شنبه , می 18 2024

۶۷ درصد از فروش نرم‌افزاری پلی‌استیشن، به صورت دیجیتال بوده است

[ad_1]

طی آمار‌های تجاری جدیدی که در حال انتشار از سوی کمپانی سونی هستند، ۲۶۴.۲ میلیون نسخه از بازی‌های پلی‌استیشن ۴ و ۵ به فروش رسیده است که ۶۷ درصد آن‌ها، به صورت دیجیتال فروخته شده‌اند.

داده‌های مالی‌ای که شرکت سونی اخیرا منتشر کرده است، نشان می‌دهد که پلی‌استیشن در وضعیت تجاری مناسبی به سر می‌برد، چنان که پلی‌‌استیشن ۵ تاکنون حدود ۳۸.۴ میلیون دستگاه در دنیا فروش داشته است. طبق این گزارش مالی سه ماهه‌، در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۳-۲۰۲۲ (ژانویه تا مارس)، در مجموع ۶۸ میلیون فروش نرم‌افزاری برای پلی‌استیشن ۴ و ۵ داشته است که نسبت به فروش ۷۰.۵ میلیون ماه گذشته کاهش داشته است. در کل سال مالی اخیر، ۲۶۴.۲ میلیون واحد، فروش نرم‌افزاری برای پلی‌استیشن ۴ و ۵ رقم خورده است که در مقایسه با سال قبل از آن که فروش ۳۰۳.۲ میلیون وجود داشته است، افت محسوسی رویت می‌شود.

با این‌حال، نکته‌ی مهمی که سونی به آن توجه داشته است، حفظ فروش نسخه‌ی دیجیتالی بازی‌ها و حتی افزایش ۱ درصدی آن است که نشان می‌دهد علی‌رغم علاقه‌ی بالای اغلب گیمر‌ها به داشتن نسخه‌ی فیزیکی بازی‌ها، این آمار نه تنها حفظ شده  بلکه به میزان ۱ درصد رشد برای خود رقم زده است که مورد جالب توجهی است.

کمپانی سونی، اخیرا به برنامه‌ریزی خود برای فروش ۲۵ میلیون واحد پلی‌استیشن ۵ در طی سال مالی جاری اشاره کرده است که اگر چنین رخ بدهد، تبدیل به بیشترین فروش یک کنسول پلی‌استیشن در یک سال مالی می‌شود. چنین هدفی نیازمند داشتن برنامه و اهمیت به انتشار بازی‌های فرست‌پارتی جدیدی است که احتمالا طی شوکیس‌های آینده‌ی پلی‌استیشن به آن‌ها اشاره خواهد شد.

همچنان همراه اخبار بازی از سایت پی‌اس‌آرنا بمانید تا از جدید‌ترین اخبار این کمپانی مطلع شوید.

[ad_2]
منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =