یکشنبه , می 19 2024

وکلای FTC خواهان اطلاعات بیشتر از قرارداد میان مایکروسافت، نینتندو و انویدیا هستند

[ad_1]

کمیسیون معاملات آمریکا (FTC) خواهان اطلاعات بیشتر حول قراردادهای تنظیم شده میان مایکروسافت، نینتندو و انویدیا است.

با توجه به پرونده‌های تکمیل شدۀ اخیر حول قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد، سازمان FTC با برخی از اطلاعات ارائه شده از سوی مایکروسافت مشکل دارد و خواهان جزئیات بیشتر است. FTC از مایکروسافت درخواست کرده تا در مورد قراردادهای تنظیم شده با نینتندو و انویدیا اطلاعات و جزئیات بیشتری را به اشتراک بگذارد و همچنین مایکروسافت را متهم کرده است که قصد دارد به بهانۀ این قراردادها خرید خود را توجیه کند.

با وجود این که مشخصاً هدف مایکروسافت این است که با استفاده از این قراردادها خرید خود را توجیه کند، هنوز پرونده‌های داخلی مرتبط با آن‌ها را به اشتراک نگذاشته است. به مایکروسافت نباید این اجازه داده شود که به این قراردادها متکی شود، در حالی که هنوز جزئیات و اطلاعات پیرامون آن‌ها ارائه نشده.

FTC

در هر صورت، طبق گزارش اخیر Reuters، به احتمال زیاد سازمان ناظر بر تنظیم بازار و رقابت اروپا، قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد از سوی مایکروسافت را تایید خواهد کرد. در حقیقت، تنظیم قرارداد ده ساله با نینتندو و انویدیا و ممانعت سونی در قبال امضای قرارداد با مایکروسافت، از دلایل اصلی تایید خرید از سوی اروپا خواهد بود. البته، حالا جبهۀ آمریکا همین قراردادها را زیر سوال برده‌اند.

یکی از نگرانی‌های مهم رگولاتورها در مورد معامله اکتیویژن بلیزارد این است که خرید مذکور چگونه می‌تواند توانایی پلی‌استیشن برای رقابت را کاهش دهد؛ با توجه به این موضوع که مایکروسافت می‌تواند مالکیت سری Call of Duty را که سونی آن را «غیر قابل جایگزین» می‌خواند، به دست آورد. از سوی دیگر، مایکروسافت اعلام کرده است که به سونی یک قرارداد ۱۰ ساله و قانونی پیشنهاد داده تا بازی‌های جدید Call of Duty را در همان روزی که برای ایکس‌باکس عرضه می‌شوند، به پلی استیشن بیاورد.

طبق اعلام رگولاتوری اروپا، صدور رای نهایی درباره‌ی قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن با ۱۰ روز عقب‌گرد، به روز ۲۵ آوریل ۲۰۲۳ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) موکول شد.

قرارداد منفعت میان سونی و مایکروسافت حول خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد هنوز رخ نداده است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی GameIndustry.biz، این دو تولیدکنندۀ کنسول‌ بازی، حتی به تنظیم یک قرارداد و توافقی دو طرفه نزدیک هم نیستند. رئیس شرکت مایکروسافت، برد اسمیث (Brad Smith)، این ادعا را در بیانیۀ خود تایید کرد.

SAMUL
[ad_2]
منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − یک =