شنبه , می 18 2024

معرفی بهترین فیلم ترسناک جنی و ارواح [فیلم های جنی +30 سال]

[ad_1]

فیلم جن و ارواح به‌احتمال زیاد از آن دسته فیلم‌هایی است که تمامی طرف‌داران فیلم های ترسناک از آن لذت می‌برند. با وجود این که فیلم های قتل، فیلم های حمله حیوانات و… هم جایگاه بسیار خوبی در بین طرف‌داران فیلم های ترسناک دارند؛ اما همیشه با شنیدن اسم فیلم ترسناک، کلمه فیلم جن و ارواح در ذهن شما نقش می‌بندد.

20 مورد فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ جنی

بسیاری از افراد با تماشای فیلم‌هایی مانند کینه، جن‌گیر، احضار و… به دنیای فیلم های ترسناک پا گذاشتند؛ به همین دلیل ترجیح می‌دهند تا بیشتر با فیلم ترسناک جنی آشنا بشوند. اگر شما هم طرف‌دار فیلم های ترسناک هستید و می‌خواهید با ترسناک ترین فیلم های جنی و روحی آشنا بشوید؛ ادامه مطلب تایم سیتی را از دست ندهید. در ادامه 13 مورد از بهترین فیلم های فوق ترسناک جنی جهان را برای شما معرفی خواهیم کرد.


فیلم ترسناک جنی ؛ فیلم ترسناک جنی و ارواح مرده شیطانی - The Evil Dead

فیلم ترسناک جنی و ارواح مرده شیطانی – The Evil Dead

سال ساخت: ۱۹۷۳
کشور سازنده: ایالات متحده
بازیگران: الن سندوایس | بروس کمپبل | ماگدا کونوپکا | بتسی بیکر
کارگردان: سم ریمی
امتیاز IMDb: 7.4 از ۱۰

فیلم ترسناک جنی مرده شیطانی در سال ۱۹۸۱ و به کارگردانی سم ریمی تولید شده است. فیلم مرده شیطانی فروش فوق العاده ‌ای داشته و علاقه مندان زیادی در سرتاسر دنیا دارد. تا جایی که سری‌های بعدی آن نیز تولید شد.

داستان فیلم مرده شیطانی از این قرار است که ۵ نفر متشکل از دو مرد و سه زن به گردش رفته و در کلبه‌ای در جنگل ساکن می‌شوند. این پنج نفر در قسمتی از خانه به یک ضبط صوت برمی‌خورند که نواری در درون آن وجود دارد.

آن‌ها با گوش دادن به این نوار حاات عجیبی پیدا می‌کنند و نوعی نیروی شیطانی بر آن‌ها تسلط می‌یابد که آن‌ها را به موجوداتی ترسناک تبدیل می‌کند …

فیلم ترسناک جنی ؛ فیلم ترسناک جنی و ارواح موروثی - Hereditary

فیلم ترسناک جنی و ارواح موروثی – Hereditary

سال ساخت: 2018
کشور سازنده: ایالات متحده
بازیگران: الکس وولف | تونی کولت | میلی شاپیرو
کارگردان:  آری استر
امتیاز IMDb: 7.1 از ۱۰

فیلم جنی موروثی نیز بهترین فیلم ترسناک جنی و ارواح است که در عین حال اولین تجربه کارگردانی آری استر محسوب می‌شود. علاوه بر این، نویسندگی این فیلم ۱۲۷ دقیقه‌ای را نیز آری استر برعهده داشته و ساخته آیالات متحده است که به زبان انگلیسی به دنیای فیلم و سینما ارائه شد.

داستان این فیلم، ماجراهای پیش آمده برای خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که به تازگی مادربزرگ خود را از دست داده‌اند. در واقع، این خانواده بعد از مرگ مادربزرگ با اتفاقات رمزآلود و هیجان انگیزی مواجه می‌شوند که همین اتفاقات باعث شده تا این فیلم به عنوان یک فیلم فوق ترسناک برای علاقه مندان جذابیت داشته باشد.

فیلم ترسناک جنی ؛ فیلم ترسناک جنی و ارواح جادوگر - The Witch

فیلم ترسناک جنی و ارواح جادوگر – The Witch

سال ساخت: ۲۰۱۵
کشور سازنده: آمریکا، کانادا و انگلستان
بازیگران: رالف اینسون | آنیا تیلور جوی | کیت دیکی
کارگردان: رابرت اگرز
امتیاز IMDb: 6.9 از ۱۰

یکی دیگر از فیلم های ترسناک جنی فیلم جادوگر نام دارد. این فیلم ژانری فراطبیعی ترسناک دارد که مانند برخی دیگر از فیلم‌های این مقاله، اولین تجربه برای کارگردان آن محسوب می‌شود.

داستان فیلم به روایت خانواده‌ای می‌پردازد که در جنگل پشت مزرعه‌شان با اتفاقات ترسناکی روبه‌رو می‌شوند. در واقع، در این جنگل نیروهای شیطانی وجود دارد که این خانواده به این نیروها پی می‌برند و یک فیلم ترسناک جنی به نام جادوگر را خلق می‌کنند.

بهترین فیلم ترسناک جنی ؛ فیلم ترسناک جنی و ارواح جن‌گیر - The Exorcist

فیلم ترسناک جنی و ارواح جن‌گیر – The Exorcist

سال ساخت: 1973
کشور سازنده: ایالات متحده
بازیگران: ماکس فون سید | الن برستین، لی جی کاب | جیسون میلر
کارگردان: ویلیام فریدکین
امتیاز IMDb: 8.1 از ۱۰

اولین فیلمی که در مقاله بهترین فیلم ترسناک جنی و ارواح به معرفی آن می‌پردازیم، فیلم جن‌گیر نام دارد. این فیلم، در عین حال که یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود، جزء قدیمی‌ترین فیلم‌های ترسناک نیز محسوب می‌شود.

چرا که در سال ۱۹۷۳ تولید شده و موفق به دریافت دو جایزه اسکار شده است. فیلم جن‌گیر دارای ژانر فرا طبیعی بوده و برگرفته از رمانی به همین نام ساخته ایالات متحده است.

 بهترین فیلم ترسناک جنی ؛ فیلم ترسناک جنی و ارواح راهبه - The Nun

فیلم ترسناک جنی و ارواح راهبه – The Nun

سال ساخت: 2018
کشور سازنده: آمریکا
بازیگران: تایسا فارمیگا | دمیان بیچیر | یوناس بلوکت
کارگردان: کورین هاردی
امتیاز IMDb: 5.3 از ۱۰

فیلم جنی ترسناک‌ راهبه فیلمی است که از داستانی به نویسندگی دابرمن و جیمز وان الهام گرفته و پیش درآمدی از فیلم احضار ۲ است. کارگردانی این فیلم ترسناک را کورین هاردی و نویسندگی آن را گری دابرمن بر عهده داشته است.

این فیلم ۹۶ دقیقه‌ای ساخته کشور آمریکا بوده و از آن دست فیلم‌هایی است که با مبلغ اندک ( ۲۲ میلیون دلار) تولید شد اما فروشی فوق العاده ( ۳۶۵,۶میلیون دلار) داشته است.

 بهترین فیلم ترسناک جنی ؛ فیلم ترسناک جنی و ارواح نامقدس - The Unholy

فیلم ترسناک جنی و ارواح نامقدس – The Unholy

سال ساخت: 2021
کشور سازنده: آمریکا
بازیگران: کتی اسلتون | جفری دین مورگان | ویلیام سدلر
کارگردان: ایوان اسپیلوتوپولوس
امتیاز IMDb: 5.1 از ۱۰

فیلم ترسناک روحی نامقدس ساخت کشور آمریکا و الهام گرفته از رمان جذاب معبد به نویسندگی جیمز هربرت است. ایوان اسپیلوتوپولوس با کارگردانی فیلم نامقدس به اولین تجربه خود در کارگردانی دست یافته است.

فیلم نامقدس یکی از فیلم‌ های جنی ترسناک است که می‌تواند گزینه خوبی برای علاقه مندان به این سبک فیلم‌ها باشد. فیلم نامقدس داستان دختری را روایت می‌کند که از نعمت شنیدن و صحبت کردن محروم است.

روزی آلیس بر اثر دیدن خوابی، از سوی مریم مقدس شفا می‌یابد و دیگر می‌تواند هم ببیند و هم بشنود. اما در قسمتی از فیلم این سوال برای مخاطب پیش می‌آید که آیا آلیس توسط مریم مقدس شفا یافته یا یک موجود شرور؟

 بهترین فیلم ترسناک جنی ؛ فیلم ترسناک جنی و ارواح دیگران - The Others

فیلم ترسناک جنی و ارواح دیگران – The Others

سال ساخت: 2001
کشور سازنده: آمریکا | اسپانیا
بازیگران: فینولا فلانگان | الین کاسیدی | نیکول کیدمن | کریستوفر اکلستون
کارگردان: آلخاندرو آمنابار
امتیاز IMDb: 7.6 از ۱۰

پیشنهاد مطالعه:  دانلود سریال ریکاوری قسمت‌های 1 تا 8 ( قسمت پایانی)

فیلم دیگران را نیز می‌توان در لیست بهترین فیلم ترسناک جنی و ارواح قرار داد. چرا که موفق به کسب ۸ جایزه گویا یا همان جایزه ملی سینمای اسپانیا شده است. این فیلم در سال ۲۰۰۱ به کارگردانی و نویسندگی آلخاندرو آمنابار تولید شد و بعد از اکران مورد استقبال علاقه مندان زیادی در سرتاسر جهان قرار گرفت.

داستان فیلم بر می‌گردد به سال‌های جنگ جهانی دوم که زنی به نام گریس با دو فرزند کوچکش در خانه‌ای به دور از شهر زندگی می‌کنند. گریس قصد دارد خدمتکار استخدام کند و به همین دلیل در یکی از روزها سه خدمتکار برای کار به خانه آن‌ها می‌آیند.

بعد از ورود این سه نفر، اتفاقات عجیب و غریبی در خانه رخ می‌دهد و کم کم گریس به حضور افراد دیگری پی می‌برد و متوجه می‌شود که دخترش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و …

the-grudge-2020

فیلم ترسناک ژاپنی کینه – The Grudge

سال ساخت: 2004
کشور سازنده: ژاپن
بازیگران: تاکاکو فوجی | سارا میشل گلر | جیسون بر
کارگردان: تاکاشی شیموزو
امتیاز IMDb: 5.9 از 10

اولین قسمت از کینه در سال 2004 و با اقتباس از فیلمی از همین کارگردان ساخته شد. فیلم اول، فیلم کینه جوآن بود که سال 2002 ساخته شد و روی ماجرای قتل روح اصلی داستان تمرکز می‌کند. سری‌های بعدی کینه که از سال 2004 ساخته شدند، روی خانه جن زده و قربانیان جوآن تمرکز می‌کنند.

جوآن و پسر او در فیلم کینه 2002 به دست شوهرش کشته می‌شوند. روح آن دو در خانه‌ای در ژاپن سرگردان مانده و از تمامی کسانی که وارد خانه می‌شوند انتقام می‌گیرد. با وجود این که داستان پشت روح کینه کمی کلیشه‌ای است؛ اما بی شک می‌توان گفت که سری فیلم های کینه یکی از برترین فیلم های جنی و روحی هستند.

در ساخت این فیلم از صحنه‌های ترسناک به‌صورت هوشمندانه استفاده شده است. هیچ صحنه‌ای نه آن‌قدر کلیشه‌ای و قابل پیش بینی است و نه به طور اغراق‌آمیز از عناصر روح و جن در فیلم استفاده کرده است. اگر طرف‌دار فیلم جن و ارواح هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ وجه این فیلم را از دست ندهید.

oculus-2014

فیلم ترسناک روحی چشم – Oculus

سال ساخت: 2014
کشور سازنده: آمریکا
بازیگران: کارن گلین | برنتون توایتس | کیتی سکوف
کارگردان: مایک فلنگان
امتیاز IMDb: 6.5 از 10

فیلم چشم یکی از بهترین فیلم های جنی و روحی است که از سال 2014 تاکنون توانسته در سراسر دنیا محبوبیت زیادی به دست بیاورد. داستان این فیلم ترسناک درباره خواهر و برادری است که پدر و مادر خود را از دست داده‌اند. با این که همه باور دارند تیم، ده سال پیش پدر و مادر خود را کشته است و مشکل روانی دارد؛ اما خواهرش کایلی باور دارد که او بی گناه است.

در واقع کایلی همه تقصیرها را گردن آینه‌ای می‌اندازد که در 4 قرن اخیر باعث مرگ افراد زیادی شده است. به همین دلیل پس از بازگشت برادرش، تعدادی دوربین داخل خانه کار گذاشته و آینه را دوباره به خانه باز می‌گردانند. هدف کایلی از انجام این کار حل معمای قتل پدر و مادرش و شکست دادن آینه است؛ اما این کار تمام زندگی او را زیر و رو می‌کند.

این فیلم ممکن است کمی کلیشه‌ای به نظر بیاید. می‌توان گفت که هیچ خلاقیتی در داستان پردازی و حتی نحوه انتخاب کاراکترها وجود ندارد؛ اما صحنه‌های ترسناک و ارواحی که در این فیلم جن و ارواح به کار رفته‌اند واقعاً برای چند لحظه نفس شما را در سینه حبس خواهند کرد. فیلم چشم یکی از ترسناک ترین فیلم های جنی لیست است و پیشنهاد می‌کنیم که تماشای این فیلم فوق ترسناک جنی دوبله فارسی آن را از دست ندهید.

paranormal-activity

سری فیلم های ترسناک پارانورمال اکتیویتی – Paranormal Activity

سال ساخت: 2007
کشور سازنده: آمریکا
بازیگران: کیتی فدرسون | میکا اسلوات
کارگردان: اورن پلی
امتیاز IMDb: 6.3 از 10

این مورد فیلم های جنی، از آن دسته فیلم‌هایی بود که هزینه زیادی برنداشت؛ اما فروش فوق‌العاده و سود زیادی به همراه داشت. کل داستان با یک ویدیوی خانگی ضبط شده و داستان یک زن و شوهر معمولی را روایت می‌کند که در مدت زمان کوتاهی زندگی معمولی آن‌ها تبدیل به یک سری وقایع غیرطبیعی می‌شود.

داستان این سری فیلم‌ها درباره زوجی است که به وجود یک انرژی شرورانه و غیرزمینی در خانه خود شک می‌کنند. این زوج سعی دارند تا با نصب دوربین در خانه، از اتفاقاتی که در شب می‌افتد فیلم گرفته و از امنیت خانه خود مطمئن شوند. تماشاچی به عنوان یک شخص ناظر تمامی این ویدیوهای ضبط شده را مشاهده خواهد کرد.

به احتمال زیاد یکی از دلایل موفقیت پارانورمال اکتیویتی، استفاده از دوربین خانگی و ساخت آن به‌صورت یک مستند است. در بسیاری از صحنه‌ها، بیننده کاملا فراموش می‌کند که در حال تماشای یک فیلم است نه یک مستند. همین موضوع باعث می‌شود تا این فیلم جن و ارواح تبدیل به یکی از بهترین فیلم های فوق ترسناک جنی جهان بشود.

فیلم ترسناک زن سیاه‌پوش-The Woman in Black

فیلم ترسناک زن سیاه‌پوش – The Woman in Black

سال ساخت: 2012
کشور سازنده: انگلیس
بازیگران: دنیل ردکلیف | کیاران هیندز | جت مکتیر
کارگردان: جیمز واتکینز
امتیاز IMDb: 6.4 از 10

زن سیاه‌پوش یکی از بهترین فیلم های جن و ارواح است. این فیلم با اقتباس از کتابی به همین نام، اثر سوزان هیل نوشته شده است. بازیگر نقش اصلی این فیلم دنیل ردکلیف است که همین موضوع در ابتدا باعث شد تا طرف‌داران احساسات پیچیده و مبهمی نسبت به این فیلم ترسناک داشته باشند. در واقع کاراکتر اصلی این فیلم دنیل ردکلیف نیست؛ بلکه عمارت شوم داستان است.

مانند هر داستان دیگری که با یک خانه ناشناخته و جن زده سروکار دارد؛ این داستان هم با بچه‌هایی شروع می‌شود که نزدیک خانه نمی‌شوند. تنها یک راه به این خانه ختم شده و رانندگان تاکسی از پیاده کردن مسافران نزدیک این عمارت سر باز می‌زنند. از ابتدای داستان نویسنده سعی دارد در ذهن بیننده بگنجاند که یک جای کار این عمارت مشکل دارد.

آرتور وکیل جوانی است که همسرش را از دست داده و با پسرش به این خانه نقل مکان می‌کند تا به حل معمایی بپردازد. شخصیت آرتور مانند اکثر شخصیت‌های فیلم های ترسناک، به گونه‌ای است که به روح و خرافات اعتقاد ندارد. رفته‌رفته این باور آرتور درباره موجودات فراطبیعی تغییر پیدا می‌کند. زن سیاه‌پوش یکی از بهترین فیلم های ترسناک انگلیسی با موضوع جن و روح بوده و حتما رضایت تمامی طرف‌داران فیلم ترسناک را جلب می‌کند.

Ringu

فیلم ترسناک روحی حلقه – Ringu

سال ساخت: 1998
کشور سازنده: ژاپن
بازیگران: ناناکو واتسوشیما | یوکو تکوچی | ریکیا اوتاکا
کارگردان: هیدو ناکاتا
امتیاز IMDb: 7.1 از 10

سری فیلم های حلقه در سال 2002 در آمریکا منتشر شدند؛ اما این فیلم اصالتا یک فیلم ژاپنی است. فیلم اصلی که در ژاپن ساخته شد یکی از ترسناک ترین فیلم های جنی و روحی در دنیا بود. با وجود این که نسخه آمریکایی فیلم حلقه محبوبیت بسیار زیادی به دست آورد و فروش خیلی خوبی داشت؛ اما هیچ‌وقت از لحاظ کیفیتی به پای فیلم اصلی نرسید.

پیشنهاد مطالعه:  دانلود سریال دل قسمت 1 تا 40 کامل [ فیلم ایرانی دل از اول تا آخر ]

داستان اصلی فیلم ژاپنی حلقه درباره یک نوار ویدیویی نفرین شده است. داستان از جایی شروع می‌شود که برادرزاده یک خبرنگار جوان در یک کلبه می‌میرد. این خبرنگار برای تحقیقات به این کلبه رفته و یک نوار ویدیویی مرموز پیدا می‌کند. این ویدیو همان ویدیو طلسم شده است که باعث مرگ افراد می‌شود. هرکسی که ویدیوی حلقه را تماشا کند محکوم به مرگ است.

اگر بخواهیم تاثیر حلقه را بر روی سینمای ترسناک ژاپن با آثار آمریکایی مقایسه کنیم؛ باید بگوییم که این روح اسیر شده در این فیلم جن و ارواح، تاثیری مانند پنی وایز دلقک داشته است. در واقع فیلم حلقه یا Ringu یکی از موفق ترین فیلم های ترسناک ژاپنی بود که سینمای ژاپن را به موفقیت بسیار زیادی رساند.

فیلم ترسناک حس ششم-The Sixth Sense

فیلم ترسناک حس ششم – The Sixth Sense

سال ساخت: 1999
کشور سازنده: آمریکا
بازیگران: بروس ویلیس | تونی کولت | هالی جوئل آزمنت
کارگردان: ام نایت شامالان
امتیاز IMDb: 8.2 از 10

داستان فیلم جنی و ارواح حس ششم درباره پسر بچه‌ای است که موهبت خاصی داشته و می‌تواند با دنیای مردگان ارتباط برقرار کند و با آن‌ها حرف بزند. مالکوم یک روان‌شناس کودکان است که سعی دارد به این پسربچه کمک کند؛ چرا که تمامی افراد او را عجیب‌الخلقه نامیده و زندگی را برای خانواده او سخت کرده‌اند.

در این بین، در حالی که مالکوم سعی دارد تا به کول و خانواده او کمک بکند، چیزی درباره خودش متوجه می‌شود که تابه‌حال نمی‌دانست. با وجود این که به نظر میاید شخصیت اصلی این فیلم بچه‌ای باشد که حس ششم دارد؛ اما بیشتر داستان روی شخصیت مالکوم تمرکز داشته و زندگی او را به تصویر می‌کشد.

این فیلم امتیاز بالایی در IMDb داشته و طرف‌داران زیادی دارد. از برخی جهات مانند به تصویر کشیدن حالت‌های روحی کاراکترها و در کل بیان داستان کاراکترها کمی ضعیف عمل کرده و ممکن است مخاطب خیلی ارتباط عمیقی با آن‌ها برقرار نکند؛ اما در کل می‌توان گفت که فیلم حس ششم یکی از برترین فیلم های ترسناک روحی است.

فیلم وحشت در آمیتیویل-The Amityville Horror

فیلم وحشت در آمیتیویل – The Amityville Horror

سال ساخت: 2005
کشور سازنده: آمریکا
بازیگران: رایان رینولدز | ملیسا جرج | ساندور استرن
کارگردان: اندرو داگلاس
امتیاز IMDb: 5.9 از 10

وحشت در آمیتیویل نسخه بازسازی شده فیلم قدیمی به همین اسم است. این فیلم یکی از موفق ترین فیلم های ترسناک بود و در نسخه بازسازی شده آن شاهد هنرنمایی ستارگانی مانند رایان رینولدز هستیم. با این که نسخه اصلی این فیلم موفقیت بیشتری به همراه داشت؛ اما بازی بازیگران و فیلم نامه خوب نسخه سال 2005 را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

داستان شاید ابتدا خیلی کلیشه‌ای به نظر برسد. این داستان درباره مردی است که یک خانه ارزان قیمت پیدا کرده و آن را خریداری می‌کند. سپس خانواده به این خانه مرموز نقل مکان کرده و اتفاقاتی نحس زندگی آن‌ها را مختل می‌کند.

در طول فیلم شاهد صحنه‌های ترسناک و دلهره‌آور بسیاری هستیم. شاید بتوان گفت که برخی از این صحنه‌ها زیادی کلیشه‌ای و قابل پیش بینی هستند؛ اما در یک نگاه کلی، فیلم جن و ارواح وحشت در آمیتیویل یکی از ترسناک ترین فیلم‌ها در این سبک است. قطعا بازی بسیار عالی رایان رینولدز هم به جذابیت این فیلم افزوده است. به تمامی طرف‌داران فیلم های ترسناک درباره خانه‌های جن زده، پیشنهاد می‌کنیم که این فیلم را از دست ندهند.

Polaroid

فیلم ترسناک پلاروید – Polaroid

سال ساخت: 2012
کشور سازنده: آمریکا
بازیگران: کاترین پرسکات | تایلر یانگ | مدلین پچ | سامانتا لوگان
کارگردان: لارس کلوبرگ
امتیاز IMDb: 5.1 از 10

تصور کنید روزی یک دوربین عکاسی قدیمی هدیه می‌گیرید که زندگی شما را برای همیشه تغییر می‌دهد. داستان فیلم پلاروید درباره یک دوربین پلاروید قدیمی نفرین شده است. تصویر هرکسی با این دوربین گرفته شود؛ او در کمتر از 24 ساعت خواهد مرد. البته قوانینی هم برای زنده ماندن وجود دارد که نمی‌شود همیشه آن‌ها را رعایت کرد.

با این که تسخیر شدن اجسام و اشیاء در فیلم های ترسناک کمی تکراری و کلیشه‌ای به نظر می‌رسد؛ این جسم تسخیر شده خیلی هم بی ربط با گذشته روح درون آن نیست. دوربین پلارویدی که در این فیلم ترسناک وجود دارد؛ متعلق به یک عکاس مرده است که گذشته تاریکی دارد.

برد روزی این دوربین را از دوست خود هدیه گرفت و با گرفتن چند تا عکس از دوستانش، باعث شد تا این روح به دنبال آن‌ها برود. بازی بازیگران این فیلم جن و ارواح خیلی تعریفی ندارد و در حد معمولی است؛ اما داستان فیلم به گونه‌ای است که مخاطب را بسیار مجذوب خود می‌کند. اگر به دنبال یک داستان ترسناک جدید هستید، بی شک فیلم ترسناک پلاروید ارزش یک بار تماشا را دارد.

The Possession

فیلم ترسناک جنی تسخیر – The Possession

سال ساخت: 2012
کشور سازنده: آمریکا
بازیگران: ناتاشا کالیس | جفری دین مورگان | کایرا سدویک
کارگردان: اوله بورندال
امتیاز IMDb: 5.9 از 10

فیلم ترسناک تسخیر یک پیشنهاد خوب برای طرف‌داران فیلم کلاسیک جن‌گیر است. این فیلم هم داستان یک دختر بچه را نشان می‌دهد که روزی با خرید یک جعبه از بازار خانگی، مسیر زندگی خود را به طور کلی تغییر می‌دهد. این جعبه یک جعبه چوبی قفل شده است که روی آن حروف عبری حکاکی شده است.

روح شیطانی درون این جعبه، برگرفته از یکی از داستان‌های فولکلور یهودیان است. با باز کردن جعبه، این روح آزاد شده و هرکسی که جعبه را باز کرده است را تسخیر می‌کند. در داستان، امیلی آن دختر بدشانسی است که این روح خبیث را آزاد می‌کند. ابتدا همه چیز عادی به نظر می‌آید تا این که امیلی کم‌کم زیادی به آن جعبه وابسته شده و نشانه‌هایی از تسخیر بروز می‌دهد.

این فیلم یک گزینه مناسب برای افرادی است که از فیلم های تسخیر و جن‌گیری لذت می‌برند. عناصر ترسناک به کار رفته در این فیلم کاملا به اندازه بوده و هیچ‌گونه کلیشه‌ای در آن مشاهده نمی‌شود. این موضوع که برای شکل گرفتن داستان فیلم، از یک افسانه واقعی استفاده شده است؛ باعث می‌شود تا تسخیر به یکی از ترسناک ‌ترین فیلم های جنی تبدیل بشود.

The Boy

فیلم ترسناک پسر – The Boy

سال ساخت: 2016
کشور سازنده: آمریکا
بازیگران: لارن کوهان | جیمز راسل | روبرت ایوانز
کارگردان: ویلیام برنت بل
امتیاز IMDb: 6 از 10

طرف‌داران فیلم های ترسناک و مهیج آنابل و نفرین چاکی حتما از فیلم پسر خوششان می‌آید؛ چرا که این فیلم هم درباره یک عروسک نفرین شده یا به بیان بهتر تسخیر شده است. عروسک برام یک عروسک آنتیک است که به ظاهر عادی و بی آزار می‌آید؛ اما کافی است تا از قوانین او سرپیچی کنید تا با عواقب کار خود روبه‌رو شوید.

