دوشنبه , می 20 2024

زمان پخش سریال سووشون از نرگس آبیار {اسامی بازیگران + داستان}

[ad_1]

سریال ایرانی “سووشون” به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی در دست ساخت است. فیلمنامه این سریال براساس رمان محبوب “سووشون” نوشته سیمین دانشور، تهیه شده است.

در ادامه به زمان پخش سریال سووشون از نرگس آبیار می‌پردازیم و به اسامی بازیگران و خلاصه داستان این سریال اشاره می‌کنیم. همراه ما باشید.

داستان سریال در شهر شیراز در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد و فضای سیاسی و اجتماعی سال‌های ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۵ را روایت می‌کند.

سریال به صورت دو لایه است، لایه روایی که داستان جذابی را در محیط اجتماعی ایران روایت می‌کند و لایه رمزی که به تمثیل به اختلاف فرهنگی بین ایرانی‌ها و انگلیسی‌ها اشاره می‌کند.

زمان پخش سریال سووشون از نرگس آبیار {اسامی بازیگران + داستان}

زمان پخش سریال سووشون از نرگس آبیار

خبرها حاکی از آن است که پخش این سریال قرار است در اسفندماه آغاز شود. البته قبل از این تاریخ، زمان‌‌های دیگری هم برای پخش این سریال اعلام شده بود. که بی‌نتیجه بود.

حسین میرطاووسی، مدیرعامل پلتفرم پخش‌کننده این سریال (نماوا)، در کنار شروع پخش احتمالی آن در اسفندماه، اعلام کرده است که سریال به طور همزمان در برخی کشورهای دیگر نیز به صورت بین‌المللی پخش خواهد شد.

  • زمان پخش سریال سووشون از نرگس آبیار : اسفندماه
  • پلتفرم پخش‌کننده سریال سووشون از نرگس آبیار : نماوا

درباره رمان سووشون

رمان “سووشون” نوشته سیمین دانشور، نویسنده معروف ایرانی است و در سال ۱۳۴۸ منتشر شد. این رمان به ۱۷ زبان، از جمله انگلیسی، آلمانی، روسی، فرانسوی، ژاپنی، اسپانیایی، چینی و ترکی ترجمه شده است.

سوگ سیاوش یا سووشون یک مراسم قدیمی است که قبل از اسلام در آسیای مرکزی، به خصوص در استان فارس و شهر شیراز برگزار می‌شد. این مراسم برگرفته از داستان قهرمانی سیاوش است که به طور غم‌انگیزی کشته شد و خون او روی زمین ریخته و از آن خون گیاهی رویید.

سیمین دانشور در زمان جنگ جهانی دوم دانشجوی دانشگاه تهران بود و پس از سفر به شهر شیراز، از طریق شغل پدرش با افسران نظامی انگلیسی در ارتباط بود. او نیز به محل زندگی ایل قشقایی سفر کرد و اجرای تعزیه سووشون را دید و همانجا ایده اصلی کتاب و بسیاری از شخصیت‌ها در ذهن وی شکل گرفت.

خلاصه داستان سریال سووشون

خلاصه سریال “سووشون” درباره زنی جوان به نام زری است که سه فرزند به نام‌های خسرو، مینا و مرجان دارد و زندگی عاشقانه‌ای با همسرش یوسف دارد. عمه خانم، خواهر شوهر زری، نیز با آنها زندگی می‌کند.

در زمان درگیری‌های سیاسی و کمبود مواد غذایی، زری و یوسف تحت فشار قرار می‌گیرند تا زمین خود و زیردستانشان را به اشغال‌گران بفروشند؛ اما یوسف مقاومت می‌کند و در این میان زری که باردار است با چالش‌های هویتی و خانوادگی مواجه می‌شود.

اسامی بازیگران سریال سووشون

ساخت سریال از سال ۱۳۹۹ شروع شده است و در شهر شیراز تولید می‌شود. آبیار سابقه کارگردانی چندین فیلم سینمایی دیگر را نیز در کارنامه خود دارد. در حال حاضر تعدادی از بازیگران این سریال مشخص شده است که در این مقاله اشاره کرده‌ایم.

  • بهنوش طباطبایی در نقش زری سووشون
  • هوتن شکیبا
  • سام درخشانی
  • ترلان پروانه
  • سهیل مستجابیان
  • فرشته صدرعرفایی
  • مجید صالحی
  • مریم سعادت
  • میلاد کی‌مرام

سوالات متداول:

۱) سریال سووشون چند قسمت است ؟

احتمالا ۲۴ قسمت

۲) ژانر سریال سووشون چیست ؟

درام اجتماعی، تاریخی، سیاسی و عاشقانه

بیشتر بخوانید:

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =