یکشنبه , می 19 2024

هزینه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West لو رفت – مستر گیمرز

[ad_1]

در جلسه FTC و اکتیویژن هزینه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West لو رفت . با مسترگیمرز مرجع بازی  ها همراه باشین تا این ارقام را با هم ببینیم.

 

هزینه ساخت The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West لو رفت

صنعت بازی‌های ویدیویی به‌طور بدنامی مخفی است و از تبلیغات  استفاده می‌کند که هر اعلامیه‌ای را به یک شگفتی بزرگ تبدیل می‌کند. بسیاری از توسعه بازی‌های ویدیویی تا حدی مخفی نگه داشته می‌شوند تا طرفداران را با هر خبری درگیر و هیجان‌زده نگه دارد، اما این پنهان‌کاری همچنین از میزان تغییر بازی‌ها در توسعه و اهمیت پنهان کردن کار استودیوها از رقبا ناشی می‌شود. ما به ندرت می دانیم که ساخت یک بازی ویدیویی چقدر هزینه دارد. ما فقط می دانیم که همانطور که پیت هاینز از Bethesda هفته گذشته گفت، با بزرگتر شدن بازی ها پول بیشترو بیشتری می طلبد.

نبرد حقوقی مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد با کمیسیون تجارت فدرال تا حدودی پرده این توسعه را کنار می‌زند.  روز چهارشنبه، یک سند بد ویرایش شده از سونی اینتراکتیو اینترتینمنت اعداد واقعی را برای توسعه Horizon Forbidden West و The Last of Us Part 2 نشان داد. و آنها بسیار بزرگ بودند:

برای توسعه Horizon Forbidden West  مبلغی بالغ بر ۲۱۲  میلیون دلار در یک دوره پنج ساله با ۳۰۰ توسعه دهنده تمام وقت هزینه کرده است. سونی در اسناد اعلام کرده است که ساخت The Last of Us Part 2  مبلغ ۲۲۰ میلیون دلار هزینه داشته است که در طول ۶ سال با ۲۰۰ کارمند تمام وقت انجام شده.

آیا این هزینه ها شامل بازاریابی بازی ها هم بوده؟

این اسناد از لیست شواهد جلسه FTC از روز چهارشنبه خارج شده است، اما تام وارن از The Verge قطعه ای را اندکی پس از بارگذاری اسناد در توییتر منتشر کرد. این اعداد احتمالاً شامل بودجه بازاریابی سونی برای هر بازی نمی‌شوند، اما وکیل این شرکت خاطرنشان کرد که “هزینه‌های بازاریابی برای بازی‌های AAA، حتی برای فرنچایزهای معتبر، زیاد است.” همچنین مشخص نیست که آیا این تعداد شامل هزینه های برون سپاری می شود یا خیر. معمولا استودیوهای بازی های ویدیویی بخش بزرگی از توسعه را برون سپاری می کنند. این بدان معناست که هزینه های کلی برای هر دو Horizon Forbidden West و The Last of Us Part 2 احتمالاً بسیار بیشتر از ارقام داده شده است.

نرخ رشد هزینه های بازی های ویدیویی ناپایدار به نظر می رسد. در اوایل سال جاری، سازمان رقابت و بازار بریتانیا گزارشی ۴۱۸ صفحه‌ای منتشر کرد – همچنین مربوط به ادغام مایکروسافت و اکتیویژن – گزارش داد که بازی‌ها در پنج سال گذشته به طور متوسط بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار بودجه داشته‌اند. بازی‌هایی که در حال حاضر در حال تولید هستند، با برنامه‌ریزی‌های عرضه برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵، به طور میانگین بیش از ۲۰۰ میلیون دلار هزینه دارند. یکی از ناشران پیشنهاد کرد که مجموع هزینه‌های توسعه و بازاریابی برای بازی آن که نام آن ویرایش شده است، از یک میلیارد دلار گذشت.

آیا این روند برای صنعت بازی مفید است؟

همانطور که Shawn Layden، مدیرعامل سابق سونی اینتراکتیو اینترتینمنت در مصاحبه ای با بلومبرگ در سال ۲۰۲۱ گفت، این هزینه های بالاتر ممکن است باعث شود برخی از شرکت ها تمایل کمتری به ریسک داشته باشند و تمایل بیشتری به اتکای شدید به دارایی های تاسیس شده ای داشته باشند که از قبل مخاطب دارند. مطمئناً، دنباله‌ها و راه‌اندازی‌های مجدد خوب هستند، اما صنعتی که ریسک‌های کمتری می‌پذیرد، کاری کسل‌کننده است – و برای بازی‌ها و توسعه در کل بد است.

جلسه  FTC و مایکروسافت در این هفته ادامه می یابد زیرا کارشناسان و مدیران بازی های بیشتری از جمله بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، در موضع حضور دارند. FTC به دنبال قاضی برای جلوگیری از ادغام ۶۸٫۷ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد است. این تصمیم تعیین خواهد کرد که آیا معامله تا پایان پرونده FTC متوقف می شود یا خیر.

 

 

متشکریم که همراه مسترگیمرز مرجع بازی ها هستین.

نظر خودتان زیر همین مطلب برامون ارسال کنین.

MrG insta following banner copy

 



[ad_2]
منبع mrgamers.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 1 =