یکشنبه , می 19 2024

Starfield؛ ۲۰ نمونه از توجه به جزئیات

[ad_1]

Starfield، محصول نقش آفرینی و جدید شرکت بتسدا (Bethesda) دارای جزئیات قابل توجه‌ای است که به غوطه‌ور شدن بازیکنان در این تجربه کمک می‌کنند. ۲۰ مورد از آن‌ها را در این مقاله آورده‌ایم.

تبلیغات

جدیدترین محصول استودیوی بازی‌سازی بتسدا در تاریخ ششم سپتامبر (یا یک روز زودتر، بسته به منطقۀ زمانی شما) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود. با این حال، تعداد زیادی از طرفداران احتمالاً نسخه پریمیوم بازی را خریداری کرده‌اند که پنج روز دسترسی زودهنگام به آن‌ها می‌دهد.

در این میان، چرا به تمام نمونه‌های جالب توجه‌ای که این محصول ارائه می‌دهد، نگاه نکنیم؟ از میزان طبیعی بودن موجودات مختلف گرفته تا تاثیرات جاذبه بر روی بازیکن و …، موارد متعددی وجود دارند، پس بیایید نگاهی به ۲۰ مورد از آن‌ها بیندازیم.

۱. ارتفاع پرش و جاذبۀ محیط

همانطور که در Starfield Direct اشاره شد، هر سیاره گرانش متفاوتی دارد. شما یک جت‌پک برای دور زدن و مانور دادن خواهید داشت، اما بر اساس ویدیوهای منتشر شده، ارتفاع پرش شما تحت تأثیر گرانش است.

این ویژگی، امکانات جالبی را برای اکتشاف و نبرد فراهم می‌کند، همانطور که در گیم‌پلی‌های بازی مشاهده می‌شود، شما در حالی که شناور هستید، می‌توانید دشمنان را با گلوله بزنید و یا مین‌ پرتاب کنید.

البته، این بدان معناست که کاوش در برخی مناطق آسان‌تر از مناطق دیگر خواهد بود، به خصوص اگر گفته‌های کارگردان بازی، تاد هاوارد (Todd Howard)، در مورد جت‌پک مذکور و شیوه‌های حمل و نقل بادوام را باور کنیم.

۲. پس‌زدگی در محیط‌های با شتاب گرانشی صفر

20 نمونه از توجه به جزئیات در بازی Starfield

محیط‌های بدون جاذبه نیز به نمایش گذاشته شده‌اند و چالش‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. جت‌پک در اینجا می‌تواند برای دیکته کردن حرکت کلی شما ضروری باشد، اما راه دیگری برای تغییر جهت وجود دارد: «سلاح‌های بالیستیک».

قدرت استفاده از سلاح‌های بالستیک در هنگام شلیک به اندازه‌ای قوی است که در محیط‌های با شتاب گرانشی صفر، به عقب رانده خواهید شد. این کار ممکن است در مواقعی ناخوشایند به نظر برسد، اما می‌تواند در زمانی که به آن نیاز دارید، امکان عقب‌نشینی در لحظه را فراهم کند.

۳. سلاح‌های انرژی

اگر طرفدار این نیستید که در محیط‌هایی با شتاب گرانشی صفر، برای اعمال دستورات به این طرف و آن طرف فشار بیاورید، می‌توانید برای کنترل بیشتر، از سلاح‌های انرژی استفاده کنید. با این حال، چندین مورد وجود دارد که باید در نظر گرفت، از پیدا کردن یا ساختن سلاح انرژی گرفته تا دشمنانی که در طول ماموریت با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد.

برخی دشمنان به خوبی می‌توانند در برابر آسیب ناشی از سلاح‌های انرژی مقاومت کنند، بنابراین داشتن سلاح‌های بالستیک ضروری خواهد بود. گلوله‌های انفجاری و ضد زره نیز قبلاً برای نبرد مشاهده شده بودند، پس احتمالاً چندین سناریو وجود خواهد داشت.

۴. اسکن موجودات برای یادگیری حملات آن‌ها

20 نمونه از توجه به جزئیات در بازی Starfield

اسکن بسیار ارزشمند است، نه تنها برای تجزیه و تحلیل محیط، بلکه برای تعیین منابع مختلف گیاهان و موجودات. با این حال، اسکن کامل یک موجود بینشی در مورد سلامت و توانایی‌های آن به شما می‌دهد. به عنوان مثال، Hunting Sailgator دارای حملات دهانی گسترده و خلق‌وخوی محتاطانه است، بنابراین با احتیاط با شما رفتار خواهد کرد.

همین امر در مورد Swarming Dragon نیز صدق می‌کند، با این تفاوت که می‌تواند آسیب‌های ناشی از سوختگی ایجاد کند و سلامتی‌اش دو برابر است. قبل از وارد شدن به مبارزه یا برداشتن منابع، بهتر است اسکن خود را بهبود ببخشید تا در مورد آنچه که در مقابل آن قرار دارید بیشتر بدانید.

۵. موجودات در حال چریدن در طبیعت

20 نمونه از توجه به جزئیات در بازی Starfield

ما ویدیوهای زیادی از نحوه تعامل موجودات با یکدیگر ندیده‌ایم، اما می‌دانیم که آن‌ها چیزی بیش از پرسه زدن در سطح یک سیاره انجام می‌دهند. برخی مزارع را می‌چرند و بر اساس خلق‌وخوی خود می‌توانند حضور شما را نادیده بگیرند. البته، دیده‌ایم که برخی از موجودات متخاصم به طرز وحشیانه‌ای به دیگران حمله می‌کنند، اما اینکه چقدر این اتفاق در طبیعت رخ می‌دهد، باید دید.

۶. والدین، منعکس‌کنندۀ شما هستند

ویژگی Kid Stuff Trait بسیار جالب است زیرا به شما امکان می‌دهد با والدین خود ملاقات کنید و بخشی از درآمد خود را به آن‌ها اختصاص دهید. طی پرسش و پاسخ اخیر در دیسکورد، طراح بازی، امیل پاگلیارولو (Emil Pagliarulo) و مدیر طراحی، ویل شن (Will Shen)، تأیید کردند که چهره والدین شما با شخصیتی که می‌سازید مطابقت خواهد داشت. پاگلیارولو گفت:

درست مانند کاری که در Fallout 3 با پدرتان و در Fallout 4 با پسرتان انجام دادیم، در Starfield نیز اگر Kid Stuff Trait را انتخاب کنید، پدر و مادرتان بر اساس شما طراحی خواهند شد.

۷. انتقال (تقسیم) قدرت

20 نمونه از توجه به جزئیات در بازی Starfield

سفینه‌ها با ماژول‌های مختلفی قابل شخصی‌سازی هستند، از محل زندگی و انبار کالا گرفته تا سلاح، سپر و موتور. در حالی که شخصی‌سازی می‌تواند مشخصات فنی سفینه را تغییر دهد، اما اگر در یک بخش خاص به افزایش قدرت بیشتری نیاز دارید، راهی برای جبران آن وجود دارد: «انتقال (تقسیم) قدرت».

شش گِیج وجود دارد که سه تای آن‌ها برای سلاح و بقیه برای موتور، سپر و پیشرانه است. هر نوع سلاح را می‌توان جداگانه برای آسیب بیشتر تقویت کرد اما تقویت موتور، شما را سریع‌تر می‌کند. پیشنهاد ما این است که قدرت را به Grav Drive منتقل کنید، اینگونه زمان مورد نیاز برای پرش کاهش می‌یابد.

۸. هدف قرار دادن سفینه‌های دشمن

20 نمونه از توجه به جزئیات در بازی Starfield

مهارت‌ها در Starfield چیزی بیشتر از اکتشاف یا حملۀ تن به تن است. آن‌ها همچنین به شیوه‌های مختلف بر نبرد فضایی شما تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، می‌توانید مهارت هدف‌گیری را برای هدف قرار دادن تک‌تک سیستم‌های سفینۀ دشمن انتخاب کنید.

این مهارت به طور بالقوه‌ای امکان از بین بردن سپر و موتور را به ترتیب برای کاهش دفاع و جلوگیری از حرکت دشمن فراهم می‌کند. با اینکه بتسدا تایید نکرده که دشمنان هم می‌توانند همین کار را با شما انجام دهند یا خیر، اما به طور منطقی اگر نگاه کنیم، چنین چیزی باید امکان‌پذیر باشد، بنابراین قبل از شروع نبرد، دو بار فکر کنید.

۹. مشخصات سیاره

20 نمونه از توجه به جزئیات در بازی Starfield

هنگام انتخاب سیارات برای بازدید، طیف وسیعی از اطلاعات در ابتدا در دسترس است، از نوع و گرانش آن گرفته تا دما و جَو. با این حال، شما همچنین می‌توانید بررسی کنید که چه منابعی دارد، میزان گیاهان و جانوران، لول توصیه شده و موارد دیگر آن را نیز می‌توانید ببینید.

هنگامی که به دنبال منابع خاصی برای استخراج هستید، این ویژگی باید کمک‌کننده باشد. همچنین هنگام راه‌اندازی یک پاسگاه یا تلاش برای زنده ماندن، این اطلاعات بسیار ارزشمند هستند، زیرا دمای شدید می‌تواند تهدیدات مختلفی را برای شما و افرادتان ایجاد کند.

۱۰. وضعیت آب

20 نمونه از توجه به جزئیات در بازی Starfield

جالب اینجاست که آب نیز ذکر شده و می‌تواند شرایطی مانند رادیواکتیو، ایمن و … داشته باشد. بتسدا به صراحت اکتشاف زیر آب را نشان نداده، اما ذکر میزان ایمن بودن آب نشان‌دهندۀ برخی تعاملات است. شاید این ویژگی برای برداشت H2O مناسب باشد که به عنوان یکی از منابع سیاره‌ای پرکاربرد فهرست شده. زمان مشخص خواهد کرد، اما بهتر است داخل هر دریاچه‌ای که پیدا کردید نپرید.

۱۱. ساعت Constellation در نقش HUD بازی

آیکون سمت چپ و پایین صفحه نمایش که سطح O2 و CO2 شما را نشان می‌دهد، شبیه به ساعت Constellation‌ای است که در دنیای واقعی نیز ساخته شده و قابل خریداری است. این ساعت همچنین به عنوان HUD بازی عمل می‌کند و نام سیاره، دما و گرانش آن را نشان می‌دهد که اگر عادت به حفظ جزئیات ندارید، می‌تواند بسیار مفید باشد.

۱۲. تیراندازی و کاهش اکسیژن

20 نمونه از توجه به جزئیات در بازی Starfield

صحبت از O2 شد، این عنصر المان‌های گیم‌پلی را به طرق جالبی تحت تاثیر قرار می‌دهد. هنگامی که نفس خود را برای تمرکز بر هدف حبس می‌کنید، اکسیژن بدنتان شروع به پایین آمدن می‌کند. این ویژگی می‌تواند بر توانایی شما برای مخفی شدن و تیراندازیِ موثر تاثیر بگذارد.

۱۳. سرعت و مهمات اسلحه در شبکۀ هدف‌گیری

در طول نبرد فضایی، شبکۀ هدف‌گیری مقدار مناسبی از اطلاعات، مانند سرعت فعلی، مهمات سلاح‌های بالستیک، انرژی و … را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مورد تکان‌دهنده نیست ولی در عین حال، کاربردی بوده و به هیچ وجه ایجاد احساس مزاحمت نمی‌کند، به خصوص هنگام گشت‌وگذار در فضا.

۱۴. خطرات زیست محیطی

20 نمونه از توجه به جزئیات در بازی Starfield

یکی از تعاملات جنگی جالب در دقیقۀ ۳۸ تریلر Deep Dive به نمایش گذاشته می‌شود، جایی که بازیکن به ظرفی شلیک می‌کند که بلافاصله یخ زده و دشمن نزدیک‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ممکن است آب بلافاصله در یک محیط فوق سرد منجمد شود، اما با توجه به شرایط ممکن است با نیتروژن مایع نیز طرف باشیم. با صرف نظر از وجود آب یا نیتروژن مایع، این ویژگی بسیار جالب است و نشان می‌دهد که چگونه استفاده از محیط در برابر دشمنان، یک استراتژی قابل توجه خواهد بود.

۱۵. جناح‌ها می‌توانند جوایزی برای دستگیری شما بگذارند

20 نمونه از توجه به جزئیات در بازی Starfield

در حدود دقیقه ۳۳ تریلر Deep Dive، جایی که سیارات برای کاوش انتخاب می‌شوند، گوشه سمت راست بالا نشان‌دهنده جناحی است که کنترل سیستم آن سیاره را بر عهده دارد. در این عکس، جناح Freestar Collective را داریم که پس از چندین درگیری در گذشته، صلح شکننده‌ای با United Systems دارد.

همانطور که در بالا سمت راست صفحه نشان داده می‌شود، بازیکنان می‌توانند از وجود مقدار جایزه برای دستگیری خود آگاه شوند، بنابراین هنگام فرود بر روی یک سیارۀ Freestar یا پرسه زدن در مستعمرات آن، ممکن است با مشکل مواجه شوید.

۱۶. رفتن به زندان یا مقاومت در برابر دستگیری

در همان رویداد پرسش و پاسخ، شن و پاگلیارولو تأیید کردند که ممکن است با دستگیری و رفتن به زندان مواجه شوید (اگرچه امکان پرداخت جریمه وجود دارد). مقاومت در برابر دستگیری نیز یک گزینه است، اما اینکه چگونه عمل می‌کند و می‌تواند چه تاثیری بر جوایز موجود برای دستگیری شما داشته باشد، باید ببینیم.

۱۷. پرواز طولانی با سفینه‌های الحاق شده

20 نمونه از توجه به جزئیات در بازی Starfield

سوار شدن به سفینۀ دیگران یک مسئلۀ جداگانه است، اما اگر حال و هوای دوستانه‌ای ندارید، می‌توانید وارد آن شده و تمام ساکنانش را به گلوله ببندید. شما همچنین می‌توانید سفینۀ آن‌ها را برای خود بردارید و آن را صاحب شوید. با این حال، نیازی نیست سفینۀ خود را رها کنید.

همانطور که در Deep Dive مشاهده می‌شود، می‌توان سفینه خود را با سفینه دیگری که به آن متصل است، به پرواز در آورد که باید فروش آسان‌تری را نیز برای شما فراهم کند. آیا امکان سفر با سفینۀ غریبه بدون درگیر شدن با ساکنانش وجود دارد؟ قطعاً برای فهمیدن این موضوع نمی‌توانیم صبر کنیم.

۱۸. سفینه‌های ریجستر شده و ریجستر نشده

20 نمونه از توجه به جزئیات در بازی Starfield

شایان ذکر است که سفینه‌ها به‌عنوان ریجستر شده و ریجستر نشده علامت‌گذاری می‌شوند. سرقت مورد اول می‌تواند شما را سابقه‌دار کند و به طور بالقوه منجر به تعیین جایزه برای شما شود.

اینکه آیا یک سفینۀ ریجستر شده در United Systems می‌تواند به Freestar Collective فروخته شود یا خیر (و بالعکس) هنوز معلوم نیست، اما اگر به دنبال کسب درآمدهای کلان هستید، سفینه‌های ریجستر نشده ممکن است گزینۀ بهتری باشند.

آیا کسی اهمیت خواهد داد که شما یک دسته از دزدان دریایی فضایی را سلاخی کرده و سپس سفینۀ آن‌ها را برای سودش فروخته‌اید؟ احتمالاً نه، اما ممکن است قبل از انجام همین کار با یک سفینه لوکس، مجبور باشید کمی بیشتر فکر کنید.

۱۹. اثرات وضعیت

20 نمونه از توجه به جزئیات در بازی Starfield

در حدود دقیقه ۳۵ تریلر Deep Dive، مینی‌مپ بازی در گوشۀ پایین و سمت چپ، عبارت «سرفه» را نمایش می‌دهد که می‌تواند یک اثر مربوط به وضعیت باشد. با توجه به بخش زرد رنگ نوار سلامتی، این قابلیت مسلماً در محیط‌های خطرناک کاربردی خواهد بود.

درد نیز وجود دارد، اما هیچ نشانه‌ای از تاثیر آن نشان داده نشده. نحوه برخورد شما با این موارد نیز ناشناخته است، بنابراین امیدواریم نزدیک‌ترین شهرها و شهرک‌ها، مراقبت‌های پزشکی قوی‌ای داشته باشند.

۲۰. نور در زمان واقعی محاسبه می‌شود

20 نمونه از توجه به جزئیات در بازی Starfield

به صراحت تایید نشده که آیا آب و هوای پویا در بازی وجود دارد یا خیر (هرچند که شاهد شرایطی مانند باران بوده‌ایم). با این حال، تاد هاوارد (Todd Howard) به این موضوع اشاره کرده که نور در زمان واقعی از طریق اتمسفر و با حرکت یک سیاره به دور خورشید محاسبه می‌شود. هدف کلیِ نورپردازی این است که بازی «سینمایی‌تر» به نظر برسد و این موضوع هنگام گشت‌وگذار در فضای بیرون، واقع‌گرایی بیشتری به بازی می‌بخشد.


منبع: GamingBolt

[ad_2]
منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هجده =