شنبه , می 18 2024

شوکیس اخیر ایکس‌باکس نوید آینده‌ای جذاب را می‌دهد

[ad_1]

رویداد اخیر ایکس‌باکس، صحبت از یک لاین‌آپ جذاب نسل نهمی می‌کند که در سال‌های اخیر بی‌سابقه است، اکنون می‌خواهیم به بررسی این موضوع و آینده‌ی کمپانی مایکروسافت در نسل نهم بپردازیم پس همراهمان باشید.

پس از آغازی نه‌چندان خوب در سال ۲۰۲۳ برای ایکس‌باکس و اتفاقات بدی که برای عرضه‌ی بازی Redfall رخ داد، این مجموعه‌ی بزرگ فراموش نکرده بود که چه وظیفه‌ی مهمی برای زنده نگه داشتن اعتماد هواداران خود داشت پس به برگزاری رویداد شلوغ و جذاب شوکیس ایکس‌باکس ۲۰۲۳ پرداخت تا خیال همه را از عدم صحت اخبار بد و شایعات راحت کند.

تقریبا هر اعلامیه‌ی ایکس‌باکس یا یک بازی انحصاری بود یا یک بازی جدید و معرفی نشده که به نمایش در می‌آمد، مهم‌تر از آن پرهیز کمپانی از تبلیغات بی‌پایه و القای هیجانات کاذب (همچون رویداد Summer Game Fest 2023) بود که باعث می‌شد نمایش‌ها بر انتظارات معمول‌مان غالب شوند و ما را به وجد بیاورند.

نمایش ایکس‌باکس با بازی Fable شروع شد که یک آغاز طوفانی و خوشحال کننده بود، برای هواداران این مجموعه انتشار حتی یک خبر از پیشرفت روند توسعه‌ی بازی، اتفاق خوب و دلگرم کننده‌ای محسوب می‌شود.
تریلر بازی با روایت طنازانه‌ی Richard Ayoade، کمدین مشهور بریتانیایی به نمایش درآمد و البته به طور ظریفی، انتظارات هواداران را از کیفیت بازی نهایی بالا برد.

شوکیس اخیر ایکس‌باکس، آینده‌ای جذاب را نوید می‌دهد

نمایش‌های بعدی، بازی‌هایی چون South of Midnight (که یک بازی پر زرق‌و‌برق از استودیو Compulsion بود)، بازی جدید Star Wars از استودیو Massive کمپانی Ubisoft که اولین نمایش جهانی خود را به همراه داشت و پس از آن بازی 33Immortals که اثری مورد انتظار از استودیو Thunder Lotus (که خالق بازی Spiritfarer نیز است) برای مخاطبان جذاب بودند.

همچنین در ادامه‌، بازی Persona 3 Reload معرفی شد که به دلیل افشای اطلاعات آن پیش از مراسم، چندان هیجانی برای مخاطبان نداشت (اگر بدون افشای قبلی معرفی می شد، جذابیت رویداد امتیاز بالاتری می‌گرفت) و البته بازی خاص و جالب Avowed که باارزش به نظر می‌رسد. بازی Flight Simulator 2024 همچنان روی ریل سرگرم‌کننده یودن حرکت می‌کند و تریلری قابل توجه برای مخاطبان داشت.

در ادامه، بازی Hellblade 2 به نمایش درآمد که دوباره یک نمایش هیجان‌انگیز و خاص داشت و بازی‌های Towerborne و Clockwork Revolution، کراس اور مورد انتظار بازی Sea of Thieves با فرنچایز Monkey Island و در نهایت اعلام تاریخ عرضه‌ی بسته الحاقی Phantom Liberty برای بازی Cyberpunk 2077 که در مجموع همه‌ی بازی های معرفی شده برای سرویس گیم‌پس از روز اول عرضه خواهد شد، بسیار باارزش و حیاتی است.

اما نمایش بازی Starfield، به شدت هیجان‌انگیز و البته گیج کننده بود، هنوز نمی‌دانیم که آیا به همان اندازه که تاد هاوارد [کارگردان بازی] اظهار دارد تجربه‌ی آن نیز جذاب خواهد بود یا خیر. می‌دانم که این بازی از هر عنوان و بازی تخیلی و غیرواقعی‌ای الهام گرفته است، اما همچنان نمی‌توانم از تجربه‌ی آن صرف نظر کنم. همچنین باید که حرف کمپانی مایکروسافت را درباره‌ی پولیش فنی بازی فراموش نکنیم چرا که از هر بازی کمپانی بتسدا در زمان عرضه، تعداد باگ کمتری خواهد داشت.

