شنبه , می 18 2024

نقد و بررسی سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟

[ad_1]

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

علی مصفا، قدرت الله ایزدی (که اغلب با نقش آقا رشید شناخته می شود)، کاظم سیاحی، آناهیتا افشار و بیژن بنفشه خواه از جمله بازیگران مشهور سریال «مگه تموم عمر چندتا بهاره» هستند

داستان سریال درباره چیست؟

خانواده ربانی در حال تجربه زندگی عادی خودشان هستند تا این که یک نسخه خطی نفیس و یک حفره شگفت انگیز پیدا می شود که…

خالق سریال کیست؟

سروش صحت که یکی از شناخته شده ترین چهره های فرهنگی سال های اخیر بوده که با برنامه «کتاب باز» توانست طیف وسیعی از علاقه مندان به فرهنگ هنر را به سمت خود جذب کند. سروش صحت که در سال 1398 با کارگردانی فیلم «جهان با من برقص» توانست سیمرغ بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر را به دست بیاورد.

مگه تموم عمر چندتا بهاره؟

نکات مثبت سریال؟

«مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» از معدود سریال های شبکه نمایش خانگی است که می توانید خط  فکر خالقش را در اجرا ببینید. این خط  فکری به نوعی تلفیقی از «لیسانسه ها» و «جهان با من برقص» است.

سریال جدید سروش صحبت برای خنداندن تماشاگر از شوخی های جنسی استفاده نمی کند.

طراحی صحنه سریال « مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» توجه را به خود جلب می کند.

نکات منفی سریال؟

روند سریال کُند است و برخی از موضوعاتی که در طول سریال به آن پرداخته می شود به حدی جذاب نیستند که زمان زیادی به آن ها اختصاص داده شود.

اگرچه سریال کمدی است و باید انتظارمان از واقعی بودن شخصیت ها را تا حدی کاهش دهیم، اما برخی از شخصیت ها زیادی کاریکاتور هستند.

شاید یکی دیگر از مشکلات سریال جدید سروش صحت، نداشتن شخصیت محوری باشد که بتواند قصه را به جلو هدایت کند. در این جا شخصیت اصلی داستان نه تنها تماشاگر را به همذات پنداری وا نمی دارد، بلکه باعث لکنت قصه شده است.

مگه تموم عمر چندتا بهاره؟

این سریال محصول کدام شبکه است؟

فیلیمو

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

سروش صحبت به عنوان کارگردان.

حرف آخر:

«مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» نسبت به دیگر کمدی های شبکه خانگی وضعیت بهتری دارد و حداقل کارگردانی دارد که می داند از قصه چه می خواهد و جهان بینی خودش را به سریال منتقل کرده است؛ هرچند که این جهان بینی بی ایراد نیست و مشکلات ریز و درشتی در خود دارد.

 

منتقد: رضا توسلی

[ad_2]
منبع moviemag.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هفت =