دوشنبه , می 20 2024

بهترین فیلم های کمدی هندی تا سال 2023 + امتیاز IMDB

[ad_1]

لیست بهترین فیلم های کمدی هندی که تاکنون در بالیوود ساخته شده‌اند، در واقع بیانگر آثاری است که چه از لحاظ امتیازات و چه انتقادات، وضعیت فوق‌العاده خوبی دارند و در زمره آثار برجسته قرار می‌گیرند.

وقتی نوبت به انتخاب بهترین ژانر فیلم های بالیوود می‌رسد، هیچ‌چیز واقعاً بهتر از کمدی‌های بالیوودی نیست. سینمای بالیوود خیلی رک و راست، در مورد موضوعات کلیدی که باید در قالب طنز قرار بگیرند صحبت می‌کند و این یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌های آن است؛ دقیقاً به همین دلیل است که شما عاشق این لیست بادقت تنظیم شده از بهترین فیلم‌های کمدی بالیوود خواهید شد.

برای مواجه‌شدن با یک لیست بلند و بالا، کافی است که عبارت: فیلم هندی کمدی جدید دوبله فارسی 2022 را جستجو کنید، اما این که کدام فیلم می‌تواند توجه شما را جلب کند. موضوعی نیست که بتوان به همین راحتی حدس زد. از فیلم هندی کمدی جدید سلمان خان یا حتی فیلم هندی کمدی عاشقانه سلمان خان گرفته تا بازیگرانی که شاید کم‌تر شناخته شده باشند یا بهترین فیلم های کمدی هندی 2022؛ تماماً مواردی هستند که قدرت خوبی، برای بیان احساسات خود در قالب داستان دارند.

 

لیست فیلم های طنز هندی برتر تا سال 2023

لیست برترین و موفق‌ترین فیلم های کمدی هندی بدون توجه به ترتیب تاریخ، ساخته سینمای قدرتمند هالیوود است که البته همیشه نقدهای زیادی به آن وارد خواهد بود؛ اما به‌هرحال باید بدون تعصب، آن را یک قسمت مهم از کل جهان سینما بدانیم، قبلاً در مورد بهترین بازیگران هندی مقاله‌ای را در اختیارتان قرار دادیم که اگر خیلی با این سینما و سبک‌کارهای هندی آشنا نیستید؛ می‌تواند به شما کمک ویژه‌ای کند.

هر فیلم کمدی از لیست زیر این‌ قدرت را دارد که شما را مثل قبل بخنداند. چه به دنبال چیزی برای آخر هفته باشید یا بخواهید در کنار خانواده یک قصه جذاب را تماشا کنید، از کمدی‌های عاشقانه گرفته تا فیلم های کمدی با پیام اجتماعی مهم، این لیست شامل بهترین انتخاب‌های بالیوود است. برخی از آنها جواهرات قدیمی هستند که می‌توانند شما را سورپرایز کنند.

فیلم سینمایی همیشه شادی - Total Dhamaal 2019  

فیلم سینمایی همیشه شادی – Total Dhamaal 2019

  • امتیاز IMDb: چهار و دو از ده (4.2 از 10)

فرنچایز Dhamaal در میان عاشقان کمدی موردعلاقه است، با بازی‌های لالان، آدی، و ماناو که باعث می‌شود مردم از خنده غلت بزنند. همیشه استفاده از قالب قصه‌ها می‌تواند اتفاق جذاب و قابل‌توجهی باشد در این فیلم 2019 که سومین ماجراجویی دهمال است که توسط یک رسانه هندی پخش و ساخته شده است، بازیگران اصلی شامل ارشد وارسی، جاوید جافری و ریتیش دشموک هستند که آجی دوگن، آنیل روستوگی، مادوری دیکسیت، اشا گوپتا، بومان ایرانی و سانجی میشرا نیز از جمله بازیگرانی بودند که در ادامه وارد این اثر شدند.

داستان در مورد گودو و جانی است که سعی می‌کنند 500 میلیون روپیه از یک کمسیر پلیس سرقت کنند. در این مسیر موفق هم می‌شوند. آن‌ها سعی می‌کنند که از کشور خارج شوند، اما به طبع این رویه با مشکلات زیادی آن‌ها را مواجه خواهد کرد و داستان از اینجا، تازه شکل و بوی واقعیت به خود می‌گیرد. در لیست فیلم های کمدی هندی، توجه زیادی به این اثر در سال 2009 میلادی شده است.

فیلم سینمایی سیمبای هندی - Simmba

فیلم سینمایی سیمبای هندی – Simmba

  • امتیاز IMDb: پنج و پنج از ده (5.5/10)

سیمبا نوعی اسپین‌آف از فرنچایز سینگهام روهیت شتی با بازی آجی دوگن است. سیمبا در این فیلم رانویر سینگ و سارا علی خان بازی می‌کند. این یک فیلم کمدی و اکشن است که درام معمولی بالیوود را به شکلی خنده‌دار و تازه به تصویر می‌کشد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به سونو سود، آشوتوش رانا، آشوینی کالسکار و … اشاره کرد.

او به‌زودی متوجه می‌شود که پلیس‌ها امتیازات زیادی دریافت می‌کنند و بزرگ می‌شود تا تبدیل به یک پلیس فاسد شود. پس از انتقال به اداره پلیس میرا مار، او با شاگون ساثه آشنا می‌شود و عاشق او می‌شود. او همچنین با چند نفر دیگر پیوندهای محبت‌آمیزی برقرار می‌کند که باعث می‌شود کم‌کم به سمتی پیش برود که او را یک پلیس فاسد بدانند، با تمام این تفاسیر می‌توان انتظار داشت که داستان، هر لحظه پیچیده‌تر از قبل شود. مزیت مهم چنین آثاری این است که می‌توانند شما را حداقل دو ساعت درگیر خودشان بکنند، اما شاید پس از دیدن فیلم، همه چیز از ذهنتان خارج شود.

فیلم موونا قلدره و محبت جادویی - Munna Bhai M.B.B.S 2003 

فیلم موونا قلدره و محبت جادویی – Munna Bhai M.B.B.S 2003

  • امتیاز IMDb: هشت و یک از ده (8.1/10)

اثری که در لیست بهترین فیلم های کمدی هندی ما قرار می‌گیرد با نام موونا قلدره و محبت جادویی در سال 2003 میلادی ساخته شد. بخشی از انگیزه پشت سر این که چرا نخستین اثر راجو هیرانی، به‌علاوه اولین فیلم او، این‌قدر بی‌نقص کارکرد، نمایش سانجی دات به‌عنوان یک جنایت‌کار دوست‌داشتنی بود. سانجی دات اثری مهیج از سینمای بالیوودی را در قالب یک جنایتکار حرفه‌ای‌تر البته در یک فرم طنز اجراء کرد. ساخته سال 2003 میلادی یکی از بهترین فیلم های هندی در تمام ادوار است.

با حضور سانجی دات در حالت کمیک، هیرانی به‌عنوان تهیه‌کننده جایزه‌های مهمی را دریافت کرد. دات نقش مونابهای اراذل‌ و اوباش دل‌بزرگی را بازی می‌کند که برای تبدیل‌شدن به یک متخصص وارد دانشکده بالینی می‌شود و همراهش (ارشاد وارسی) در موقعیت‌های بزرگ و وحشتناک به او کمک می‌کند. این یکی از بهترین فیلم های کمدی بالیوود تمام‌دوران است. قصه قدرتمند یکی از کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های این فیلم کمدی است.

راجا داماد می‌شود - Dulhe Raja 1998

راجا داماد می‌شود – Dulhe Raja 1998

  • امتیاز IMDb: شش و هفت از ده (6.7/10)

این فیلم به معیاری برای فیلم های سینمایی برای انتشار فیلم های کمدی بالیوود تبدیل شده و یکی از فیلم‌هایی است که احتمالاً در کودکی‌تان از تلویزیون پخش شده است. طنزی که شما را مجبور می‌کند دائماً بخندید. اگر به دنبال یک فیلم هندی عاشقانه با فرمی کمدی هستید، می‌توانید روی این اثر حساب کنید. قصه در مورد مرد پولداری است که هتل شیکی را خریداری کرده؛ اما بعد از مدتی متوجه می‌شود که رستوران کوچک توسط جوانی که در آن وجود دارد به فرم هتل نمی‌خورد. او تصمیم می‌گیرد که این رستوران را هرطورشده از پیش و رو بردارد و البته برای این کار حتی به سمت جنایت هم می‌رود.

فیلم ملکه - Queen 2014

فیلم ملکه – Queen 2014

  • امتیاز IMDb: هشت و یک از ده (8.1/10)

احتمالاً بهترین فیلم کمدی بالیوودی که شامل توانمندسازی زنان است. فیلم قلب و روان خود را در نقطه‌ای عالی با یک داستان جذاب روایت می‌کند. همین‌طور یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های آن، نقش‌آفرینی بازیگران مطرح بالیوود است. ازدواج رانی لغو می‌شود و رویای او برای بازدید از پاریس برای تعطیلات مانع می‌شود. اما او تصمیم می‌گیرد به‌تنهایی به ماه‌عسل برود بدون اینکه از کسی کمک بگیرد. در لیست بهترین فیلم کمدی می‌تواند قرار بگیرد. استفاده از یک مسیر جذاب داستانی، یکی از مهم‌ترین دلایل قرارگرفتن فیلم هندی ملکه در لیست ماست.

به دلیل وجود قسمت‌های هیجان‌انگیز که بخش مهمی از آثار سینمای هند است؛ این اثر جذاب و تأثیرگذار البته با ترکیب کمدی می‌تواند در لیست بهترین فیلم های هندی اکشن نیز قرار بگیرد.

فیلم کمدی رنگ شادی - Dhamaal 2007

فیلم کمدی رنگ شادی – Dhamaal 2007

  • امتیاز IMDb: هفت و چهار از ده (7.4/10)

قصه در مورد چهار دوست صمیمی است که در یک جاده با مردی برخورد می‌کنند که در حال مرگ بوده و نشان محلی را به آن‌ها می‌دهد که پول زیادی در این محدوده دفن شده و به طبع آن‌ها با پیداکردن این پول، ثروتمند می‌شوند. وجود هیجان در قصه آن را تبدیل به یکی از بهترین فیلم هندی خنده دار طولانی کرده است و به طبع نقش‌آفرینی بازیگران برجسته نیز قسم مهمی از اثر محسوب می‌شود. در واقع اگر به ترکیب اکشن، کمدی، ماجراجویی و البته کمی رمانتیک علاقه دارید؛ می‌توانید به سراغ این اثر بی‌نظیر بروید.

این یک بازسازی در بهترین حالت است. پایه‌های اساسی Dhamaal برگرفته از پارودی هالیوود It’s a Mad, Mad, Mad, Mad World است که در سال 1963 منتشر شد. این فیلم نزدیک به 50 کرور روپیه در سینمای هند فروخت که عدد فوق‌العاده‌ای است و در رسانه‌های مختلف بازخوردهای مثبتی دریافت کرد. این فیلم را نباید از دست بدهید؛ زیرا یکی از بهترین فیلم های کمدی هندی است.

بهترین فیلم های کمدی هندی: 3 احمق - 3Idiots 2009

بهترین فیلم های کمدی هندی: 3 احمق – 3Idiots 2009

  • امتیاز IMDb: هشت و چهار از ده (8.4/10)

فیلمی است که از طنز برای انتقال افکار خارق‌العاده استفاده می‌کند. هر صحنه خنده‌دارتر از صحنه قبلی است، شما به‌سادگی کل فیلم و قهرمانان فیلم را دوست خواهید داشت و در واقع سعی شده خیلی واقع‌گرایانه پیش برود. صحنه‌های کمدی متعددی وجود دارد، اما صحنه‌ای که شامل سخنرانی چاتور است خنده‌دار است. می‌توان گفت که کارگردان واقعاً سعی کرده که از کلیشه‌ها به‌دور باشد و در این مورد می‌توان نمره فوق‌العاده‌ای به اثر داد.

با تمامی این تفاسیر و در لیست بهترین فیلم های کمدی هندی، قطعاً این اثر یکی از قدرتمندترین‌ها چه از لحاظ قصه و چه از لحاظ بازی پردازی خواهد بود. مزیت مهم چنین فیلمی این است که می‌تواند شما را به مدت دو ساعت جلوی تلویزیون میخکوب کند. اگر شما هم دوست دارید به شکل ویژه‌ای، با سینمای هند بیش‌ازپیش آشنا شوید. به نظر ما انتخاب این فیلم که در سال 2009 میلادی ساخته شده است،کارتان را در این مورد راحت‌تر می‌کند.

فیلم هندی ورودممنوع - No Entry 2005

فیلم هندی ورودممنوع – No Entry 2005

  • امتیاز IMDb: شش و شش از ده (6.6/10)

ورودممنوع یکی دیگر از آثار موفق و برجسته سینمای کشور هند است که قصه‌ای از یک دوستی را پیش می‌برد و در مورد موضوعی صحبت می‌کند که شاید برای همه ما اتفاق بیفتد؛ با این تفاسیر آن‌ها تا حد زیادی باکیفیت عمل کرده و توانسته‌اند قصه و بازیگران را درست شبیه به موزیک و ترانه به هم متصل کنند. اگر علاقه‌مند به تماشای یکی از بهترین فیلم های کمدی هندی سال 2005 هستید، می‌توان گفت که ورودممنوع، بالاترین امتیاز را در این مورد دریافت می‌کند و شاخصی برجسته است.

ورودممنوع یکی از آن فیلم‌های کمدی بالیوودی است که دوست دارید آن را تکرار کنید. این یک طرح خنده‌دار دارد که شما را در کل سرگرم می‌کند. سه‌گانه آنیل کاپور، فردین و سلمان با یک اسپین‌آفت به نام No Entry Mein Entry بازمی‌گردند.

فیلم گلمال – Golmaal (2006، 2008، 2010، 2017)

فیلم گولمال – Golmaal (2006، 2008، 2010، 2017)

  • امتیاز IMDb: هفت و چهار از ده (7.4/10)

این سریال بدون شک یکی از بهترین سریال های کمدی بالیوود است که داستان کمیک غیرقابل‌انکاری دارد. گلمال (2006) همه چیز را به‌عنوان یک شروع و اینتروی جذاب و البته پر از اتفاقات مهم آغاز کرد.

موضوع مهم در مورد این سریال، داستان یک نفر به همراه چند دوست صمیمی‌اش است که تصمیم می‌گیرند خانه‌ای که قبلاً در آن زندگی می‌کردند و توسط ارواح تسخیر شده بود را باز پس بگیرند.

استفاده از ژانر ترسناک در کنار کمدی اگرچه ریسک بزرگی به‌حساب می‌آید و حتی تا حدی فانتزی است، اما به‌هرحال به دلیل امتیازات خوب، ما را وادار کرد که آن را در لیست بهترین فیلم های کمدی هندی قرار دهیم، هیچ‌چیز هیجان‌انگیزتر، بی‌نظیرتر و غالب‌تر از اتفاقاتی که در این سریال می‌افتد نیست. درصورتی‌که می‌خواهید خودتان را درگیر فیلم هندی خنده‌دار طولانی کنید، برای شروع سریال گولمال یا گلمال می‌تواند همان گزینه‌ای باشد که به دنبالش هستید.

بهترین فیلم های کمدی هندی: Khubsoorat 1980

بهترین فیلم های کمدی هندی: Khubsoorat 1980

  • امتیاز IMDb: هفت و شش از ده (7.6/10)

در معرفی فیلم های طنز هندی در تایم سیتی، در مورد یکی از برجسته‌ترین، آشناترین و پرفروش‌ترین فیلم های کمدی صحبت می‌کنیم که توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. داستان دختری که همیشه درگیر موضوعات جالب در زندگی خود است؛ اما به دلیل فرم خانواده‌اش، نمی‌تواند آن‌طور که بایدوشاید جوانی کند. او مدام درگیر یک کوبش از سوی خانواده است و این سبب خواهد شد که در قالب این نگرش اجتماعی، رفتارهایی از او دیده شود. با تمام این تفاسیر، تا حدود زیادی می‌توان انتظار داشت که به‌زعم بهره‌گیری از یک داستان رنگارنگ، بتواند یکی از بهترین فیلم های کمدی هندی باشد که ما تاکنون در این لیست به آن اشاره کردیم.

خوبصورات در فهرست بهترین فیلم های کمدی بالیوود قرار می‌گیرد. این یک کمدی رمانتیک است که در آن یک بانوی جوان با ذهنی آماده و همیشه ماجراجو مجبور می‌شود رفتاری خجالتی و ساکت داشته باشد. این یکی از بهترین نقش‌هایی است که همیشه Rekha بازی کرده است.

فیلم هندی Chachi 420 1997 - خاله قلابی

فیلم هندی Chachi 420 1997 – خاله قلابی

  • امتیاز IMDb: هفت و چهار از ده (7.4/10)

استفاده از شخصیت‌سازی‌های اجتماعی، یکی از مضامینی است که ما بارها در فیلم های جالب هندی که تا به اینجا معرفی کردیم دیدیم، در بین آثار فرانچایز شده، می‌توان گفت که خاله قلابی در زمان خودش بسیار موردتوجه قرار گرفت. زمانی که فیلم های درام، کمدی و اجتماعی نقش خود را در بالیوود پیدا کردند، استفاده از چنین قصه‌ای، یک برگ برنده بود.

یک طرح خنده‌دار که در آن پدرشوهری احساسات پرشوری را نسبت به دامادش که به شکل یک زن مبدل شده است، تجربه می‌کند. طرح داستان ممکن است از خانم دوفایر ساخته رابین ویلیامز گرفته شده باشد، بااین‌حال، کمال حسن تمام تلاش خود را کرد تا این کارگردان یک فیلم کمدی دوست‌داشتنی بالیوودی بسازد. در بین فیلم های کمدی هالیوودی، ما امتیاز خوبی به این اثر می‌دهیم و در واقع آن را بسیار پرقدرت می‌دانیم.

فیلم هندی مدیوم - Hindi Medium 2017

فیلم هندی مدیوم – Hindi Medium 2017

  • امتیاز IMDb: هفت و هشت از ده (7.8/10)

همیشه استفاده از تغییرات اجتماعی در یک کشور می‌تواند دست‌مایه خوبی برای طنز باشد. بخش مهمی از این فرم را آثاری تشکیل می‌دهند که شاید نخست موردتوجه قرار نگیرند؛ اما پس از مدتی، در مورد این که چقدر راست می‌گفتند، صحبت می‌شود. در لیست ترندهای فیلم هندی کمدی دوبله فارسی، می‌توان روی این اثر حساب کرد.

هندی مدیوم به کارگردانی ساکت چوداری یک فیلم هندی شگفت‌انگیز با بازی عرفان خان، دی پاک دوبریال، صبا قمر، ویجی کومار دوگرا و جاسپال شارما است. این فیلم علاوه بر اینکه یکی از بهترین فیلم‌های کمدی هندی جدید است، کلاهبرداری‌ها و مسائل طبقاتی و اجتماعی را که هنگام پذیرش در مهدکودک در مدارس خصوصی مشهور هند با آن مواجه می‌شود، برجسته می‌کند. اقدامات خنده‌داری که والدین برای بردن دخترشان پیا به یک مدرسه خصوصی بین‌المللی انجام می‌دهند، قطعاً ارزش تماشاکردن دارند و به طبع این اثر باعث می‌شود شما کمی بیشتر با اتفاقاتی که در این کشور رخ می‌دهد آشنا شوید.

بهترین فیلم های هندی کمدی دوران: Do Dooni Chaar 2010 - دودوتاچهارتا

بهترین فیلم های هندی کمدی دوران: Do Dooni Chaar 2010 – دودوتاچهارتا

  • امتیاز IMDb: هفت و نیم از ده (7.5/10)

در این فیلم زوج بالیوودی ریشی کاپور و نیتو سینگ حضور دارند. آدیتی واسودف و آرشیت کریشنا نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. داستان حول محور مشکلاتی است که خانواده‌های طبقه متوسط به دلیل تورم با آن‌ها مواجه می‌شوند و درگیری‌هایی که برای خرید ماشین رویایی‌شان با یک پیچ‌وتاب کمیک متحمل می‌شوند. این یکی از بهترین فیلم های کمدی نتفلیکس است. قصه پر از اتفاقاتی است که می‌تواند هر خانواده‌ای را به سال‌های دور ببرد. جایی که زندگی سخت را شروع کردند و حالا حداقل سر و سامان گرفته اند.

 

جمع‌بندی نهایی

در این مقاله به بررسی پرفروش‌ترین و بهترین فیلم های کمدی هندی پرداختیم و بیشتر سعی داشتیم از بین آثار معاصر، مواردی را در اختیار شما قرار دهیم. اساساً دنیای سینمای هند در ایران طرفداران زیادی دارد و همیشه می‌تواند برای ساعت‌ها، یک خانواده را کنار هم یا بخنداند یا غرق در شادی کند؛ با تمام این تفاسیر، می‌توان تا حدودی گفت که هنوز هم سینمای کشور هندوستان برای رسیدن به جهان هالیوود، با مشقت‌های زیادی مواجه است. تا حدی شاید توجه به نژاد و مسائل مرتبط، سبب شود که هند آن‌طور که بایدوشاید، از قاره خود پا فراتر نگذارد.

علاوه بر این لیست، ما بهترین فیلم های شاهرخ خان و فیلم های امیر خان را نیز قبلاً در یک عنوان جداگانه در اختیار شما قرار دادیم که می‌توانید در آن، بی‌نظیرترین ساخته‌های این بازیگر مشهور و یا آثاری که در آن‌ها ایفای نقش کرده است را تماشا کنید.

 

سؤالات متداول

1. داستان فیلم خاله قلابی چیست؟

در مورد قصه پدرزنی است که خود را در نقش یک زن جا می‌زند.

2. قصه فیلم سه احمق چیست؟

در مورد حضور سه دانشجو در یک دانشگاه سخت‌گیرانه است.

3. پرفروش‌ترین فیلم کمدی هندی 2007 کدام است؟

رنگ شادی

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 16 =