یکشنبه , می 19 2024

بهترین انیمیشن های دیزنی (لیست کارتون های دیزنی آپدیت 2023)

[ad_1]

یقیناً بخشی از کودکی و نوجوانی خود را با انیمیشن‌های دیزنی گذرانده‌اید. در این صورت می‌دانید که انتخاب بهترین انیمیشن دیزنی تا چه اندازه می‌تواند دشوار باشد. اکثر ما با خیلی از انیمیشن‌ها و کاراکترهای این استودیو خاطرات خوبی داریم. این اطمینان را به شما می‌دهیم در صورت تماشای دوباره آن‌ها، همانند روز اول از فیلم لذت برده و سرشار از حس شیرین و نوستالژی خواهید شد.

استودیو والت دیزنی 80 سال است که در حال تولید کارتون های بی‌نظیر با شخصیت‌های از یاد نرفتنی و داستان‌هایی پرمفهوم است. فرقی ندارد چه سنی دارید، چه سلیقه‌ای دارید چه ژانری دوست دارید؛ در هر صورت در دنیای والت دیزنی، انیمیشنی پیدا می‌شود که نظر شما را جلب کرده و وارد لیست موردعلاقه‌هایتان شود. احتمالاً با کمپانی دیزنی آشنا هستید؛ ولی دانستن بخشی از تاریخچه آن خالی از لطف نیست.

استودیو والت دیزنی توسط والت دیزنی و برادرش، روی او دیزنی، در سال 1923 افتتاح شد. در نوامبر 1928 با معرفی میکی موس، توجه بیشتری سمت این استودیو جلب شد و بعدها میکی موس تبدیل به سمبل والت دیزنی شد. شروع موفقیت‌های فیلم‌های والت دیزنی از سال 1937 با انتشار سفید برفی و هفت کوتوله بود. جالب است بدانید اهمیت برخی از کارتون های والت دیزنی به‌قدری بالاست که در کتابخانه کنگره (Library of Congress)، نگهداری می‌شوند. حال به سراغ معرفی بهترین انیمیشن‌های دیزنی می‌رویم.

معرفی بهترین انیمیشن و کارتون های دیزنی

بدیهی است چنین استودیو بزرگی با این قدمت، تمام فیلم‌هایش نمی‌توانند در لیست بهترین کارتون‌های دیزنی قرار گیرند و شاهد برخی کارهای بسیار ضعیف مانند «مریخی‌ها مامان میخوان» نیز هستیم؛ بنابراین تایم سیتی با هدف راحت‌تر کردن کار شما، لیستی از بهترین انیمیشن‌های دیزنی آماده کرده است. اکثر انیمیشن‌های معرفی شده در ادامه جز بهترین انیمیشن های جهان و کاندید یا برنده جوایز بزرگی هستند.

در این لیست بیشتر توجه روی میزان محبوبیت و امتیاز IMDB بوده و ترتیب چندان خاصی ندارد. در این بخش بهترین انیمیشن دیزنی اعم از فیلم‌های پرنسسی دیزنی، کارتون‌های کلاسیک دیزنی و همچنین انیمیشن‌های مدرن این استودیو را معرفی خواهیم کرد.

انیمیشن قرمز شدن

انیمیشن قرمز شدن – Turning Red

  • تاریخ انتشار: 2022
  • : هفت و نه (7.9/10)IMDB امتیاز
  • : 94% Rotten Tomatoesامتیاز
  • امتیاز Metacritic: 83 از 100

قرمز شدن انیمیشن کمدی فانتزی آمریکایی به موضوعی پرداخته است که این روزها ممکن است چالش بسیاری از نوجوانان در سراسر جهان باشد.

این انیمشن توسط استودیوی انیمیشن پیکسار تولید و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع شده است. کارگردانی این اثر را دومی شی که اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند وی بوده است بر عهده داشته و تهیه کنندگی این اثر با لیندسی کالینز و نویسندگی جولیا چو و دومی شی بوده است.

داستان درباره یک نوجوان با اعتمادبه‌نفس است که در حال گذراندن تغییرات دوران نوجوانی خود است. او هر زمان که بیش از حد هیجان زده می‌شود به یک پاندای قرمز غول پیکر تبدیل می‌شود.

انیمیشن ماجراجویی یخ‌ زده اولاف

انیمیشن ماجراجویی یخ‌ زده اولاف (Olaf’s Frozen Adventure)

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز IMDb: نمره 5.6
  • کارگردانان: کوین دیترز (Kevin Deters) و استیوی ورمرز (Stevie Wermers)
  • مدت زمان: 22 دقیقه

از جدیدترین کارتون های دیزنی میتوان انیمیشن ماجراجویی یخ‌ زده اولاف را نام برد که محبوبیت بسیار بالایی در بین انیمیشن های دیزنی دارد.اولاف، آدم‌برفی بامزه کوچک، یکی از این شخصیت‌ها در این کارتون زیباست که قابلیت این را داشت که مانند دیگر انیمیشن های دیزنی یک کارتون مخصوص به خود را داشته باشد. انیمیشن Olaf’s Frozen Adventure یک فیلم ویژه کریسمسی است که شخصیت اصلی آن یک شخصیت انیمیشنی به نام اولاف است. این عنوان یکی از محبوب‌ترین و جدیدترین کارتون های دیزنی به‌شمار می‌رود.


The%20Lion%20King.

شیر شاه – The Lion King

تاریخ انتشار:  ژوئن 1994
امتیاز IMDB: 8.5 از 10
امتیاز Rotten Tomatoes: 99%
امتیاز Metacritic: 88%

اگر انیمیشن شیر شاه را در کودکی تماشا کرده باشید، شاید گریه‌هایتان برای این انیمیشن را نیز یادتان باشد. این انیمیشن، به‌طور قطع لایق لقب بهترین انیمیشن دیزنی است؛ چرا که تک‌تک عناصر این فیلم فوق‌العاده هستند. لازم است خاطرنشان کنیم موفق‌ترین انیمیشن دیزنی تاکنون نیز کارتون شیر شاه بوده و هنوز هیچ انیمیشن دیگری نتوانسته است به موفقیت آن برسد. از طراحی کاراکترها گرفته تا داستان، صحنه‌های احساسی و آهنگ‌ها، همگی دست‌به‌دست هم داده تا با انیمیشن بی‌نظیری روبه‌رو باشیم.

کارگردان‌های این انیمیشن راب مینکاف (Rob Minkoff) و راجر الرز (Roger Allers) هستند و صداگذاری شخصیت اصلی بر عهده متیو برودریک (Matthew Broderick) بوده است. داستان فیلم، حول محور شاهزاده شیر جوانی به نام سیمبا است که در مسیر پادشاهی قرار دارد؛ اما با مرگ پدرش، عموی خبیثش یعنی اسکار، به او تلقین می‌کند که دلیل مرگ پدرش، خود اوست؛ بنابراین سیمبا از محل زندگی خود فرار کرده و با این کار سرنوشت جدیدی برای خود رقم می‌زند. تایمون و پومبا، کاراکترهای بانمک دوست‌داشتنی، سیمبا را نجات داده و او را به‌عنوان دوست خود بزرگ می‌کنند. تایمون و پومبا، پیام خیلی بزرگی به ما و سیمبای کوچک می‌دهند، اینکه نیازی نیست تماما در حال نگرانی باشید.

ادامه کارتون به اتفاقات زندگی سیمبا و سرانجام او می‌پردازد. در سال‌های بعد دنباله‌هایی برای این انیمیشن به نام شیر شاه 2: غرور سیمبا در سال 1998 و شیر شاه 3: هاکونا ماتاتا در سال 2004 و نسخه واقع‌گرایانه آن، در سال 2012 منتشر شدند. علاوه بر این‌ها، دو مجموعه تلویزیونی به نام‌های تایمون و پومبا و گارد شیر نیز پخش شد، که شما می‌توانید آن‌ها را پس از این انیمیشن تماشا کنید.


علاءالدین – Aladdin

علاءالدین – Aladdin

تاریخ انتشار: 1992
امتیاز IMDB: 8.1 از 10
امتیاز Rotten Tomatoes: 95%
امتیاز Metacritic: 86%

این انیمیشن، دری به دنیایی جدید برای استودیوی والت دیزنی باز کرد؛ پس بدیهی است که در لیست بهترین انیمیشن دیزنی آورده شود. نقش اصلی انیمیشن علاءالدین، پسری است که با کمک میمون بانمکش به نام ابو، از بازار غذا می‌دزدد. از طرفی شاهزاده جاسمین درگیر درخواست پدرش مبنی بر ازدواج جاسمین با وزیرش، جعفر است. داستان جایی شروع می‌شود که علاءالدین و جاسمین، به طور تصادفی با هم ملاقات می‌کنند. در ادامه جعفر، علاءالدین را به غار عجایب می‌فرستد تا برایش چراغ جادویی بیاورد. دست بر قضا علاءالدین چراغ جادو را پیدا کرده و با کشیدن دستش بر آن باعث بیرون آمدن غول چراغ جادو می‌شود.

ادامه انیمیشن، با تلاش‌های علاءالدین برای به دست آوردن دل جاسمین و همچنین برآورده شدن سه آرزویش از سمت غول چراغ جادو می‌گذرد. صداگذاری غول چراغ جادو توسط رابین ویلیامز محبوب و صداگذاری علاءالدین توسط اسکات واینگر انجام شده است.

شخصیت علاءالدین از هزار و یک شب برگرفته شده است و از انیمیشن آن به‌عنوان بهترین انیمیشن دیزنی یاد می‌شود. به دنبال کارتون علاءالدین، سریالی در سال 1993 و همچنین دو کارتون دیگر به نام بازگشت جعفر در سال 1994 و علاءالدین و شاه دزدان در سال 1996 منتشر شدند. در سال 2019 نیز شاهد انتشار لایو اکشن علاءالدین با بازی ستارگانی همچون ویل اسمیت، نائومی اسکات و منا مسعود بودیم.


گیسوکمند – Tangled

گیسوکمند –Tangled

تاریخ انتشار: نوامبر 2010
امتیاز IMDB: 7.8 از 10
امتیاز Rotten Tomatoes: 89%
امتیاز Metacritic: 71%

فیلم‌های پرنسس دیزنی جزو محبوب‌ترین انیمیشن‌های این استودیو هستند و انیمیشن گیسوکمند از این قاعده مستثنی نیست. اکثر ما کم‌وبیش با داستان راپونزل و موهای جادویی‌اش آشنا هستیم. داستان این‌گونه شروع می‌شود که ملکه هنگام تولد شاهزاده حال خوبی ندارد؛ بنابراین گارد سلطنتی به قصد نجات ملکه، گلی جادویی می‌آوردند. گلی که مادر گاتهل در طی قرن‌ها برای جوان ماندن از آن استفاده می‌کرد. در نهایت شاهزاده با موهایی طلایی و جادویی به دنیا می‌آید.

هنگامی‌که مادر گاتهل متوجه جادوی موی شاهزاده می‌شود، او را دزدیده و نام او را راپونزل می‌گذارد. او راپونزل را برای سال‌ها در برجی حبس می‌کند. شاهزاده از همه‌جا بی‌خبر، کم‌کم راجع به جهان بیرون کنجکاو می‌شود. دست بر قضا راهزنی به نام فلین رایدر برای فرار از گارد سلطنتی از برج بالا می‌رود و با راپونزل ملاقات می‌کند. اینجا نقطه شروع ماجراجویی‌های شاهزاده برای یافتن حقیقت است.

با اینکه این کارتون از کارتون‌های کلاسیک و قدیمی دیزنی نیست، موفقیت‌های زیادی کسب کرد؛ بنابراین می‌توان آن را در لیست بهترین انیمیشن دیزنی گذاشت. نیتین گرنو (Nathan Greno) و بایرن هاورد (Byron Howard) کارگردانان این انیمیشن و مندی مور و زاکاری لیوای صداگذاران دو شخصیت اصلی هستند.


شش قهرمان بزرگ – Big Hero 6

شش قهرمان بزرگ – Big Hero 6

تاریخ انتشار: نوامبر 2041
امتیاز IMDB: 7.8 از 10
امتیاز Rotten Tomatoes: 90%
امتیاز Metacritic: 74%

برخی از کاراکترها چنان در دل جا باز می‌کنند که از یاد بردن آن‌ها نشدنی است. از جمله این کاراکترها می‌توان به بی مکس اشاره کرد. می‌شود گفت امکان ندارد شما با تماشای این انیمیشن عاشق کاراکتر بی مکس نشده و شش قهرمان بزرگ را در لیست بهترین انیمیشن‌های دیزنی که تماشا کرده‌اید، قرار ندهید.

صداگذاران اصلی این انیمیشن شامل رایان پاتر، اسکات ادسیت و مایا رادولف می‌شوند. همچنین استن لی بزرگ و دوست‌داشتنی نقشی کوتاه در این کارتون دارد. کارگردانان انیمیشن شش قهرمان بزرگ، کریس ویلیامز و دان هال هستند.

داستان کلی، روایت زندگی نابغه رباتیک، هیرو هامادا بوده که در سن 13سالگی توانسته از مدرسه فارغ شود. او در ابتدا از استعداد خود در راه شرط‌بندی غیرقانونی روی جنگ ربات‌ها استفاده می‌کند تا اینکه برادرش، تاداشی هامادا به او پیشنهاد می‌دهد از استعداد خود استفاده بهتری داشته باشد. ازاین‌رو، هیرو را به دانشگاه خود برده تا با جنبه‌های بهتر و مفیدتر تکنولوژی آشنا شود. اما در همین حین اتفاق بسیار ناگواری می‌افتد که مسیر زندگی هیرو را به‌کلی تغییر می‌دهد. پس از این فیلم، سریالی با نام شش قهرمان بزرگ: سریال و اسپین‌آفی به نام بی مکس، منتشر شد.


موانا – Moana

موانا – Moana

تاریخ انتشار: نوامبر 2016
امتیاز IMDB: 7.6 از 10
امتیاز Rotten Tomatoes: 95%
امتیاز Metacritic: 81%

علاوه بر شخصیت‌پردازی، موسیقی و گرافیک بی‌نظیر، این انیمیشن به‌نوعی به آسیب زدن انسان‌ها به طبیعت اشاره دارد و حضور آن در لیست بهترین انیمیشن دیزنی را توجیه می‌کند.  مردم موتونوئی، الهه‌ای به نام تی فیتی که  به اقیانوس زندگی می‌بخشد را پرستش می‌کنند. تی فیتی سنگی دارد که همچون قلب او بوده و تمام قدرتش از آن نشئت می‌گیرد. از طرفی، مائوی نیمه الهه‌ای است که توانایی تغییر شکل داشته و با قصد دادن قدرت خلق به انسان‌ها، دست به دزدیدن سنگ تی فیتی زده است. در همین حین آتشفشانی شیطانی به نام تیکا به مائوی حمله کرده و در دنباله این حرکت مائوی قدرت تغییر شکل و سنگ تی فیتی را از دست می‌دهد و تی فیتی نیز به‌نوعی از بین می‌رود.

هزاران سال بعد، اقیانوس، موانا دختر رئیس موتونوئی را برای بازگرداندن سنگ جادویی به تی فیتی انتخاب می‌کند. در ادامه شاهد ماجراهای موانا در حین مأموریت او خواهیم بود. صداگذاری مائویی بر عهده دواین جانسون معروف بوده و کارگردانان این انیمیشن ران کلمنتس (Ron Clements) و جان ماسکر (John Musker) هستند.


مولان – Mulan

مولان – Mulan

تاریخ انتشار: ژوئن 1998
امتیاز IMDB: 7.6 از 10
امتیاز Rotten Tomatoes: 86%
امتیاز Metacritic: 71%

مولان، قهرمان داستان این انیمیشن است؛ اما برخلاف اکثر انیمیشن‌هایی که قهرمانان زن دارند، خبری از کاراکترهای فیلم‌های پرنسسی دیزنی در اینجا نیست. در اینجا دختری به نام مولان را داریم که ظاهری پسرانه دارد. کارگردانی این انیمیشن توسط تونی بنکرافت (Tony Bancroft) و بری کوک (Barry Cook) انجام شده است. داستان این انیمیشن جایی شروع می‌شود که دشمن وارد خاک چین شده و اعلام جنگ می‌کند. به دنبال آن، پادشاه چین درخواست یک مرد از هر خانواده می‌کند.

از آنجایی که فا ژو، پدر مولان در بستر بیماری قرار دارد، دخترش خود را جای پسر جا زده و روانه جنگ می‌شود. هنگامی‌که مولان از اجدادش تقاضای حفاظت و شانس می‌کند، اجداد او اژدهایی به نام موشو را برای هدایت مولان می‌فرستند. در ادامه شاهد تلاش‌های مولان برای ثابت کردن خود در ارتش چین خواهیم بود.

به‌خاطر داستان زیبا، گرافیک خوب و قهرمان زنی متفاوت، تصمیم گرفتیم این انیمیشن را در لیست بهترین انیمیشن دیزنی بیاوریم. دنباله این فیلم در سال 2004 و لایو اکشن آن در سال 2020 منتشر شد. از صداگذاران مولان می‌توان به مینگ نا ون و ادی مورفی اشاره کرد.


یخ‌زده – Frozen

یخ‌زده – Frozen

تاریخ انتشار: نوامبر 2013
امتیاز IMDB: 7.5 از 10
امتیاز Rotten Tomatoes: 90%
امتیاز Metacritic: 75%

کاراکترهای این فیلم والت دیزنی، معرف حضور همه بوده و محبوبیت زیادی به‌خصوص در میان کودکان دارند. جدا از شخصیت‌های اصلی یعنی دو خواهر السا و آنا، شخصیت دوست‌داشتنی و بانمک دیگری همچون اولاف  داریم که جزو شخصیت‌های فراموش‌نشدنی دیزنی است. صداگذاری این شخصیت‌ها توسط افراد مشهوری چون کریستن بل، ایدینا منزل و جاناتان گراف انجام شده که توانایی بالایی در خواندن موسیقی نیز دارند.

کارگردانان این انیمیشن نیز کریس باک (Chris Buck) و جنیفر لی (Jennifer Lee) هستند. این انیمیشن با فروشی بیش از 1.282 بیلیون در باکس آفیس، یکی از پرفروش‌ترین انیمیشن‌های دیزنی است. یخ‌زده داستان زندگی دو خواهر به نام السا و آنا را روایت می‌کند.

شاهزاده السا از سرزمین آرندل، قدرتی جادویی دارد که به او توانایی ساخت برف و یخ را می‌دهد. روزی به طور اتفاقی به خواهر کوچک‌تر خود یعنی آنا، با استفاده از جادوی خود آسیب می‌زند. به دنبال این اتفاق، والدین آن‌ها آنا را پیش ترول‌ها برده تا قسمتی از حافظه او که مربوط به قدرت خواهرش است را پاک کرده و راه نجاتی برایش پیدا کنند.

پس از این موضوع، السا فاصله خود با خواهرش را بیشتر و بیشتر کرده تا او را از خطر قدرت خود محفوظ نگه دارد. در همین حین، والدین آن‌ها در طوفانی جان خود را از دست داده و فرمانروایی آرندل به دست السا می‌افتد. روز تاج‌گذاری که افراد مختلف از سرزمین‌های مختلف به مهمانی می‌آیند، آنا عاشق شاهزاده‌ای به نام هانس شده و از السا درخواست می‌کند تا با ازدواج او موافقت نماید.

بنا به دلایلی با وجود اینکه السا سعی در پنهان کردن قدرت خود داشت، کنترل آن را برای لحظاتی از دست می‌دهد و سپس از ترس آسیب زدن به مردم و خواهر عزیزش به سمت کوهستان فرار می‌کند. السا در آنجا برای خود قلعه‌ای می‌سازد که ادامه انیمیشن درباره تلاش‌های آنا برای برگرداندن خواهرش و رویارویی او با افراد جدید است. انیمیشن یخ‌زده بی شک یکی از بهترین انیمیشن‌های دیزنی بوده و این موضوع از میزان محبوبیت آن کاملاً قابل‌مشاهده است.


زندگی جدید امپراتور - The Emperor’s New Groove

زندگی جدید امپراتور – The Emperor’s New Groove

تاریخ انتشار: دسامبر 2000
امتیاز IMDB: 7.4 از 10
امتیاز Rotten Tomatoes: 86%
امتیاز Metacritic: 70%

جدا از اینکه زندگی جدید امپراتور جزو لیست بهترین انیمیشن دیزنی است، می‌تواند در صدر لیست خنده‌دارترین انیمیشن‌های دیزنی نیز قرار گیرد. کاراکتر نقش اصلی ینی امپراتور کوزکو، در نهایت رو مخ بودن، فوق‌العاده دوست‌داشتنی است. چنین چیزی راجع به شخصیت‌های اصلی دیگر یعنی کرونک و پاچا نیز صدق می‌کند.

صداگذاری شخصیت‌های نام‌برده‌شده توسط دیوید اسپید، پاتریک واربرترن و جان گودمن انجام شده است. داستان این انیمیشن از این قرار است که کوزکو پادشاهی بسیار خودخواه و خودمحور بوده و علاوه بر اینکه اهمیتی به زندگی مردم روستایی خود نمی‌دهد، رفتار بسیار بدی با آن‌ها دارد. روزی مشاور اصلی خود یعنی ایزما را از کار برکنار می‌کند و همین باعث شعله‌ور شدن خشم ایزما شده تا جایی که به دستیارش دستور می‌دهد تا در غذای امپراتور سم بریزد. اما این عملیات به‌خوبی پیش نرفته و نتیجه دیگری از آب درمیاید.

اگر می‌خواهید اوقات خود را با خندیدن بگذرانید، تماشای این انیمیشن صددرصد توصیه می‌شود. پس از این انیمیشن، سریال کوتاهی به نام مدرسه جدید امپراتور تولید شد که خط داستانی انیمیشن را دنبال می‌کند. اسپین‌آف دیگری نیز از این انیمیشن ساخته شد که حول محور کرونک، دستیار ایزما بوده و نام آن زندگی جدید کرونک 2005 است.


انکانتو – Encanto

انکانتو – Encanto

تاریخ انتشار: نوامبر 2021
امتیاز IMDB: 7.3 از 10
امتیاز Rotten Tomatoes: 91%
امتیاز Metacritic: 75%

اگر این انیمیشن را تماشا نکرده باشید، احتمالاً اسم آن به گوشتان خورده است. انیمیشن انکانتو در سال 2022 موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن در اسکار شد. همین موضوع به‌تنهایی می‌تواند دلیل آمدن این انیمیشن در لیست بهترین انیمیشن دیزنی باشد.

انکانتو داستانی از خانواده‌ای به نام مدریگال‌ها را روایت می‌کند که در خانه‌ای جادویی به نام کاسیتا زندگی می‌کنند. هرکدام از اعضای خانواده در پنجمین سال تولدشان، قدرت جادویی مثل قدرت شفا، شنوایی بسیار قوی، نیروی خیلی زیاد و دیگر قدرت‌ها می‌یابند. تنها کسی که در این خانواده قدرت جادویی ندارد، دختری به نام میرابل است. به‌خاطر این موضوع، میرابل احساس کم بودن و ضعف در خانواده خود دارد. روزی متوجه می‌شود کاسیتا در خطر است؛ خطری که هیچ‌کس جز او نمی‌تواند آن را ببیند.

در ادامه شاهد ماجراجویی‌های میرابل حول محور نجات کاسیتا خواهیم بود. کارگردانی این انیمیشن با بایرن هاورد، از کارگردانان گیسوکمند و جرد بوش (Jared Bush) بوده و شاهد صداگذارانی از جمله استفانی بیاتریز و ویلمر والدراما هستیم.


سیاره گنج - Treasure Planet

سیاره گنج – Treasure Planet

تاریخ انتشار: نوامبر 2002
امتیاز IMDB: 7.2 از 10
امتیاز Rotten Tomatoes: 69%
امتیاز Metacritic: 60%

احتمالاً این انیمیشن را در تلویزیون زیاد تماشا کرده‌اید. اگر آن را با دوبله فارسی نگاه کرده‌اید، باید بگوییم صداگذاری جوزف گوردن لویت دوست‌داشتنی را از دست داده‌اید.

داستان کلی این انیمیشن بر اساس داستان جزیره گنج از رابرت لوییس استیونسون بوده و شاهد جیم هاکینز جوانی هستیم که توسط پدرش رها شده است. او به همراه مادرش مسافرخانه‌ای را اداره می‌کند؛ ولی می‌داند روح ماجراجوی او به درد این کار نمی‌خورد. به طور اتفاقی با کاپیتانی آشنا می‌شود که نقشه‌ای سه‌بعدی از سیاره گنج را دارد. او با قصد پیدا کردن این سیاره، سفر خود را شروع کرده و در طی مسیر با افراد جدید و کاراکترهای مهمی آشنا می‌شود.

سیاره گنج به‌قدری دارای صحنه‌های زیبا، داستانی هیجان‌انگیز و گرافیکی فوق‌العاده است که محال بود این انیمیشن را در لیست بهترین انیمیشن دیزنی نیاوریم. جالب است بدانید کارگردانان این فیلم والت دیزنی، همان کارگردانان انیمیشن موانا یعنی جان ماسکر و ران کلمنتس هستند.


وینی پو - Winnie the Pooh

وینی پو – Winnie the Pooh

تاریخ انتشار: ژوئیه 2011
امتیاز IMDB: 7.2 از 10
امتیاز Rotten Tomatoes: 90%
امتیاز Metacritic: 74%

پو یکی از بهترین و قدیمی‌ترین کاراکترهای دیزنی است که از کوچک گرفته تا بزرگ، محبوب دل اکثر افراد است. خیلی از ما با این کاراکتر خاطره داریم؛ نه‌تنها فقط فیلم و سریالش، بلکه طرح‌هایی نوستالژیک از کاراکترهای وینی پو روی لوازم‌ التحریرمان، که هنوز هم در بازار پیدا می‌شوند.

داستان این فیلم کوتاه والت دیزنی از این قرار است که وینی پو و دوستانش، پیگلت، کانگا، رو، تایگر، اوول و بقیه قرار می‌گذارند تا جایگزینی برای دم گم شده ایوری پیدا کنند. به پیشنهاد کریستوفر رابین، این قرار تبدیل به رقابتی می‌شود که جایزه آن یک کوزه پر از عسل است. در همین حین، پو داخل مأموریت کاملاً متفاوتی برای خود است؛ مأموریت پیدا کردن عسل! در نهایت پو موفق به دم گم شده می‌شود و آن را به صاحبش تحویل می‌دهد. کارگردانان این فیلم استفان جان اندرسون و دان هال بوده و صداگذاری شخصیت اصلی بر عهده جیم کامینگز بوده است.


پوکاهانتس - Pocahontas

پوکاهانتس – Pocahontas

تاریخ انتشار: ژوئن 1995
امتیاز IMDB: 6.7 از 10
امتیاز Rotten Tomatoes: 55%
امتیاز Metacritic: 58%

این کارتون به کارگردانی مایک گابریل و اریک گلدبرگ بوده و بر اساس زندگی واقعی شخصی به همین نام است. این کارتون داستان پوکاهانتس را با ژانر عاشقانه ترکیب کرده و داستان نجات زندگی جان اسمیت توسط او را به تصویر می‌کشد. از صداگذاران این کارتون می‌توان به ستاره‌های همچون مل گیبسون، آیرین بدارد و کریستین بیل اشاره کرد. با وجود اینکه فیلم پوکاهانتس در لیست بهترین انیمیشن های دیزنی قرار می‌گیرد، هنگام انتشار با نظرات ضدونقیضی مواجه شد. صداگذاری و موسیقی این فیلم بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ اما افراد زیادی از سیر داستانی آن شاکی بودند. در نهایت این فیلم توانست جوایزی از جمله بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین آهنگ اورجینال را کسب کند.

داستان در رابطه با زنی سرخپوست به‌نام پوکاهانتس و کاپیتان جان اسمیت و رابطه عاشقانه بین این دو نفر است. پدر پوکاهانتس که فردی والامقام است، از رابطه این دو نفر راضی نبوده و تصمیم دارد او را مجبور به ازدواج با جنگجویی از نژاد خود کند. از طرفی، دوستان انگلیسی جان اسمیت تصمیم دارند به سرخپوست‌ها دستبرد زده و طلای آنها را بدزدند. در ادامه پدر پوکاهانتس، جان را گروگان گرفته و قصد اعدام کردن او را دارند. معروف‌ترین صحنه فیلم پوکاهانتس که احتمالا شما نیز در جاهای مختلف دیده باشید، در آخرین لحظه این کارتون اتفاق میفتد.

این فیلم با بودجه‌  میلیون دلاری توانست به فروشی بیش از 346 میلیون دلار برسد. با وجود امتیاز نسبتا پایین، کارتون پوکاهانتس توانست بیش از 10 جایزه در مراسم‌های مختلف کسب کند. از جوایز کسب‌شده می‌توان به جوایز صداگذاران، آهنگ‌ها و بهترین انیمیشن اشاره کرد.

خلاصه‌ای بر بهترین کارتون‌های دیزنی

متأسفانه، تعداد انیمیشن‌های قوی و خوب این استودیو به‌قدری زیاد است که خیلی از آن‌ها در لیست بهترین انیمیشن های دیزنی جا نشدند و در اینجا فقط شاهد گوشه کوچکی از این دنیای زیبا بودیم. سعی کردیم در این مقاله دسته‌های مختلفی از بهترین کارتون‌های دیزنی را معرفی کنیم. بی شک حداقل با یکی از کارتون‌های معرفی شده در بالا حس نوستالژی در شما شکل گرفته است. اگر چنین چیزی نیست و تابه‌حال هیچ‌کدام از فیلم‌های والت دیزنی را تماشا نکرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم همین حالا یکی از فیلم‌های لیست بهترین انیمیشن دیزنی را انتخاب کرده و در اسرع وقت آن را تماشا کنید. در صورتی که معتقدید انیمیشن‌های دیگری سزاوار لقب بهترین انیمیشن دیزنی بودند؛ ولی جایشان در این لیست خالی است، حتماً در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

در تایم سیتی بخوانید :

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + چهارده =