پیشنهاد مطالعه:  رتبه بندی فیلم های مارول (MCU)؛ کدام را اول ببینیم؟

داستان سری اول فیلم ترسناک و دلهره‌ آور پسر با یک پرستار بچه شروع می‌شود که برای مراقبت از پسر کوچک یک خانواده استخدام می‌شود. وقتی پرستار به خانه آن‌ها می‌رود؛ زوجی که او را استخدام کرده‌اند به جای بچه، یک عروسک به او نشان می‌دهند. پرستار متوجه می‌شود که پسر آن‌ها مرده و فکر می‌کند که آن‌ها تنها به خاطر این موضوع مشکل روانی دارند.

اما داستان چیزی بیشتر از دو پدر و مادر داغ دار است. پرستار از تمامی قوانین این عروسک که برای او نوشته شده بود سرپیچی کرده و خود را در مخمصه بزرگی می‌اندازد. این فیلم یک فیلم روحی ترسناک است که روند خیلی خوبی را طی کرده و از یک شروع آرام به لحظات دلهره‌آور و ترسناکی می‌رسد. اگر به داستان‌های مربوط به عروسک‌های تسخیر شده علاقه دارید؛ فیلم پسر را از دست ندهید.

Ouija

فیلم ترسناک اویجا – Ouija

سال ساخت: 2014
کشور سازنده: آمریکا
بازیگران: اولیویا کوک | آنا کوتو | دارن کاگاسوف
کارگردان: استایلز وایت
امتیاز IMDb: 4.5 از 10

فیلم های اویجا یکی از بهترین فیلم های ترسناک در سبک احضار روح هستند. این سری فیلم‌ها داستان روحی را بازگو می‌کنند که به اشتباه و هنگام بازی با تخته اویجا احضار و آزاد شده است. همان‌طور که حدس می‌زنید، روح های احضار شده در این سری فیلم های ترسناک جنی، خبیث و بدذات هستند.

فیلم اویجا در سال 2014 منتشر شد و داستان اصلی آن درباره یک دختری بود که به طرز مشکوکی مرده است. دوست او باور نمی‌کند که این دختر خودکشی کرده باشد و به همین دلیل به دنبال علت حقیقی مرگ اوست. در همین بین او با یک تخته اویجا روبه‌رو شده و سعی می‌کند تا با کمک گرفتن از آن دلیل مرگ دوستش را کشف کند؛ اما همه چیز همان‌طور که او انتظارش را داشت پیش نمی‌رود.

در این فیلم از عناصر ترسناک بسیاری استفاده شده است. با این که داستان کمی کلیشه‌ای و تکراری به نظر می‌رسد؛ اما بازی بازیگران خوب بوده و روند داستان به خوبی مدیریت شده است. در کل می‌توان گفت که فیلم ترسناک اویجا یک فیلم خوب با بازیگران خوب است. تنها ایراد وارد به این فیلم احتمالا پایان نه چندان جذاب آن است.

Poltergeist

فیلم ترسناک بالای ۳۰ سال؛ ارواح خبیثه – Poltergeist

سال ساخت: 1982
کشور سازنده: آمریکا
بازیگران: جوبیث ویلیامز | کریگ تی نلسون
کارگردان: توبی هوپر
امتیاز IMDb: 7.3 از 10

فیلم ترسناک ارواح خبیث درباره خانواده‌ای معمولی است که یک زندگی عادی و آرام دارند؛ اما یک روز همه چیز به هم ریخته و دختر کوچک آن‌ها توسط ارواح خبیث گورستان زیر شهر تسخیر می‌شود. تسخیر شدن این دختر کوچک، کل زندگی خانواده را زیر و رو کرده و آن‌ها را درگیر اتفاقات وحشتناکی می‌کند.

کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم یعنی توبی هوپر و استیون اسپیلبرگ ستارگان اصلی این فیلم ترسناک هستند. آن‌ها توانسته‌اند آن‌قدر خوب این فیلم را تولید کنند که در برخی از صحنه‌ها، جلوه‌های ویژه از بازیگران هم بهتر به نظر می‌رسد. رقابت اصلی این فیلم، با نسخه اصلی فیلم وحشت در آمیتیویل است؛ اما بی شک می‌توان گفت که در یک رقابت تن‌به‌تن، فیلم ارواح خبیثه، وحشت در آمیتیویل را شکست می‌دهد.

هوپر با موفقیت توانسته داستان کلیشه‌ای خانه یا شهر تسخیر شده را به یک شاهکار خلاقانه تبدیل کند. تمام چیزی که طرف‌داران فیلم های ترسناک جنی و روحی از یک فیلم می‌خواهند، در فیلم ارواح خبیثه گنجانده شده است. این فیلم یکی از ترسناک ترین فیلم های جنی تاریخ بوده و بی شک ارزش یک‌بار دیدن را دارد.

The Shining

فیلم ترسناک تلالو – The Shining

سال ساخت: 1980
کشور سازنده: آمریکا
بازیگران: جوبیث ویلیامز | کریگ تی نلسون
کارگردان: استنلی کوبریک
امتیاز IMDb: 7.3 از 10

آخرین فیلم لیست امروز ما، بی شک ترسناک ترین فیلم ترسناک تاریخ است. فیلم تلالو بدون استفاده از عناصر ترسناک کلیشه‌ای که در سایر فیلم های ترسناک مشاهده می‌شوند؛ توانسته عنوان ترسناک ترین فیلم تاریخ را به خود اختصاص بدهد که این موضوع زبردستی و خبرگی کارگردان این فیلم یعنی استنلی کوبریک را نشان می‌دهد.

مهم نیست که طرف‌دار کدام دسته از فیلم های ترسناک هستید. فیلم های ترسناک جنایی، فیلم های ترسناک ارواح و… درهرصورت در فیلم تلالو عنصر ترسناکی وجود دارد که شما را به خود جذب کند. در ابتدا به نظر می‌رسد که این فیلم تنها بازگوی داستان دیوانه شدن خانواده‌ای است که به یک هتل نفرین شده نقل‌مکان کرده‌اند؛ اما داستان چیزی بیشتر از آن است.

از همان ابتدای داستان مشخص می‌شود که این هتل روی مزار سرخ‌پوستانی بنا شده است که برای حفظ سرزمین‌های خود جنگیده‌اند. شنیدن این که هتل مرموزی در یک فیلم ترسناک روی مزار چند صد نفر بنا شده است یک اتفاق نیست. بلکه از همان ابتدای فیلم متوجه این می‌شویم که در این فیلم عناصر روح و جن خواهیم داشت.

فیلم های زیادی با اقتباس از کتاب‌های استیون کینگ نوشته شده‌اند. معروف‌ترین آن‌ها کری و رستگاری در شائوشنک بوده‌اند؛ اما فیلم تلالو بی شک یکی از ترسناک ترین و زیباترین اقتباس‌هایی است که از روی داستان‌های استیون کینگ ساخته شده است. به تمامی دوستداران فیلم های ترسناک توصیه می‌کنیم که این فیلم از بهترین فیلم های تاریخ را از دست ندهند.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی و معرفی 13 مورد از بهترین فیلم های جن و ارواح در دنیا پرداختیم. فیلم های ترسناک زیادی در سبک‌های مختلف مانند قتل و جنایت، فیلم های ترسناک روان‌شناسی و… ساخته شده‌اند؛ اما بی شک می‌توان گفت که فیلم های ترسناک مربوط به ارواح محبوب‌ترین فیلم های ترسناک جهان هستند.

فیلم ترسناک موردعلاقه شما چه سبک فیلمی است؟ آیا تجربه تماشای هیچ‌کدام از فیلم های ترسناک فوق را داشته‌اید؟ اگر فیلم جن و ارواح موردعلاقه شما در این لیست قرار نگرفته است؛ حتما در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید سپاس‌گزاریم.

سوالات متداول:

1) ترسناک‌ترین فیلم روح و جن کدام است؟

فیلم جن‌گیر یکی از محبوب‌ترین فیلم های ترسناک در سبک تسخیر و جن‌گیری است. فیلم های دیگری در این سبک در این مطلب معرفی شده‌اند.

2) کدام فیلم ترسناک درباره ارواح شیطانی هستند؟

فیلم‌هایی مانند ارواح خبیثه، اویجا و… درباره ارواح شیطانی هستند. سایر فیلم های ترسناک مربوط به ارواح خبیث در این مطلب ارائه شده است.

3) ترسناک‌ترین فیلم تاریخ چه فیلمی است؟

عنوان ترسناک‌ترین فیلم تاریخ در دنیا به فیلم تلالو داده شده است. این فیلم یک فیلم روان‌شناسی است که در آن از عناصر روح و موجودات فراطبیعی استفاده شده است. اطلاعات بیشتر درباره فیلم تلالو در این مقاله آمده است.

پیشنهاد مطالعه:

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =