شنبه , می 18 2024

معرفی انیمه Welcome to the N.H.K؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

[ad_1]

انیمه به ان اچ کی خوش آمدید با زبانی طنز به افسردگی، منزوی بودن و بی انگیزگی جوانان جامعه می‌پردازد. این انیمه یکی از انیمه های دارک کمدی است که نباید از دست بدهید. پس در معرفی انیمه Welcome to the N.H.K با ما همراه باشید.

انیمه به ان اچ کی خوش آمدید اقتباسی از یک رمان ژاپنی نوشته تاتسوهیکو تاکیموتو (Tatsuhiko Takimoto) است. زمان پخش انیمه به ان اچ کی خوش آمدید 9 جولای 2009، یعنی 7 سال پس از انتشار رمان آن بوده است.

این انیمه به کارگردانی یوسوکه یاماموتو (Yūsuke Yamamoto) و در استودیو Gonzo ساخته شده و تعداد قسمت های انیمه به ان اچ کی خوش آمدید نیز 24 اپیزود است. می‌توان گفت که انیمه Welcome to the N.H.K موضوعی جدید را مورد بررسی قرار می‌دهد. این انیمه چالش‌هایی را که هر جوانی ممکن است در جامعه مدرن امروز با آن‌ها مواجه شود را به صورت کمدی و طنز نشان می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این انیمه تا انتهای این مقاله پلازا را بخوانید.

فهرست مطالب

داستان انیمه به ان اچ کی خوش آمدید

تاتسوهیرو ساتو (Tatsuhiro Satō) معتقد است که سازمان مخفی به نام ان. اچ. کی یا Nihon Hikikomori Kyōkai وجود دارد که از طریق رسانه قصد دارد مردم را منزوی کند. این می‌تواند درست باشد و همانطور که همکلاسی دبیرستانش گفته بود یک توطئه در کار باشد. همچنین می‌تواند زاده ذهن ساتو باشد. دلیل آن هر چه که باشد، ساتو در خانه خود را حبس کرده و 4 سالی است که بیکار و منزوی زندگی خود را می‌گذراند.

همچنین بخوانید :

داستان این انیمه حول محور زندگی ساتو و چند جوان دیگر می‌چرخد که همگی در توکیو زندگی می‌کنند. این چند جوان زندگی‌ متفاوتی دارند، اگر چه همه به نوعی با هیکیکوموری بودن مرتبط هستند. اصطلاح هیکیکوموری به افراد منزوی می‌گویند که از خانه خارج نمی‌شوند، بیکار هستند و با کسی هم صحبت نمی‌شوند.

ساتو یکی از افرادی است که با هیکیکوموری دست و پنجه نرم می‌کند. او دانشگاه را رها کرده و وارد چهارمین سال بیکاری خود شده است. ساتو یک روز به این نتیجه می‌رسد که این اتفاق به دلیل نوعی توطئه رخ داده است. یک روز درست زمانی که به این نتیجه می‌رسد که زندگی او کاملا تغییرناپذیر است، با میساکی ناکاهارا (Misaki Nakahara)، دختری مرموز آشنا می‌شود که ادعا می‌کند می‌تواند تاتسوهیرو را درمان کند. او قراردادی را به او تقدیم می‌کند که اساسا مشخص می‌کند که باید روزی یک بار در یک پارک محلی ملاقات ‌کنند، جایی که میساکی برای خلاص شدن از شر سبک زندگی‌اش به ساتو کمک کند.

علی‌رغم پیشنهاد میساکی و تلاش‌های فوری برای نجات ساتو، این همسایه و دوست دبیرستانی تاتسوهیرو، کائورو یامازاکی (Kaoru Yamazaki) است که تاتسوهیرو اغلب در لحظات نیاز به حمایت نزد او می‌رود. یامازاکی با وجود ویژگی‌های خاص خود، یکی از شخصیت‌های باثبات‌تر داستان است.

ژانر انیمه NHK ni Youkoso! کمدی تیره، روزمره و روانشناسی است. در این انیمه مضامین بسیاری مورد بحث قرار گرفته است. می‌توانید با دانلود انیمه Welcome to the N.H.K برداشت خود را از آن داشته باشید.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه به ان اچ کی خوش آمدید

کاراکترهای انیمه Welcome to the N.H.K بسیار محدود هستند که این یکی از نقاط قوت این انیمه به حساب می‌آید. کم بودن شخصیت‌ها به مخاطب این امکان را می‌دهد درباره زندگی هر کدام از آن‌ها به خوبی فکر کند. شخصیت‌های این انیمه عبارتند از:

تاتشیرو ساتو (Tatsuhiro Satō)

کاراکترهای انیمه Welcome to the N.H.K

ساتو شخصیت اصلی داستان است. او یک جوان 22 ساله منزوی بوده که 1 سال است با کسی صحبت نکرده است. او در یک آپارتمان اجاره‌ای زندگی می‌کند و هزینه زندگیش را والدینش می‌پردازند. در ابتدای سریال متوجه می‌شود که یکی از معدود دوستان دبیرستانی‌اش، کائورو یامازاکی، مدتی است که در همسایگی او زندگی می‌کند. ورود یامازاکی به زندگی او، ناخواسته باعث می‌شود ساتو به یک اوتاکو تبدیل شود.

ساتو در طول انیمه Welcome to the N.H.K با کمک میساکی سعی می‌کند زندگی خود را سر و سامان دهد. او برای این که ثابت کند یک هیکیکوموری نیست دست به کاراهای بسیاری می‌زند اما در نهایت مجبور می‌شود کمک میساکی را قبول کند.

ویس اکتور خوش صدای این شخصیت یوتاکا کویزومی (Yutaka Koizumi) است. این ویس اکتور با وجود با استعداد بودنش، بسیار کم کار است. از شخصیت‌هایی که او دوبله کرده می‌توان به سانه‌توشی واتاسه (Sanetoshi Watase) در انیمه Penguindrum اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

میساکی ناکاهارا (Misaki Nakahara)

دانلود انیمه Welcome to the N.H.K

میساکی برای اولین بار همراه خاله‌اش برای پخش کردن بروشور با ساتو ملاقات کرد. او دختری نوجوان است که اطلاعات زیادی از ساتو و زندگیش دارد. میساکی از هر راهی سعی می‌کند به ساتو کمک کند و به نظر می‌رسد که وابستگی عمیقی به او دارد. او ساتو را دوست دارد و سعی می‌کند او را از زندگی ملالت‌بارش نجات دهد. با این حال، در واقعیت میساکی از ساتو نیز تنهاتر است.

در مانگا او زبان بسیار تیزی دارد و از سرزنش تاتسوهیرو تردید نمی‌کند. در حالی که در رمان و انیمه، او شخصیتی درونگرا دارد و بی گناه‌تر به تصویر کشیده می‌شود.

ویس اکتور میساکی، یوی میکانو (Yui Makino) است. او در انیمهFarewell, My Dear Cramer  به جای شخصیت چیکا کیریشیما صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

کائورو یامازاکی (Kaoru Yamazaki)

شخصیت های انیمه به ان اچ کی خوش آمدید

یامازاکی همسایه و تنها دوست دوران مدرسه ساتو است. ساتو در گذشته وقتی یامازاکی مورد قلدری دیگران قرار می‌گرفت از او دفاع می‌کرد. به نظر می‌رسد کائورو بسیار ملایم است، اما از دعوا کردن با کسانی که او را عصبانی می‌کنند، دریغ نمی‌کند. او علاقه عجیبی به بازی‌ها و موسیقی‌های دخترانه دارد. تمام خانه او از اکشن فیگورهای دختران انیمه‌ای پر شده است. او کسی است که ساتو را به یک اوتاکو واقعی تبدیل کرد.

دایسوکه ساکاگوچی (Daisuke Sakaguchi) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. او در انیمه اینویاشیکی (Inuyashiki) به جای شخصیت ساتورو هامادا (Satoru Hamada) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

نقد انیمه NHK ni Youkoso!

همانطور که پیشتر گفتیم انیمه به ان اچ کی خوش آمدید مسائل و مشکلات مربوط به جوانان را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ مسائلی مانند فرار از واقعیت. در رمان، اشاره شده است که تاتسوهیرو ممکن است واقعا وجود توطئه را باور نداشته باشد. او این داستان‌ها را برای خود ساخته تا مقصر دیگری برای ناامیدی و انزوای خود پیدا کند. همچنین ممکن است او این کار را کرده تا انگیزه‌ای برای رهایی از زندگی هیکیکوموری خود بیابد.

در این انیمه، اکثر شخصیت‌ها احساسات شدید افسردگی و تنهایی را تجربه می‌کنند. این ممکن است چیزی باشد که نیمی از جوانان با آن‌ها دست و پنجه نرم کنند.

علاوه بر این‌ها، در رمان اشاره شده که شخصیت‌های اصلی مواد مخدر مصرف می‌کنند. مواد مخدری که ساتو استفاده می کند به عنوان «مواد روانگردان قانونی خریداری شده از اینترنت» نامیده می‌شود. این مورد در مانگا و انیمه حذف شده است. به دلیل وجود چنین مضامینی این انیمه را برای نوجوانان توصیه نمی‌کنند. چرا که ممکن است اثر افسردگی را به آن‌ها القا کند.

این انیمه با وجود داشتن صحنه‌های طنز و خنده دار، به دلیل بیان مسائلی مانند افسردگی ممکن است کمی شما را ناراحت کند. اما دیدن آن خالی از لطف نیست. چرا که می‌تواند به مخاطب بیاموزد در تاریک‌ترین و دردناک‌ترین لحظات زندگیش می‌تواند دوباره از نو شروع کند.

همچنین بخوانید :

امتیازات انیمه به ان اچ کی خوش آمدید

این انیمه تا به حال مورد تحسین منتقدین و مخاطبین بسیاری قرار گرفته است. به همین دلیل، در سایت‌های معروفی توانسته نمرات خوب و بالایی را به دست آورد. انیمه Welcome to the N.H.K در سایت جهانی فیلم و سریال، یعنی سایت IMDb نمره 8.3 و در سایت محبوب اوتاکوها یعنی MyAnimeList نیز نمره 8.3 از 10 نمره را به دست آورده است.

کلام آخر

بررسی انیمه Welcome to the N.H.K تا اینجا به پایان خود رسید. از این که همراه ما بودید، سپاسگزاریم. امیدواریم با دیدن این انیمه دید جدیدی به دنیا و افراد پیرامون خود پیدا کنید. فراموش نکنید که نظرات خود را درباره این انیمه و ژانر دارک کمدی با ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما انیمه به ان اچ کی خوش آمدید توانسته آنطور که باید مشکلات جوانان را به تصویر بکشد؟

[ad_2]
منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =