلی جهت اعمال نقش گیمر در روند بازی است. در این مواقع مجبور به ریست خواهید بود. به هم ریختن تنظیمات دستگاه، عامل بروز چنین مشکلی است. بازگردانی تنظیمات اولیه یا کارخانه شرایط را جهت اتصال دوباره مقدور خواهد نمود. بعد از بازگردانی به راحتی می‌توانید بازی خود را از سر بگیرید. در اکثر موارد با چنین عملیاتی اختلال به وجود آمده رفع خواهد شد.

2. اختلال جفت سازی دسته و دستگاه‌های مجاور

نحوه ریست کردن کنترلر PS5

یکی از شیوه‌های اتصال کنترلر از طریق بلوتوث و به صورت بی سیم صورت می‌گیرد. این روش معمولا برای اتصال دسته به دستگاه‌های جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال گیمر قصد دارد تا کنترلر را به تلفن یا رایانه شخصی خود متصل نماید. گاهی هر چه تلاش می‌کند اتصال برقرار نمی‌گردد. تنها راهی که باقی می‌ماند، ریست کردن دسته پی اس 5 است. با یادگیری ریست کردن کنترلر، در کم‌ترین زمان ممکن شرایط اتصال مجدد و انجام بازی فراهم خواهد شد.

3. دریفت کنترلر

آیا تا به حال شده است که دسته بازی از کاربر فرمان نپذیرد و به خوبی عمل نکند. به طور مثال فرمان اشتباهی جهت حرکت کاراکتر در میدان بازی صادر کند. گاهی نیز با زدن دکمه‌های دسته اتفاقی نمی‌افتد و عکس‌العملی نشان نمی‌دهد. در واقع دسته به دستورات صادر شده از سوی گیمر پاسخ صحیحی نمی‌دهد. چنین مشکلی با عنوان دریفت دسته نام‌گذاری شده است. معمولا در اثر کالیبراسیون اشتباه دسته چنین وقایعی رخ می‌دهد. هر سه حالت با ریست قابل حال است.

همچنین بخوانید :

آموزش ریست دسته PS5

چنان‌چه با یکی از موانع معرفی شده در عنوان قبل مواجه شدید و نتوانستید بازی کنید، راه حل مورد نظر بازگردانی تنظیمات دسته PS5 است. در این راستا نحوه ریست کردن کنترلر PS5 کاربر را به مسیر صحیحی جهت رفع مشکل هدایت می‌نماید. شرکت سازنده چنین چیزی را در ابتدای طراحی دسته PS5 در نظر گرفته است. بدین منظور دکمه‌ای اختصاصی را بر روی کنترلر قرار داده است. این دکمه به شکل یک حفره بسیار ریز در قسمت پشتی دستگاه تعبیه شده است. اگر دسته را برگردانید با این سوراخ ریز و البته کاربردی مواجه خواهید شد.

راهنمای ریست کردن دسته پلی استیشن 5

توجه کنید که برای این فرایند لازم است دسته را از محل اتصالات خود با سایر دستگاه‌ها جدا نمایید. سپس بایستی دسته را خاموش نمایید. حتی اگر آن را خاموش نکنید، خود به خود خاموش خواهد شد. در آموزش ریست دسته پلی استیشن 5 با مراحلی ساده مواجه هستید که به سرعت نیز قابل اجرا هستند. البته بهتر است طبق نکات ذکر شده پیش بروید تا با مشکلی مواجه نشوید و فرایند بازنشانی تنظیمات کارخانه به بهترین نحو انجام گیرد.

همچنین بخوانید :

1. دکمه هارد ریست PS5 را فشار دهید

آموزش ریست دسته PS5

به نظر شما دکمه ریست را چگونه باید فشار داد؟ تنها ابزاری که می‌تواند از این حفره بگذرد، سوزن، خلال دندان و اشیا نازک و نوک تیز است. بنابراین برای این کار باید شی نوک تیزی را در سوراخ فرو ببرید. در آموزش ریست دسته PS5 می‌خوانید که علامت جای‌گیری درست این شی در حفره، یک صدای نازک و کوتاه است. حالا 5 ثانیه در همین حالت بمانید. این عملیات که به پایان رسید، فرایند ریست کامل شده است. شایان ذکر است که تنظیمات شخصی و دستی این وسیله با ریست از بین می‌رود. گویی هرگز بخش تنظیمات آن دستکاری نشده است. از این رو مجبورید مجددا آن را تنظیم کنید.

2. اتصال کنترلر PS5 و کنسول بازی

وقتی روش ريست كردن دسته PS5 را به انجام رساندید، سعی کنید میان دسته و کنسول ارتباط برقرار نمایید. بدین منظور در ابتدا دستگاه را روشن نمایید، این اولین قدمی است که پس از بازنشانی بایستی صورت بگیرد. در اکثر اوقات ایرادات قبلی برطرف می‌شوند. در نتیجه کنترلر بدون هیچ ایرادی زمینه بازی گیمر را فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید :

حتی مشکل دریفت و اتصالات جانبی نیز رفع می‌شود. حالا دیگر لازم نیست نگران نا‌هم‌خوانی کنترلر خود باشید، زیرا با کمک راهنمای ریست کردن دسته پلی استیشن 5 فرایند جفت سازی و هماهنگ سازی این دستگاه به سادگی برقرار می‌شود. اگر قبل از این نمی‌توانستید دسته بازی را به گوشی یا لپ تاپ خود متصل کنید، احتمالا دیگر در مسیر برقراری ارتباط مسئله‌ای وجود ندارد.

اگر دسته PS5 را ریست کنم، چه اتفاقی می‌افتد؟

نحوه ریست کردن کنترلر PS5 همین قدر ساده است. به این گونه از مشکلات DualSense می‌گویند که هر گیمری خود می‌تواند مشکل به وجود آمده را تشخیص دهد و در این راه به تخصصی نیاز نخواهد داشت. حالا دسته پلی استیشن پی اس فایو در حالت تنظیمات پیش فرض است و گویی تازه خریداری شده است. این تنها اتفاقی است که در نهایت امر مشاهده می‌گردد. بعد از روشن کردن دستگاه می‌توانید بخش تنظیمات آن را جهت جفت سازی مجدد با دستگاه‌های مورد نظر تنظیم نمایید.

در صورت بروز هر گونه مشکلی این اولین مسیری است که به ذهن کاربران خطور می‌کند. نکته قابل توجه در این خصوص این است که مشکلات سخت‌افزاری هیچ ارتباطی با این مراحل ندارد‌. یعنی تصور نکنید که با ريست كردن دسته پی اس 5 ایرادات فنی و سخت افزاری نیز حل خواهد شد. با این‌که فرایند بازگردانی تنظیمات پیش فرض به مهارت خاصی نیاز ندارد، اما فرایند تعمیر دسته آسیب دیده و قطعات خراب شده آن تخصصی است. از این رو بایستی در صورت مواجه با چنین شرایطی حتما به کارشناس مربوطه و متخصصی کاربلد مراجعه گردد.

کنترلر پی اس فایو

اگر با ریست کنترلر PS5 مشکل حل نشد، چه کنیم؟

یکی از سوالات رایج اغلب گیمرها این است که اگر ریست کنترلر مشکل را حل ننمود، چه کاری انجام دهیم. در روند اموزش ریست دسته پی اس فایو باید گفت که این شیوه اولین راهکار مد نظر است، اما تنها راه‌حل قلمداد نمی‌شود. اگر این راه‌حل جوابگو نبود می‌توانید تجهیزات بازی خود را نیز بروز‌رسانی کنید. با بروزرسانی نرم‌افزارهای مربوطه به راحتی باگ‌های مرتبط حل می‌شوند.

همچنین بخوانید :

یکی از راه‌حل‌های احتمالی دیگر تمیز نمودن جوی استیک دسته است. این بخش مانند منفذی است که منجر به ورود ذرات اضافی خارجی به درون دستگاه خواهد شد. این عوامل خارجی با چسبیدن به قطعات درونی سبب اختلال عملکرد آن‌ها می‌شوند. بنابراین جوی استیک بایستی تمیز و عاری از آلودگی‌های خارجی شوند‌. برای این کار می‌توانید از الکل نیز کمک بگیرید.

دکمه ریست دسته PS5

اگر هیچ کدام از راهکارهای مورد نظر موثر واقع نشد، تنظیم Dead Zone را نیز امتحان نمایید. این گزینه بر روی کنترلر پی اس 5 قرار دارد و بستر لازم را برای کارکرد مطلوب دستگاه زمینه سازی خواهد نمود. تمامی این فرایندها در صورت عدم نتیجه مطلوب ریست دسته پلی استیشن 5 به کار گرفته می‌شوند. البته به احتمال زیاد روش مورد نظر کافی باشد.

جمع‌بندی

آموزش ریست دسته PS5 به گیمرهای بازی های کنسولی اطلاعات زیادی می‌دهد. با کمک نحوه ریست کردن کنترلر PS5 بسیاری از مشکلات این سری از دستگاه‌های بازی حل خواهد شد. بر طبق متن، انجام این روش پیچیدگی خاصی ندارد. چنان‌چه در این مسیر با مشکلی مواجه بودید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در این صفحه با ما ارتباط برقرار کنید. پشتیبانان و مشاوران زبده ما در هر زمان آماده هستند تا ضمن راهنمایی، به سوالات شما نیز پاسخ دهند. پس فرصت را از دست ندهید و از کارشناسان متخصص ما اطلاعات کافی و آموزش‌های لازم را دریافت نمایید.

منتخب کاربران

منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =