شنبه , می 18 2024

10 تا از بهترین مینی سریال های کره ای

[ad_1]

با وجود این‌که صنعت فیلم و سینمای کره‌جنوبی تنها نیم قرن است که فعالیت می‌کند، در سال‌های گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشته است. مینی سریال های کره ای برای آخرهفته‌ها یا زمانی که حوصله تماشای داستان‌های طولانی را ندارید انتخاب بسیار مناسبی هستند.

لیست پر طرفدار ترین مینی سریال های کره ای

این سریال‌های کوتاه معمولا در ده قسمت یا کمتر ساخته می‌شوند که تنها در نصف روز می ک‌توانید آن را به پایان برسانید. شخصیت‌پردازی قوی، داستان‌های پر از احساس و کارگردانی متفاوت بسیاری از طرفداران فیلم و سریال را جذب این آثار کرده است. اما بهترین مینی سریال های کره ای کدام سریال‌ها هستند؟

از آن‌جا که سلیقه افراد با یک‌دیگر متفاوت است، پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد. مراجع تلاش می‌کنند تا با فاکتورهای مختلف لیستی از بهترین‌ها منتشر کنند، و در این میان نظر کاربران مهم‌ترین فاکتور است. در این مقاله از سایت تایم سیتی به معرفی 10 تا از بهترین مینی سریال های کره ای از نگاه کاربران می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

The Sweet Blood - خون شیرین

The Sweet Blood – خون شیرین

  • سال ساخت: ۲٠۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: عاشقانه
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۳

مینی سریال جذاب خون شیرین بر اساس یک داستان وب‌تون به اسم 달달한 그녀 یا دختر شیرین ساخته شده است. این مینی سریال در ۱۶ قسمت ساخته شده که هر قسمت آن تنها ۱۵ دقیقه است. بازیگران این مینی سریال کره‌ای عمدتا افراد جوان و آماتور هستند؛ با این وجود به عنوان هنرمندان تازه کار نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند. حضور کیم جی وونگ، بازیگر و خواننده کره‌ای در نقش ChiWoo باعث موفقیت بیشتر این اثر شده و طرفداران کی‌پاپ را به خود جذب کرده است.

خلاصه داستان مینی سریال خون شیرین

مینی سریال خون شیرین داستان زندگی یک نیمه خون‌آشام در قرن ۲۱ است. خون‌آشام‌ها دیگر با انسان‌ها دشمنی ندارند؛ بلکه از نوعی شراب مخصوص که با کیسه‌های خون اهدایی درست شده است تغذیه می‌کنند. سریال خون شیرین زندگی دختری را تعریف می‌کند که از پدر خون‌آشام و مادر انسان زاده شده است. این دختر جوان دوست دارد زندگی عادی و مسالمت‌آمیز با انسان‌ها داشته باشد؛ اما در این مسیر با مشکلاتی روبرو می‌شود.

بهترین مینی سریال کره ای: All of Us Are Dead - ما همه مرده‌ایم

بهترین مینی سریال کره ای: All of Us Are Dead ما همه مرده‌ایم

  • سال ساخت: ۲٠۲۲
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲
  • ژانر: ترسناک
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۷

زامبی‌ها، موجوداتی نه چندان خیالی هستند که در سال‌های گذشته سوژه بسیاری از فیلم و سریال ها بوده‌اند. سریال‌ها و مینی سریال های کره ای بیشترین نقش را در برجسته کردن این ایده دارند و تا امروز بسیاری از این آثار را تماشا کرده‌ایم. مینی سریال ما همه مرده ایم با کارگردانی لی جه کیو و کیم نام سو داستان شیوع ویروس زامبی و تلاش برای بقا در یک مدرسه را به تصویر می‌کشد. این سریال در همان ماه‌های ابتدایی انتشار وارد لیست بهترین مینی سریال های کره ای و پربیننده‌ترین نتفلیکس شد.

خلاصه داستان سریال ما همه مرده ایم

معلم زیست مدرسه تلاش می‌کند تا با ساخت یک ویروس، به پسرش قدرت ماورایی بدهد. هدف معلم این بود که قلدرهای مدرسه نتوانند به پسرش زور بگویند؛ اما ماجرا آن‌طور که باید پیش نرفت. ویروسی که معلم ساخت از کنترل خارج شد و او برای جلوگیری از پخش ویروس ناچار شد پسرش را بکشد. با این وجود موش‌هایی که روی آن‌ها آزمایش انجام شده بود یکی از دانش‌آموزان را گاز می‌گیرند و ویروس زامبی به سرعت در شهر فراگیر می‌شود. این ویروس عده زیادی را درگیر می‌کند و حالا گروهی از دانش‌آموزان که جان سالم به در برده‌اند، برای بقا تلاش می‌کنند.

 

پیشنهاد مطالعه:

بهترین مینی سریال های کره ای جدید: Love Alarm - آلارم عشق

بهترین مینی سریال های کره ای جدید: Love Alarm – آلارم عشق

  • سال ساخت: ۲٠۱۹ و ۲٠۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۴
  • ژانر: عاشقانه، مدرسه ای
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۸

مینی سریال آلارم عشق اولین سریال کره‌ای است که نتفلیکس آن را تایید کرد. فصل اول این سریال در سال 2019 منتشر شد و خیلی زود به عنوان یکی از بهترین سریال‌های نتفلیکس انتخاب شد. فصل دوم این سریال در سال 2021 منتشر شد. داستان این سریال با فناوری برنامه‌ای پیش می‌رود که می‌تواند عشق حقیقی را بفهمد و برای شخص اعلان بفرستد.

خلاصه داستان سریال کره ای آلارم عشق

«سریال آلارم عشق» داستان علاقه دو دوست به یکی از همکلاسی‌های مدرسه است. ماجرا از یک اپلیکیشن موبایل شروع می‌شود که می‌تواند عشق و علاقه را تا فاصله ده متری تشخیص دهد و اعلان بفرستد. پسر محبوب مدرسه و دوست قدیمی او به کیم جو جو که دختری زیبا و باهوش است علاقه پیدا می‌کنند. داستان این عشق به کجا می‌رسد؟

جدیدترین مینی سریال های کره ای: شکوفه های گیلاس بعد از زمستان

جدیدترین مینی سریال های کره ای: شکوفه های گیلاس بعد از زمستان

  • سال ساخت: ۲٠۲۲
  • تعداد قسمت ها: ۸
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸

یکی از بهترین مینی سریال های عاشقانه کره ای، شکوفه‌های گیلاس پس از زمستان است. داستان عشق متفاوتی که در این سریال به تصویر کشیده می‌شود باعث شده است تا در مدت کوتاهی به یکی از پربیننده‌ترین مینی سریال های کره ای تبدیل شود. این سریال تنها هشت قسمت است و یک روز زمان برای تماشای آن کافی است.

خلاصه داستان شکوفه های گیلاس بعد از زمستان

سریال شکوفه‌های گیلاس بعد از زمستان با داستان‌های عاشقانه دیگر متفاوت است و همین باعث محبوبیت بیشتر آن می‌شود. ماجرا از جایی شروع می‌شود که پدر و مادر سئو هائه بوم می‌میرند و خانواده دیگری سرپرستی او را قبول می‌کنند. حالا این پسر دانش‌آموز سال دوازدهم است و ته سونگ که سرپرستی او را به عهده دارد، معلمش می‌شود. این رابطه همه چیز را تغییر می‌دهد و ماجرای جدیدی را می‌سازد.

محبوب ترین مینی سریال کره ای: Best Mistake - بهترین اشتباه

محبوب ترین مینی سریال کره ای: Best Mistake – بهترین اشتباه

  • سال ساخت: ۲٠۱۹ و ۲٠۲٠
  • تعداد قسمت ها: ۱۵
  • ژانر: عاشقانه، مدرسه ای
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۵

مینی سریال بهترین اشتباه داستان رقابت عشقی در یک مدرسه را بیان می‌کند. مانند بسیاری از سریال‌های دیگر، اشتباهات جوانان عاشق پیشه باعث ایجاد مشکل می‌شود و آن‌ها تلاش می‌کنند تا مشکلات را برطرف کنند.  محبوبیت این سریال پر فراز و نشیب باعث شد که یک سال بعد، فصل دوم آن نیز در دسترس بینندگان قرار بگیرد.

خلاصه داستان سریال کوتاه بهترین اشتباه

داستان سریال از جایی شروع می‌شود که دوست قدیمی یک دختر جوان او را زیر نظر دارد و آزارش می‌دهد. این دختر برای رهایی از شر مزاحم یک عکس از پسر خوش تیپی را در صفحه‌شخصی خود به عنوان نامزدش معرفی می‌کند. با شروع سال تحصیلی جدید متوجه می‌شود که آن پسر یکی از همکلاسی‌های جدید او است و حالا باید برای ادعایش توضیح بدهد.

معروف ترین مینی سریال های کره ای: Island - جزیره

معروف ترین مینی سریال های کره ای: Island – جزیره

  • سال ساخت: ۲٠۲۲
  • تعداد قسمت ها: ۶
  • ژانر: ترسناک، اکشن، فانتزی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۹.۲

داستان خیالی و ایفای نقش بازیگران در مینی سریال جزیره باعث شده است تا این سریال در لیست 10 تا از بهترین مینی سریال های کره ای قرار بگیرد. ایده این سریال ۶ قسمته از یک کمیک معروف با همین نام گرفته شده است. این مینی سریال درام با محوریت جن‌گیری و نجات دنیا اتفاقاتی غیرمنتظره را به تصویر می‌کشد و بینندگان را مجذوب خود می‌کند.

خلاصه داستان جزیره

وون می هو که تنها فرزند یک خانواده ثروتمند و معروف است، روحیه‌ای بسیار زودجوش و مغرور دارد. او در یک دعوای برنامه‌ریزی شده توسط یکی از اعضای خانواده‌اش سوژه خبرها می‌شود. این موضوع باعث عصبانیت پدر خوانواده می ک‌شود و برای تنبیه می هو را به جزیره ججو می‌فرستد. این جزیره همان جایی است که شیطان در آن پرسه می‌زند و می‌خواهد دنیا را به تاریکی فرو ببرد. سرنوشت می هو در این جزیره چه خواهد بود؟

 

پیشنهاد مطالعه:

 

محبوب ترین مینی سریال های کره ای: Annarasumanara - صدای جادو

محبوب ترین مینی سریال های کره ای: Annarasumanara – صدای جادو

  • سال ساخت: ۲٠۲۲
  • تعداد قسمت ها: ۶
  • ژانر: درام، فانتزی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.٠

مینی سریال کره ای صدای جادو از بهترین‌های لیست تایم سیتی است. با وجود این که بینندگان این سریال بر سر آن اختلاف نظر دارند، صدای جادو به یکی از بهترین سریال‌های نتفلیکس تبدیل شده است. ما از این سریال انتظار یک داستان موزیکال و رنگی را داریم اما بر خلاف آن، روایت زندگی یک نوجوان سرخورده است که ملاقات با آدم‌های جدید زندگی او را تغییر می‌دهد.

خلاصه سریال صدای جادو

آ یی یک دختر جوان است که روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. پدر آیی برای فرار از طلب‌کارها، او و خواهر کوچک‌ترش را رها می‌کند و حالا مسئولیت زندگی با آیی است. با وجود مشکلات زندگی و فشار کار، آیی نمرات خوبی دارد و تلاش می‌کند تا دبیرستان را با معدل بالا پشت سر بگذارد. در همین حین با شعبه باز عجیبی آشنا می‌شود که او را تشویق می‌کند رویاهای کودکی اش را زنده کند. پایان داستان چطور خواهد بود؟

بهترین مینی سریال های کره ای: Splash Splash Love - شالاپ شلوپ عشق

بهترین مینی سریال های کره ای: Splash Splash Love – شالاپ شلوپ عشق

  • سال ساخت: ۲٠۱۵
  • تعداد قسمت ها: ۲
  • ژانر: عاشقانه، فانتزی، سفر در زمان
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۷

سریال شالاپ شلوپ عشق منابع تاریخی واقعی دارد و در زمان حال – گذشته اتفاق می‌افتد. این مینی سریال ابتدا در ده قسمت منتشر شده بود که هر کدام از آن‌ها میانگین ده دقیقه بودند، اما بعد شبکه MBC آن را در دو قسمت ۷٠ دقیقه‌ای منتشر کرد. داستان سریال بسیار سریع پیش می‌رود اما کیفیت بالایی دارد و مطمئنا دلتان نمی‌خواهد آن را از دست بدهید.

خلاصه داستان شالاپ شلوپ عشق

دان بی یک دانش‌آموز دبیرستانی است. او با تمام درس‌ها ارتباط خوبی دارد اما از ریاضی متنفر است. دان بی درست در روز آزمون ریاضی به پارک می‌رود و شروع به پریدن در گودال‌هایی که از آب باران پر شده‌اند می‌کند؛ اما یکی از آن‌ها دریچه ورود به گذشته و کشور چوسان است. در آن‌جا پادشاه لی دو که عاشق ریاضی است را ملاقات می‌کند و عاشق او می‌شود.

بهترین سریال کوتاه کره ای: Mai Neim - نام من

بهترین سریال کوتاه کره ای: Mai Neim – نام من

  • سال ساخت: ۲٠۲۲
  • تعداد قسمت ها: ۸
  • ژانر: اکشن
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.٠

بعد از پخش سریال اسکویید گیم، نگاه‌ها به سمت مینی سریال نام من چرخید. این بار، نقش اصلی داستان یک زن قدرت‌مند و تشنه انتقام است. داستان این سریال حول‌محور انتقام می‌چرخد و ترس در آن معنایی ندارد؛ با این وجود مثل تمام سریال‌های کره‌ای با چاشنی عشق همراه است. سریال اسم من دارای محدودیت سنی +۱۸ می‌باشد.

خلاصه داستان سریال نام من

جی وو دختری سرسخت است که تمام احساسات خود را پشت سر گذاشته و برای انتقام قدم برمی‌دارد. قتل پدرش آن هم درست مقابل چشمان او، باعث شد مسیر زندگی تغییر کند و هیچ‌چیز نتواند جلوی جی وو را بگیرد. او در قوی‌ترین سازمان‌های جنایت‌کار عضو می‌شود و روی توانایی‌های رزمی کار می‌کند تا روزی که با قاتل روبه‌رو شود.

بهترین مینی سریال کره ای: Weak Hero Class - کلاس قهرمان ضعیف کلاس

بهترین مینی سریال کره ای: Weak Hero Class – کلاس قهرمان ضعیف کلاس

  • سال ساخت: ۲٠۲۲
  • تعداد قسمت ها: ۸
  • ژانر: اکشن، درام
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۹.۲

مینی سریال کره ای قهرمان ضعیف داستانی است که شاید مشابه آن برای خیلی از ما اتفاق افتاده باشد. این سریال فاصله زیادی از دنیای حقیقی ندارد و مشکلات چند دانش آموز در مدرسه را بیان می‌کند. این سریال با وجود خشونت، الگوهای رفتاری خوبی دارد که می‌تواند دیدگاه فرد را به اتفاقات تغییر بدهد.

خلاصه داستان مینی سریال کره ای قهرمان ضعیف کلاس

یون شی یون پسر دبیرستانی است که نمرات بالایی دارد. او جزو نمره برتر ها در مدرسه است؛ با این وجود از نظر جسمی ضعیف است و قلدرهای کلاس او را آزار می‌دهند. شی یون تلاش می‌کند تا با قدرت هوش و روان‌شناسی مقابل خشونتی که داخل و خارج مدرسه وجود دارد بایستد و داستان منحصربه‌فردی را می‌سازد.

 

سخن آخر

همان‌طور که گفته شد، سریال‌های کره ای در سال های اخیر مخاطبین بسیاری داشته‌اند. مینی سریال‌ها داستان‌هایی کوتاه اما جذاب هستند که بیشتر در ژانر عاشقانه ساخته می‌شوند. در این مقاله تنها سه مورد از بهترین مینی سریال های کره ای از دیدگاه کاربران را به شما معرفی کردیم. بهترین مینی سریال کره ای به نظر شما کدام است؟ برای ما بنویسید.

 

سوالات متداول

1. بهترین مینی سریال کره ای کدام است؟

بهترین سریال طبق نظر و سلیقه شما انتخاب می‌شود. در این لیست ده تا از محبوب‌ترین‌ها را معرفی کردیم.

2. این مطلب فقط شامل مینی سریال های عاشقانه است؟

داستان هر مینی سریال کره‌ای با عشق گره خورده است. این لیست از سریال‌ها با ژانرهای متفاوت تشکیل شده.

3. معیار آی‌ام‌دی‌بی برای امتیاز به مینی سریال ها چیست؟

امتیازات آی‌ام‌دی‌بی صرفا بر اساس رای کاربران محاسبه می‌شود.

 

پیشنهاد مطالعه:

 

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 18 =