یکشنبه , می 19 2024

واکنش الایجا وود به ساخت فیلم‌های جدید ارباب حلقه‌ها

[ad_1]

الایجا وود ستاره‌ی مشهور سینما و بازیگر نقش فرودو بگینز در سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها، به خبر ساخت اقتباس‌های سینمایی جدید از ارباب حلقه‌ها واکنش نشان داد.

سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون که اقتباس سینمایی از آثار کلاسیک و ماندگار تالکین به همین نام بودند؛ در زمان انتشار خود نه تنها موفق به جلب تحسین گسترده‌ی منتقدان و مخاطبان شدند؛ بلکه توانستند نام خود را به عنوان یکی از برترین و الهام‌بخش‌ترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما ثبت و ماندگار کنند و به یکی از آثار کلاسیک تاریخ سینما تبدیل گردند.

فیلم سوم این سه‌گانه یعنی Return Of The King (بازگشت پادشاه)، به تنهایی موفق به کسب ۱۱ نامزدی در جوایز اسکار شد؛ پیتر جکسون به معنای واقعی کلمه با ساخت این سه‌گانه موفق به فتح قله‌های جدیدی در استانداردهای سینمایی از جمله داستان‌سرایی، شخصیت‌پردازی و جلوه‌های ویژه شد.

حدود دو ماه قبل بود که وارنر از برنامه‌های خود برای تولید اقتباس‌های سینمایی جدید از ارباب حلقه‌ها پرده برداشت. حال به تازگی الایجا وود ستاره‌ی مشهور سینما که با ایفای نقش فردو بگینز در سه‌گانه‌ی اصلی ارباب حلقه‌ها به شهرت رسید در مصاحبه با مجله ‌GQ واکنش نشان داد.

او درباره‌ی خبر ساخت اقتباس‌های سینمایی جدید از ارباب حلقه‌ها گفت:

من خیلی متعجب شدم. حتی خودم هم نمی‌دانم چرا! در اعماق قلبم می‌دانستم که این اتفاق خواهد افتاد.

او در ادامه توضیح داد که درک می‌کند که علت خریداری کردن حقوق فرنچایزها توسط شرکت‌ها سود تجاری است؛ اما او امیدوار است که همانند پیتر جکسون خالقان آثار آینده به منبع اصلی و ذات هنر سینما نیز وفادار بمانند:

مشخص است که در بطن ماجرا، تمایل زیادی برای خلق سودهای کلان وجود دارد و معمولاً تهیه‌کننده‌ها نمی‌گویند که بیایید یک اثر هنری بی‌نظیر بسازیم و تأکید می‌کنم که با این صحبتم قصد توهین به کسی را ندارم؛ چون درک می‌کنم، این در نهایت یک تجارت است؛ اما می‌خواهم بگویم که سود تجاری کلان و ساخت یک اثر هنری ارزشمند با هم هیچ منافاتی ندارند.

فیلم‌های پیتر جکسون از عشق و علاقه‌ی او به آثار تالکین و اشتیاق شدید او برای جان بخشی به آن آثار نشأت گرفته بود و من امیدوارم که موتور محرکه‌ی سازندگان آثار جدید همین مسئله باشد؛ یعنی فیلمنامه‌نویس و فیلمسازی که برای ساخت این آثار انتخاب می‌شوند واقعاً از ته قلبشان به آن عشق بورزند.

از زمان انتشار خبر ساخت اقتباس‌های سینمایی جدید از فرنچایز ارباب حلقه‌ها، عموم مخاطبان سینما با دیده‌ی تردید به آثار آینده‌ی این فرنچایز می‌نگرند و نگران هستند که این فرنچایز دوست‌داشتنی تبدیل به ابزار خلق ثروت شرکت وارنر شود و سناریویی همانند فرنچایز جنگ ستارگان برای ارباب حلقه‌ها نیز رقم بخورد.

منبع: کولایدر

[ad_2]
منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 7 =