شنبه , می 18 2024

Final Fantasy 16 به هیچ عنوان تأخیر نخواهد خورد

[ad_1]

تهیه‌کننده‌ی بازی Final Fantasy 16، نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، در فاصله‌ی چند ماهه تا انتشار این عنوان، تاریخ عرضه‌ی اعلام‌شده را حتمی خواند.

نائوکی یوشیدا در مصاحبه‌ای مطبوعاتی که یکی از روزهای پیشین ماه جاری و در نیویورک برگزار شده بود، گفت:

می‌دانم که عناوین مجموعه‌ی Final Fantasy سابقه‌ی تأخیر خوردن دم عرضه را دارند، اما این بار تأخیری نخواهیم داشت مگر آنکه شهاب‌سنگی به ژاپن برخورد کند!

نائوکی یوشیدا

اگرچه یوشیدا نام نسخه‌هایی که به تعویق افتاده بودند را ذکر نکرده است، اما او اشاره‌ای غیرمستقیم به دو نسخه‌ی اصلی اخیر این مجموعه یعنی Final Fantasy 15 و Final Fantasy 7 Remake دارد. اسکوئر انیکس در سال 2016 و تنها 6 هفته مانده به عرضه‌ی Final Fantasy 15، خبر به تعویق افتادن آن به مدت 2 ماه را اعلام کرد. کارگردان آن بازی، هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata)، از مخاطبان عذرخواهی نمود و اسکوئر انیکس دلیل آن تأخیر را نیاز بازی به اصلاحات بیش‌تر عنوان کرد. Final Fantasy 7 Remake نیز شرایطی مشابه داشت. این شرکت ابتدای سال 2020 خبر تأخیر 7 هفته‌ای این نسخه را اعلام کرده بود.

احتمالاً وقوع چنین تأخیرهایی باعث آن شد که نسخه‌ی شانزدهم تا مدت‌ها تاریخ عرضه‌ی مشخصی نداشته باشد تا آنکه در مراسم گیم اواردز 2022 (The Game Awards) چنین تاریخی اعلام شد.

بازی Final Fantasy 16 در تاریخ 22 ژوئن 2023 (1 تیر 1402) برای پلی استیشن 5 انتشار خواهد یافت. تاریخ عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی آن هنوز مشخص نیست.

[ad_2]
منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =