دوشنبه , می 20 2024

بهترین فیلم های تینیجری یا نوجوانانه【14 عنوان تا سال 2023】

[ad_1]

به دنبال انتخاب و لیست بهترین فیلم های تینیجری به سراغ عناوینی خواهیم رفت که در طول زمان پخش خود، بیشترین فروش را کسب کرده و همین‌طور توانسته‌اند امتیاز خوبی را نیز در نقد و بررسی‌ها دریافت کنند. البته که با یک دسته‌بندی نسبتاً پرطرف‌دار و محبوب مواجه هستیم؛ اما عموماً هیچ‌گاه در قسمت بدنه سینما قرار نگرفته است.

با تمام این تفاسیر تا حدود زیادی، احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که منظور از فیلم های تینیجری، چه نوع ژانری است، می‌تواند ترکیبی از فیلم درام ، عاشقانه یا حتی هیجان‌انگیز و علمی تخیلی باشد. بیشتر داستان و روایت هم در مورد اشخاصی است که یا سرگذشت عاشقانه‌ای دارند یا این که از دیدگاه یک فرد جوان، زندگی را روایت می‌کند.

 

لیست معرفی بهترین فیلم های تینیجری تا سال 2023

پیش از هر چیزی، پیشنهاد می‌کنیم که لیست موفق‌ترین فیلم های تینیجری را از نگاه یک تماشاگر ببینید؛ چون به‌هرحال عناوین هنرمندانه با سخت‌گیری‌های زیاد تولید می‌شوند و در نهایت جذابیت خیلی خاصی برای شما خواهند داشت.

همین‌طور به‌صورت خلاصه‌وار و باتکیه‌بر عناوین، اگر مایل به تماشای بهترین فیلم های تینیجری هستید، می‌توانید روی گزینه‌های زیر حساب کنید؛ ما در ادامه توضیحات کامل‌تری در اختیارتان قرار می‌دهیم.

فیلم دوستی با مزایا - Friends with Benefits 2011

فیلم دوستی بامزایا – Friends with Benefits 2011

اولین گزینه لیست ما، یکی از جدیدترین فیلم های تینیجری یا نوجوانانه محسوب می‌شود که در ژانر کمدی و عاشقانه در سال 2011 میلادی ساخته شده و مدت‌زمان آن 109 دقیقه است. قصه متفاوت از چیزی که به نظر می‌رسد، در مورد پیچیدگی‌های اتفاقات روابط است. در بخشی از اثر، شما حتی می‌توانید عاشقانه‌هایی را نیز مشاهده کنید که بی‌پروا رقم می‌خورند. داستان در مورد یک مرد و زن است  که تصمیم می‌گیرند فراتر از این که زوج شوند، دوستی خود را به بخش‌های خصوصی‌تر و مراحل بالاتری برسانند.

اما به‌هرحال در ابتدا و میانه داستان، اتفاقات پیچیده و جالبی برای آن‌ها رخ می‌دهد که قصه را پیش می‌برد. Will Gluck کارگردان این اثر است و از جمله بازیگرانی که در آن حضور داشتند می‌توان به: Mila Kunis و Justin Timberlake و Patricia Clarkson اشاره کرد. این اثر امتیاز 6.5 از 10 را در وب‌سایت IMDb دریافت کرده است.

گرگ‌ومیش - The Twilight

گرگ‌ومیش – The Twilight

در لیست فیلم های تینیجری 2022 و ماقبل آن، به سراغ یک اثر مهم خواهیم رفت که کاملاً در مورد نوجوانان صحبت می‌کند. این فیلم از سال 2008 میلادی تولید گردید و پس از پخش 5 قسمت به پایان رسید.

داستان در مورد شخصتی عجیب به نام ایزابلا است که تصمیم می‌گیرد از خانه مادر و خانواده‌اش خارج شده و به نقطه‌ای کوچک در شهر فروکس نقل‌مکان کند، اتفاقات ریز و درشتی که برای او رخ می‌دهد، بسیار جریان‌ساز خواهد بود. او در این شهر در کنار پدر خود زندگی را شروع کرده و با شخصی به نام ادوارد آشنا می‌شود. در نهایت ادوارد داستان ما یک خون‌آشام است که با ظاهر یک پسر ۱۷ساله در شهر و مدرسه پرسه می‌زند. از جمله بازیگرانی که در این اثر ایفای نقش نموده‌اند می‌توان به کریستین استوارت اشاره کرد.

دختر قرن بیستم - 20th Century Girl

دختر قرن بیستم – 20th Century Girl

در ادامه معرفی و آشنایی با فیلم های تینیجری عاشقانه 2022، در مورد یک اثر متفاوت ساخت کشور کره جنوبی صحبت خواهیم کرد که در لیست جذاب‌ترین‌ها نیز قرار می‌گیرد. داستان فیلم در مورد سال‌های 1999 میلادی است. دو دختر دبیرستانی به نام‌های نا بو را و یئون دو درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند.

یکی از آن‌ها باید به امریکا برود؛ چون یک جراحی قلب مهم در پیش دارد. او در این مدت از دوستش می‌خواهد که در مورد پسری که به او علاقه‌مند است تحقیق کند و این اطلاعات را از طریق ایمیل در اختیار او قرار دهد؛ اما داستان درگیر پیچ‌وتاب‌های زیادی می‌شود و فرم جذابی به خود می‌گیرد. این اثر توانسته امتیاز 7.3 از 10 را در وب‌سایت IMDb دریافت کند و محصول سال 2022 میلادی است.

فیلم دختر قرن بیستم، در رسانه نتفلیکس در دسترس قرار می‌گیرد و یکی از باکیفیت‌ترین تولیداتی است که در طول این سال‌ها در کره جنوبی، توانسته امتیاز خوبی را کسب کند.

فیلم آگاهی - Dope 2015

فیلم آگاهی – Dope 2015

یکی دیگر از سری فیلم های تینیجری ماجراجویی به نام دوپ یا آگاهی شناخته می‌شود که داستان چند دوست نوجوان را روایت می‌کند که درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند، البته بخش مهمی از اثر را ژانر کمدی در بند گرفته است و می‌توان آن را یک فرم فانتزی متفاوت از سینما نیز دانست.

این اثر نیز نمره 7.2 از 10 را در وب‌سایت IMDb دریافت کرده و در مورد حضور آن‌ها در میانه انسان‌هایی است که شاید از نظر آن‌ها به شکل احمقانه‌ای زندگی می‌کنند. به‌هرحال آن‌ها درگیر مسیر خودشان هستند.

یکی از مهم‌ترین خصوصیاتی که باعث شد در دسته‌بندی بهترین فیلم های تینیجری قرار بگیرد؛ استفاده عالی از کاراکترهای برجسته سینما بود. شامیک مور، تونی ریوولوری، کرسی کلمونس، کیمبرلی الیز، شانل ایمان و کیت استنفیلد توانسته‌اند در این اثر به‌خوبی نقش خود را ایفا کرده و واقعاً قالب داستان را حفظ کنند. متفاوت‌تر از هر زمانی، فیلم نوجوانانه آگاهی، یک اثر گرم و خلاقانه است.

فیلم دختران بدجنس - Mean Girls

فیلم دختران بدجنس – Mean Girls

همیشه یک نکته مهم در مورد انتخاب بهترین‌ها در هر ژانر، توجه به ارزش داستانی است. این موضوع در مورد فیلم دختران بدجنس صدق می‌کند.

اگر به دنبال یک عنوان برتر از موفق‌ترین فیلم های تینیجری کمدی و فیلم های تینیجری دبیرستانی عاشقانه هستید، ما به شکل ویژه‌ای، اثر دختران بدجنس را به شما پیشنهاد می‌کنیم که 129 میلیون دلار فروخته و توانسته امتیاز 7.1 از 10 را در وب‌سایت IMDb دریافت کند. از جمله بازیگرانی که در این اثر ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به: لیندزی لوهان، ریچل مک‌آدامز، لیزی کاپلان، لیسی چابرت، آماندا سایفرد، تینا فی، جاناتان بنت، تیم مدوز، امی پولر و آنا گستایر اشاره نمود.

ضمن این که محصول سال 2004 میلادی است. در مورد دختری داستان روایت شده که به یک مدرسه جدید رفته و در آن، با اتفاقات پیچیده و جدیدی مواجه می‌شود. این اثر در زمان اکران خود در سال 2004 میلادی، یکی از موفق‌ترین، عالی‌ترین و کامل‌ترین آثاری بود که توانست از نظر روان‌شناسی نیز طیف وسیعی از نوجوانان را به خود جلب کند.

بهترین فیلم های تینیجری: Easy A

بهترین فیلم تینیجری دبیرستانی: Easy A

یکی دیگر از فیلم های تینیجری عاشقانه موردتوجه نوجوانان، اثر ایزی ای است که در سال 2010 میلادی در کشور امریکا ساخته شده و توانسته نمره 7 از 10 را دریافت کند. بازی با فیلم اما واتسون شکل می‌گیرد و در مورد داستان دختری دبیرستانی است که برداشتی از رمان داغ ننگ را رقم می نزد. البته به اعتقاد برخی از منتقدان، نه‌تنها این اثر باید در صدر لیست فیلم های تینیجری سال قرار بگیرد، بلکه تحت عنوان کامل‌ترین و موفق‌ترین اثر تمامی ادوار در این ژانر نیز قرار می‌گیرد.

از جمله بازیگرانی که در فیلم Easy A ایفای نقش نموده‌اند می‌توان به: اما استون، پن بدجلی، آماندا باینس، توماس هادن چرچ، پاتریسیا کلارکسون، کم جیجاندت اشاره کرد.

فیلم سینمایی نیمی از آن - The Half of It

فیلم سینمایی نیمی از آن – The Half of It

اگر علاقه‌مند به بهترین فیلم های تینیجری جدید مرتبط به بعد از سال 2018 میلادی هستید، این اثر به کارگردانی آلیس وو امتیاز درخشان 6.9 از 10 را دریافت کرده است و در مورد یک نوجوان باهوش و پول‌دار است که موافقت می‌کند به شوخی، یک نامه عاشقانه نوشته و اما اصلاً انتظار ندارد که مخاطب خاصش، آن را جدی بگیرد. باتوجه‌به نمرات و انتقاداتی که در مورد این اثر مطرح شده است، توانسته فروش خوبی را کسب کند و ما انتظار داریم که در لیست فیلم های تینیجری، یکی از انتخاب‌های اصلی شما باشد.

لیا بوئیس، دنیل دیمر و کالین چو از جمله بازیگرانی هستند که در اثر مذکور حضور داشته و ایفای نقش کرده‌اند. کارگردان این فیلم نیز فروش خوبی را چه از این اثر و چه دیگر ساخته‌های خود در گیشه و روی پرده نقره‌ای به دست آورده است.

فیلم های تینیجری فانتزی و موزیکال: دبیرستان موزیکال - High School Musical 2006

فیلم های تینیجری فانتزی و موزیکال: دبیرستان موزیکال – High School Musical 2006

همیشه قصه‌ای از درام و عشق یک دختر و پسر کم‌سن‌وسال و جوان به هم می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد. بخصوص اگر شما هم در همین رده سنی باشید، به سبب همزاد پنداری، احتمالاً خیلی آن را دوست خواهید داشت.

اگر به دنبال فیلم برای نوجوانان هستید، ضروری است که حتماً به این اثر توجه ویژه‌ای داشته باشید. ساخته سال 2006 میلادی بوده و در مورد یک فرم از درام، کمدی، موزیکال و عاشقانه است. قصه در مورد دو نوجوان است که از دنیای هم فاصله زیادی دارند. آن‌ها در یک جشن سال نو همدیگر را دیده و البته متوجه می‌شوند که می‌توانند عشاق خوبی برای هم باشند.

به‌عنوان یک مجموعه فیلم سینمایی خارجی این ساخته هالیوود نیز موردتوجه بسیاری در سنین پایین قرار گرفته، امتیاز 5.5 از 10 را دریافت کرده و همین‌طور محصول کشور امریکا است. کارگردان این اثر نیز Kenny Ortega می‌باشد که تجربه ساخت Descendants را در کارنامه خود دارد؛ این کارگردان در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آثار سینمایی با فرم جذاب برای نوجوانان است.

بهترین فیلم های تینیجری کلاسیک: کلوپ صبحانه - The Breakfast Club 1985

بهترین فیلم های تینیجری کلاسیک: کلوپ صبحانه – The Breakfast Club 1985

نظرتان در مورد یک فیلم با تم و فرم قدیمی چیست؟ بله در مورد یکی از بهترین فیلم های تینیجری صحبت می‌کنیم که در سال 1985 در کشور امریکا ساخته شده و به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار این ژانر، نمره موفقیت‌آمیز 7.8 از 10 را دریافت کرده است. قصه در مورد پنج دانش‌آموز دبیرستانی است که هرکدام اخلاق، ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارند و در یکی از جلسات تنبیهی که از سوی آموزش در نظر گرفته شده است، با هم مواجه می‌شوند.

تقدیر سبب می گرد که آن‌ها با پیچ‌وخم‌های فراوانی که می‌بینند، به هم منعطف شده و نسبت به هم احساس همزاد پنداری پیدا کنند و به طبع، کلوپ صبحانه به دلیل داستان فوق‌العاده قوی و حضور بازیگران موفق، یکی از شاخص‌ترین گزینه‌های این لیست است. Emilio Estevez,judd nelson,molly ringwald از جمله بازیگران این اثر به‌حساب می‌آیند.

فیلم غرفه بوسیدن - The Kissing Booth 2 2020

فیلم غرفه بوسیدن – The Kissing Booth 2 2020

حتی اگر خیلی مشتاق به دیدن فیلم های تخیلی و اکشن باشید، باز هم با تمام تعصبتان، ژانرهای درام، می‌تواند حس خوبی به شما بدهد. این موضوع را کتمان نکنید؛ در مورد اثری صحبت می‌کنیم که در مورد دانش‌آموزی است که یک رابطه دو وجهی با یک دوست از راه دور و یک دانش‌آموز بسیار جذاب و شیک دارد که همه چیز را در زندگی‌اش تغییر می‌دهد.

البته نسخه اول این اثر دو سال قبل یعنی در سال 2018 میلادی تولید شد و اما حالا، ورژنی کامل‌تر با بهره‌گیری از همان فرم داستانی دوباره خلق گردیده است که نشان می‌دهد همه چیز در نهایت، یک فرانچایز از اثر قبلی به‌حساب می‌آید. غرفه بوسیدن به سبب بهره‌گیری از یک داستان تازه و نواندیشانه اما با همان فرمول موردعلاقه افراد نوجوان، توانسته فروش خوبی را در غرفه‌های سینما به دست آورد.

اگر مایل به شروع تماشای لیست بهترین فیلم های تینیجری سال 2020 هستید، می‌توانید روی این اثر حساب ویژه‌ای باز کنید.

فیلم خیابان آواز - Sing Street

فیلم خیابان آواز – Sing Street

اگر به آثار نوجوانانه و ترکیب آن با فیلم کمدی علاقه دارید، خیابان آواز یا استریت سینگ، یکی دیگر از گزینه‌های لیست ما خواهد بود که به‌عنوان محصول مشترک امریکا، ایرلند و انگلستان، در مورد چند نوجوان است که می‌خواهند یک گروه موسیقی راه‌اندازی کنند، این فیلم در مسابقه گلدن‌گلوب، توانست جایزه بهترین اثر موزیکال و کمدی را دریافت کند و به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار فانتزی نیز دسته‌بندی می‌گردد.

فضای کلی فیلم در مورد یک قصه قدیمی است، اما از نظر من، یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد فیلم خیابان آواز ایفای نقش می‌کند، استفاده از بازیگرانی است که با هزینه کم انتخاب شدند، اما توانستند بازی خوبی را با ایفای نقش‌های مهم پیش ببرند. ترکیب چند دسته از ملیت‌ها در این اثر، یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین دستاوردهای اثر به‌حساب می‌آید.

فیلم کلاس هشتم - Eighth Grade 2018

فیلم کلاس هشتم – Eighth Grade 2018

کلاس هشتم نیز در لیست بهترین فیلم های تینیجری عاشقانه، در مورد دختری است که تلاش می‌کند از آخرین هفته سال هشتم خود که شرایط خوبی ندارد نجات پیدا کند، اما چیز در زندگی او پیچیده شده است و فکر می‌کند این آخرین روزهای زندگی‌اش است. تماشای این فیلم دارای محدودیت زیر 17 سال خواهد بود و از جمله بازیگرانی که در آن حضور دارند می‌توان به: Elsie Fisher, Josh Hamilton, Emily Robinson اشاره کرد.

ضمن این توضیحات، تا حد زیادی می‌توان انتظار داشت که موفقیت این اثر باعث شود که به‌زودی نسخه دیگری از آن نیز تولید و اکران گردد. فیلم کلاس هشتم نیز توانسته نمره 7.5 از 10 را دریافت کند که نشان از کیفیت ساخت بالای آن دارد.

اثر محبوب و شناخته شده کلاس هشتم، در جشنواره فیلم ساندنس 2018 به نمایش درآمد و در 13 ژوئیه 2018 نیز به‌صورت رسمی اکران شد. این اثر توانست با بودجه 2 میلیون دلاری، حدود 13 میلیون فروش را تجربه کند و به‌طورکلی به دلیل دریافت جایزه بهترین بازیگر زن فیلم کمدی و موزیکال در گلدن‌گلوب، بسیار موردتوجه قرار گرفت.

فیلم همه چیز، همه چیز - Everything, Everything

فیلم همه چیز، همه چیز – Everything, Everything

وقتی در مورد قصه عشق صحبت می‌شود، توضیح اضافه می‌تواند به‌راحتی موجب اسپویل شود؛ ما در این بخش قصد نداریم چنین کاری را انجام دهیم.

علاوه بر سریال های کره ای و ایفای نقش بهترین بازیگران کره ای در آثاری که شاید نظیر آن‌ها را بسیار در نتفلیکس دیده باشید، امریکایی‌ها هم می‌توانند در ژانرهای عاشقانه نوجوانانه تولیدات باکیفیتی را روانه بازار کنند. اثر همه چیز همه چیز در مورد مدلین است که بعد از کشته‌شدن پدر و برادرش، مجبور به کار می‌شود. در چنین شرایطی صرفاً یک عاشقی را کم داشت که درگیر آن نیز می‌شود؛ این موضوع البته باعث می‌شود او مرز بین مرگ و زندگی را به‌خوبی لمس کند.

اثر در سال 2017 میلادی در کشور آمریکا ساخته شده و اگر شما هم علاقه‌مند به فیلم های درام و عاشقانه با تلخ‌وشیرین هستید، می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

هر روز - Every Day

هر روز – Every Day

در معرفی فیلم های تینیجری عاشقانه، به سراغ یکی دیگر از آثار معاصر سینما می‌رویم که قصه عشق و البته با تلخی‌ها را روایت می‌کند، موضوعات این‌چنینی همیشه می‌توانند نشان‌دهنده بخش مهمی از اتفاقات در جامعه باشند، اما این بار کمی پیچیده‌تر جلو می‌رود.

قصه فیلم هر روز در مورد روحی سرگردان است که هر روز در بدن یک شخص متفاوت ظاهر می‌شود و روز بعدی وارد یک جلد دیگر می‌شود. در این میان دختری به نام ریانون، عاشق پسری می‌شود که این روح در بدن او حضور داشته و پس از یک روز، دیگر خبری از آن نیست.

قصه یکی از جذاب‌ترین و موردتوجه‌ترین‌ها در سال 2018 میلادی به‌حساب می‌آمد و از جمله بازیگرانی که در آن حضور دارند می‌توان به: Angourie Rice و Jeni Ross اشاره کرد. اگر به قالب داستان‌های رمانتیک و عاشقانه علاقه زیادی دارید، قطعاً فیلم هر روز می‌تواند توجه شما را به خودش جلب کند. این اثر همین‌طور فروش خوبی را نیز در گیشه کسب کرده است و یکی از موردتوجه‌ترین آثار دراماتیک سال 2018 میلادی به‌حساب می‌آید.

 

جمع‌بندی

قبلاً در تایم سیتی، در مورد بهترین فیلم اکشن و یا ژانرهای محبوب یک چک‌لیست کامل در اختیار شما قرار دادیم و به نظر خودمان، جای آثار نوجوانانه یا به‌عبارت‌دیگر، بهترین فیلم های تینیجری خالی بود. همه چیز در این‌گونه فیلم‌ها رنگ و بوی تازگی دارد و موردتوجه طیف وسیعی از مخاطبین قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این فیلم‌ها، آن‌ها را بسیار مشابه هم می‌کند، بهره‌گیری از یک خط داستانی مشابه است.

یعنی تقریباً می‌توان گفت در 80 درصد این‌گونه آثار، قصه در یک دانشگاه، کالج، دبیرستان و یا مدرسه جریان گرفته است. همیشه هم خطی از عشق و عاشقی در آن‌ها وجود دارد که آثار را از نظر بیننده، بهتر و کامل‌تر می‌کند. در واقع این باعث می‌شود که دنبال‌کردن فیلم در یک مسیر مشابه با دیگر آثار، کار جذابی به نظر برسد.

با تمام این موارد ، تا حد زیادی می‌توان انتظار داشت که لیست برترین فیلم های تینیجری، تا حدود زیاد مشابه چیزی باشد که شاید قبلاً دیده‌اید، البته ما سعی کردیم که کمی به سال‌های گذشته فلش‌بک بزنیم و آثار قدیمی و وینتیج تری را نیز در لیست خود جای دهیم.

 

سؤالات متداول

1.داستان فیلم Every Day یا هر روز چیست؟

قصه عاشقانه و در موردعلاقه یک روح به یک دختر است.

2.بهترین فیلم گلدن‌گلوب درام و تینیجری کدام است؟

Eighth Grade 2018 یا کلاس هشتم

3.داستان فیلم کلوپ صبحانه The Breakfast Club 1985 چیست؟

قصه در مورد حضور دانش‌آموزانی با اخلاقیات متفاوت در یک دوره تنبیهی است.

 

“پیشنهاد مقالات مرتبط در تایم سیتی”

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 8 =