شوکیس اخیر ایکس‌باکس، آینده‌ای جذاب را نوید می‌دهد

البته عدم عرضه‌ی هیچ یک از آن‌ها در سال جاری و موکول کردن آن‌ها به سال آینده‌ی میلادی، ناراحت‌کننده و شرم‌آور است و حتی بازی‌ای چون Hellblade 2 که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود، عرضه‌ی آن به سال بعد موکول شد؛ اما حدس من، این است که ایکس‌باکس قصد ندارد تا فعلا برای مدتی هم که شده، هواداران به چیزی به جز بازی Starfield فکر کنند. بیایید صادق باشیم، عرضه‌ی دو یا چند بازی انحصاری بزرگ در ادامه‌ی سال جاری میلادی که یکی از آن‌ها بازی Starfield است، دیوانگی محض است چرا که عملا استقبال و تجربه‌ی بازی Starfield توسط بازی انحصاری دیگری نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و موضوع مثبتی برای بازی Starfield به شمار نمی‌رود. هرچند که بازی Forza Motorsport نیز در سال جاری عرضه می‌شود اما حاشیه‌ی امن بازی Starfield برای جذب مخاطب نباید از بین برود.

با تمام تفاسیر موجود، اما Matt Booty رییس استودیوهای ایکس‌باکس سال ۲۰۲۳ را سال خوب و یک نقطه‌ی عطف می‌داند، چرا که به بازی Hi-Fi Rush حس خوبی دارد، عملکرد بازی Minecraft Legends را خوب توصیف می‌کند، به عرضه‌ی خوب بازی Age of Empires برای ایکس‌باکس امیدوار است و Forza Motorsport و Starfield را دو بازی مهم در سال جاری می‌داند؛ وی در آخر اعتقاد دارد که سال ۲۰۲۴ تازه سال شروع کار برای ایکس‌باکس است.

این موارد، پس از عرضه‌ی ناامید کننده‌ی بازی Redfall بسیار مسرت‌بخش و امیدوار کننده به نظر می‌رسد؛ درست در همین حین که خرید کمپانی اکتیویژن بلیزارد برای شرکت مایکروسافت تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد و از سوی دیگر، فروش کنسول پلی استیشن ۵ سر به فلک کشیده است، فیل اسپنسر همچنان به بخت و اقبال بلند خود برای تایید و نهایی شدن این معامله‌ی ۶۹ میلیاردی اطمینان دارد.

اما کسی که بیشترین امیدواری را القا و سعی در پاک کردن خاطرات بد از بازی Redfall را داشت، همان آقای Matt Booty بود که در جریان شوکیس اخیر، به بازی Clockwork Revolution از استودیو InXile اشاره داشت و به شدت به آن امیدوار بود. وی ایده‌پردازی و تمامی مراحل پیش‌تولید این بازی را از زمان خرید استودیوی توسعه دهنده توسط کمپانی مایکروسافت می‌داند و به همین دلیل به موفقیت آن امیدوار است و می‌توان به آن تکیه و اعتماد کرد. اما به نظر می‌رسد که کمپانی مایکروسافت حتی پس از خریداری شرکت بتسدا و ورود استودیو آرکین به جمع تیم‌های توسعه دهنده‌ی این شرکت، پیشنهاد رفع مشکلات و ایرادات بازی Redfall را داده بود، هرچند که بازی از قبل در حال تولید بوده است.

شوکیس اخیر ایکس‌باکس، آینده‌ای جذاب را نوید می‌دهد

در نهایت، می‌توان به آینده‌ی روشن ایکس‌باکس در نسل نهم امیدوار بود، چرا که با نمایش پشت سر هم از بازی‌هایی خاص و البته انحصاری و همچنین عرضه‌ی آن‌ها از روز اول برای سرویس گیم پس، ردموندی‌ها همچنان به تعهد خود برای احترام به هواداران پایبند است، البته بیشتر در سال ۲۰۲۴!

آخرین مقالات بازی را از سایت پی‌اس‌آرنا بخوانید.

[ad_2]
منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =