دوشنبه , می 20 2024

کنسول بعدی نینتندو احتمالاً قادر به اجرای عناوین نینتندو سوییچ نخواهد بود

[ad_1]

به‌نظر می‌رسد یکی از چالش‌های نینتندو در طراحی و ساخت کنسول جدید، عدم امکان پشتیبانی از نسل قبل (Backward Compatibility) باشد.

به‌تازگی و طی ویدیویی اخیراً منتشر شده در کانال یوتوب Modern Vintage Gamer، به ویژگی‌های احتمالی کنسول بعدی نینتندو پرداخته و توضیح داده شده است که چگونه فرایند تفسیر (Compile) کدهای نرم‌افزاری روی سخت‌افزار جدید نینتندو موجب می‌شوند تا این کنسول جدید قادر به اجرای عناوین قدیمی سوییچ نباشد.

نینتندو سوییچ در حال حاضر از تراشه‌ی Tegra X1، ساخته‌ی شرکت انویدیا (Nvidia) استفاده می‌کند. تراشه‌ای تقریباً قدیمی که عمر آن به سال ۲۰۱۵ و زمانی برمی‌گردد که از آن در ساخت تلویزیون‌های Nvidia Shield Android استفاده شده بود. در این ویدیو توضیح داده می‌شود:

اگر نینتندو در کنسول بعدی خود استفاده از Tegra X1 را کنار بگذارد – که ما واقعاً فکر می‌کنیم که همین کار را خواهد کرد – بازی‌های سوییچ روی آن اجرا نخواهند شد چراکه کدهای بازی مجدداً برای سخت‌افزار جدید تفسیر نمی‌شوند.

در ادامه‌ی ویدیو نیز به ارائه‌ی چندین راه حل مختلف جهت برطرف ساختن این مسئله پرداخته می‌شود؛ مواردی مانند شبیه‌سازهای نرم‌افزاری که مشابه با قابلیت پشتیبانی از نسل قبل در ایکس باکس سری ایکس/اس هستند. مانند شبیه‌سازهای شخص ثالثی که عناوین گوناگون از کنسول‌های مختلف را روی رایانه‌های شخصی اجرا می‌کنند، ایکس باکس سری ایکس/اس نیز با شبیه‌سازی سیستم ایکس باکس اول و ایکس باکس ۳۶۰، شرایط را برای اجرای بازی‌های نسل ششم و هفتم فراهم می‌کند.

اما مسئله‌ی دیگر احتمالاً این باشد که اگرچه کنسول جدید نینتندو می‌تواند از این ویژگی استفاده کند اما برای شبیه‌سازی عناوین سوییچ، به قدرت پردازشی بسیار قدرتمندی نیاز دارد. لازم به‌ذکر است که هم‌اکنون حتی استیم دک نیز برای شبیه‌سازی برخی بازی‌های سوییچ دچار مشکل می‌شود.

راه حل بعدی می‌تواند این باشد که نینتندو و انویدیا، قابلیت پشتیبانی از Tegra X1 را روی تراشه‌ی جدید پیاده‌سازی کنند اما با توجه به اینکه تراشه‌ی قدیمی دیگر پشتیبانی نمی‌شود و چنین اقدامی تلاش زیادی می‌طلبد، احتمالاً هر دو شرکت از این کار هم صرف نظر کنند.

البته نینتندو می‌تواند روی هر کنسول جدیدی که تولید می‌کند، تراشه‌ی Tegra X1 را نیز نصب کند تا بتوان بدون نیاز به شبیه‌سازیِ نرم‌افزاری، عناوین قدیمی را اجرا کرد؛ درست همانطور که نینتندو Wii برای اجرای بازی‌های گیم کیوب از تراشه‌ی این کنسول استفاده می‌کرد. اما در این صورت، قیمت کنسول جدید افزایش پیدا می‌کند و علاوه بر آن، نینتندو مجبور است برای اجرای عناوین فیزیکی، درگاه کارتریج بازی‌های سوییچ را نیز درون آن تعبیه کند.

راه آخر اما می‌تواند به‌روزرسانی عناوین قدیمی برای کنسولِ نسل بعدی باشد؛ به این صورت که بازی‌ها برای اجرا در سخت‌افزار جدید، مجدداً به‌روز می‌شوند. البته این مورد با توجه به شایعات اخیر مبنی بر در دست ساخت بودن بهینه‌ساز نسل بعدی برای Pokemon Scarlet و Pokemon Violet چندان دور از احتمال نیست.

به‌هر صورت، تا زمان رونمایی از کنسول بعدی نینتندو باید منتظر ماند و دید که این شرکت در سخت‌افزار تازه‌ی خود چه ویژگی‌هایی ارائه خواهد داد و اگر قرار است برخی از قابلیت‌های قدیمی مانند اجرای عناوین سوییچ در دسترس نباشند، نینتندو چه جایگزینی برای آن‌ها در نظر خواهد داشت. لازم به‌ذکر است که گفته می‌شود کنسول بعدی نینتندو، از سخت‌افزاری کاملاً نسل بعدی استفاده نخواهد کرد و به‌نوعی مابین سوییچ پرو و سوییچ ۲ قرار خواهد گرفت.

منبع: Video Games Chronicle

[ad_2]
منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =