جمعه , می 17 2024

بهترین فیلم های هالیوودی – تایم سیتی

[ad_1]

هالیود یک سبک زندگی است؛ وقتی در مورد بهترین فیلم های هالیوودی صحبت می‌کنیم، شاید بتوان از هر دهه، بیش از 100 عنوان خروجی گرفت، اما مسئله این است که همه آن‌ها خاص و ویژه نیستند؛ سینما دنیای بزرگ و گسترده‌ای دارد و شاید یکی از مهم‌ترین قاره‌های آن در تمامی دوران ها، هالیوود باشد. نقش‌آفرینی ستارگان بزرگ در این سینما، موجب شده که همیشه موردتوجه قرار بگیرد.

به طبع شما به‌خوبی تعداد زیادی از این بازیگران را می‌شناسید، حتی اگر خیلی اهل فیلم دیدن نباشید. موضوع مهم در مورد سینما این است که از هر 100 هزار نفر، ممکن است 5 نفر واقعاً آن را دوست نداشته باشند؛ اما به‌هرحال اصلی‌ترین مسئله‌ای که ما در مورد انتخاب فیلم های موفق سینما به آن حساس بودیم، ارزشمندبودن قصه بود. بسیار دیده شده است که صرفاً کارگردانان، از بازیگران برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند؛ اما چنین موضوعی در مورد هرکدام از موارد زیر کم رنگ تر است.

لیست  بهترین فیلم های هالیوودی تاریخ سینما

شاید شما هم بخواهید برای یک تعطیلات طولانی یا آخر هفته، صرفاً فیلم‌هایی را تماشا کنید که موفق‌ترین‌ها بوده و ارزش دیدن دارند. اگر برای وقتتان ارزش قائل هستید و نمی‌خواهید ذهن خود را درگیر سینمایی‌های بی‌ارزش کنید؛ حالا وقت آن فرارسیده که بر اساس معرفی‌نامه ما پیش بروید. ما اشاره‌ای به فیلم های معروف هالیوودی و پرفروش‌ترین فیلم های هالیوود در بسیاری از ادوار خواهیم داشت.

فیلم Mean Girls' 2004 - دختران بدجنس

فیلم  دختران بدجنس – Mean Girls’ 2004

کمدی دبیرستانی که توسط تینا فی نوشته شده است یکی از اصلی‌ترین بخش‌های فرهنگ پاپ دهه 00 است. Cady Heron Lindsay Lohan، دختر جدید مدرسه، توسط گروه دخترانه بسیار باحال “The Plastics” جذب می‌شود. همه چیز خوب پیش می‌رود تا زمانی که Cady به دوست‌پسر رجینا جورج (ریچل مک آدامز)، رهبر گروه، چشم دوخته و البته اتفاقات عاشقانه‌ای بین آن‌ها رخ می‌دهد. مهم‌ترین نکته در مورد این فیلم، استفاده از داستان بی‌نظیر و کاراکترسازی است. در لیست بهترین فیلم های هالیوودی، می‌توان جایگاه ویژه‌ای را برای این اثر در نظر گرفت. کمدی نوجوانانه ما، پر از اتفاقات شیرینی است که شاید برای هرکسی که دوران دبیرستان را سرکرده است، خاطره‌انگیز باشد.

با تمام این تفاسیر، بخشی از داستان تکراری در قالب قصه‌های معمول هالیوودی را رقم می‌زند. در لیست بهترین فیلم های 2000 تا 2020، ما اولین رتبه را به این اثر می‌دهیم.

آواتار 2009 - Avatar 2009

آواتار 2009 – Avatar 2009

حتی به‌سادگی می‌توان جایگاه ویژه‌ای را برای آواتار بین ۲۰ فیلم برتر دنیا باز گردد. این فیلم در سال 2009 میلادی نخستین‌بار روی پرده‌های سینما رفت و پر از جذابیت‌های بصری بود. موضوع مهم در مورد آواتار، بهره‌گیری از داستانی است که جذابیت بصری آن، بیش از هر فرم دیگری از سینمایی‌ها در طول چند سال اخیر است.

داستان یک تفنگ‌دار دریایی سابق (سام ورتینگتون) که با لباس مبدل به‌عنوان یکی از بیگانگانی که در آنجا زندگی می‌کنند به ماه پاندورا فرستاده شد تا اطلاعاتی در مورد این‌گونه پیدا کند، هنگام سقوط، مخاطبان را مجذوب خود کرد. مانند هر فیلم جیمز کامرون، این فیلم برنده جایزه اسکار شد و مدت‌زمان بیشتری نسبت به سایر فیلم‌ها دارد، اما اجازه ندهید که شما را از این سفر سینمایی باشکوه باز دارد. اهمیت به قصه، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در این اثر رخ‌داده است. موفقیت‌های بی‌شمار این محصول، موجب شد که در انتهای سال 2022 میلادی یک نسخه دیگر نیز از آن پخش شود که از نظر منتقدان، آن‌طور که بایدوشاید، توانمند و بی‌نظیر نیست.

بهترین فیلم های هالیوودی تاریخ: نوت بوک - The Notebook' 2004

بهترین فیلم های هالیوودی تاریخ: نوت بوک – The Notebook’ 2004

همیشه آثار درام و عاشقانه، علاقه‌مندان خاص خود را در تمامی رده‌های سنی دارند؛ نوت‌بوک در مورد یک جریان مهم صحبت می‌کند و پیش از هر چیزی، حرف‌های مهم زیادی برای گفتن دارد. از همه مهم‌تر در مورد این فیلم، پرداخت داستانی فوق‌العاده خواهد بود. نوت بوک به جرئت جذاب و عاشقانه است.

رمان معروف نیکلاس اسپارکس، پسر فقیر کلاسیک (رایان گاسلینگ) است که عاشق دختری از طبقه بالا (ریچل مک آدامز) درام می‌شود. بااین‌حال، این یک فیلم عاشقانه کلاسیک است که سال‌ها توانست رتبه فوق‌العاده‌ای را بین تمامی آثار مشابه دریافت کند. بهاندادن به عشق یکی از تلخ‌ترین و بدترین اتفاقاتی است که در قالب این قصه رخ می‌دهد، همه چیز وارد یک جریان پرپیچ‌وخم می‌شود و اگر علاقه به بهترین فیلم های عاشقانه جهان دارید،  از نظر من باید حساب ویژه‌ای روی دفترچه یادداشت 2004 یا همان نوت‌بوک داشته باشید.

بهترین فیلم های هالیوودی: تقریبا مشهور - Almost Famous' 2000 

بهترین فیلم های هالیوودی: تقریبا مشهور – Almost Famous’ 2000

همیشه ورود به زندگی افراد مشهور می‌تواند جذابیت زیادی برای بسیاری از ما داشته باشد، حال فکر کنید که آن‌ها در سطح جهانی هستند؛ پیش از هر چیزی، باید بدانید که با یک اثر نسبتاً طولانی مواجه هستید. در لیست بهترین فیلم های جهان، ما نمره ویژه‌ای برای این اثر در نظر می‌گیریم.

به یک بچه این فرصت داده می‌شود که یک گروه موسیقی جدید را در تور دنبال کند و در مورد تجربه رولینگ استون بنویسد. چیزی که برای بسیاری از روزنامه‌نگاران مشتاق موسیقی مانند یک رویا به نظر می‌رسد، در واقع بخش مهم و اصلی داستان بر اساس اتفاقی است که برای روزنامه‌نگار راک کامرون کرو در زندگی واقعی رخ‌داده است.  همان لحظه که برای اولین‌بار این فیلم را تماشا می‌کنید، متوجه می‌شوید که قصه آن هیچ ربطی به روتینی که انتظارش می‌رود ندارد، قصه یکی از پروپیمان‌ترین فرم‌هایی است که در طول تاریخ روایت شده است و جایگزین‌های زیادی نیز به‌عنوان فرانچایز از روی این اثر تولید گردیده است.

فیلم فرزندان بشر - Children of Men 2006

فیلم فرزندان بشر – Children of Men 2006

به‌طورکلی، فیلم‌هایی که به پایان جهان می‌پردازند، تمایل به هیجان دارند. اما «فرزندان بشر» شگفت‌انگیز آلفونسو کوارون به چیز بسیار جسورانه‌تری دست‌یافت. او یک فیلم و یک سناریو (جایی که انسان‌ها منقرض شده‌اند) ساخت که به طرز وحشتناکی ممکن است اتفاق بیفتد. این در مورد مبارزه برای زندگی بشریت است، نبردی که شما خود را درگیر آن می‌بینید.

شوالیه تاریکی - The Dark Knight' 2008

شوالیه تاریکی – The Dark Knight’ 2008

هیث لجر به‌جرئت بهترین جوکری است که در تمام‌دوران توانسته این نقش را ایفا کند. بازیگر فقید، به‌عنوان تست‌هایی که در آزمایشات روانی او انجام شد، توجه ویژه‌ای به این نقش داشت. اما به‌هرحال نسخه 2008 آن هم به‌جرئت از جمله قوی‌ترین آثاری است که در طول این سال‌ها تولید گردیده است. قسمت دوم سفر کریستین بیل به‌عنوان بتمن، زمانی که جوکر شهر گاتهام را با آزمایش‌های روانی و فیزیکی خود عذاب می‌دهد، او در معرض آزمایش قرار می‌گیرد. پیچ‌وخم‌های زیادی وجود دارد که نمی‌توانید حدس بزنید که چگونه به پایان می‌رسد.

از نظر من یکی از مهم‌ترین امتیازات این فیلم، حضور نولان در کنار بازیگرانی است که همیشه ارزش خود را حفظ کره و می‌توانند همه چیز را به‌خوبی به‌خاطر آورند. ما در لیست خود به این اثر، لقب یکی از بهترین فیلم های اکشن را می‌دهیم.

فیلم شیطان پرادا می‌پوشد - Devil Wears Prada' 2006

فیلم شیطان پرادا می‌پوشد – Devil Wears Prada’ 2006

در معرفی‌نامه بهترین فیلم های درام، لازم دانستیم که در مورد یکی از مهم‌ترین آثاری که در فرانسه تولید و در هالیوود منتشر گردیده است صحبت کنیم، همیشه قصه‌های جذاب، می‌توانند ترکیبی از فرم‌های کمدی با رگه‌های درام و البته عاشقانه باشند؛ این در مورد اثر مذکور نیز کاملاً صدق می‌کند. مهم‌ترین موضوعی که شاید در مورد فیلم شیطان پرادا می‌پوشد باید ذکر کنیم این است که آن‌ها به‌خوبی، قصه را تلخ و البته با کمی حس دراماتیک، پیش برده‌اند. مدت‌زمان این اثر 109 دقیقه است و 35 میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده است.

اندی ساکس (آن هاتاوی) به تازگی از دانشکده روزنامه نگاری فارغ التحصیل شده است که در مجله Runway که معادل داستانی ووگ است، موقعیت بسیار مورد توجهی پیدا کرده است. او به زودی متوجه می‌شود که کار به عنوان دستیار سردبیر میراندا پریسلی (مریل استریپ) به جرات زیادی نیاز دارد و برخی از انتخاب های زندگی را تغییر می‌دهد.

پرفروش ترین و بهترین فیلم های هالیوودی - رفتگان - The Departed' 2006

پرفروش ترین و بهترین فیلم های هالیوودی – رفتگان – The Departed’ 2006

در معرفی‌نامه یکی دیگر از بهترین فیلم های هالیوودی، در مورد ژانری پرستاره صحبت خواهیم کرد. یک فیلم درام، جنایی هیجان‌انگیز که لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون و مارک والبرگ در آن ایفای نقش کرده‌اند. جدیدترین مأموریت یک پلیس‌مخفی (لئوناردو دی کاپریو) نفوذ به یکی از بزرگ‌ترین مافیاها در بوستون جنوبی است.

در همان زمان، یکی از اعضای همان اوباش شروع به کار مخفیانه برای اداره پلیس می‌کند تا همه چیز را در مورد گروه اوباش به رئیس خود (جک نیکلسون) گزارش کند. مخاطرات زیاد است و هیچ‌کس نمی‌خواهد او متوجه اصل داستان شود. مخفی‌کاری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این فیلم در مورد آن روایت خواهد شد و از نظر من، بخش مهم داستان، استفاده از بازیگرانی است که شاید کنار هم قراردادن آن‌ها کار سختی باشد. بعدازاین ما مارک را در فیلم محبوب تد دیده بودیم و شاید بتوان گفت که این اثر، برای او یک سکوی‌پرتاب فوق‌العاده بوده و به طبع نهایت استفاده را از آن کرده است.

آقا و خانم اسمیت - Mr. and Mrs. Smith' 2005

آقا و خانم اسمیت – Mr. and Mrs. Smith’ 2005

نقش‌آفرینی آنجلینا جولی و برد پیت در کنار هم اتفاقی نیست که همیشه رقم بخورد. فیلم های کمدی خارجی همیشه جذابیت زیادی برای جامعه جهانی دارند و استفاده از این عنوان، سبب شده است که ما بیش از هرزمانی، لازم بدانیم که آن را در لیست بهترین فیلم های هالیوودی قرار دهیم. از نظر من بخش مهم این موفقیت، استفاده از بازیگران قدرتمند است.

این فیلم درباره زن‌وشوهری است که هرکدام نمی‌دانند دیگری یک قاتل بسیار ماهر است. آنها سپس توسط آژانس‌های رقیب استخدام می‌شوند تا یکدیگر را بکشند. چیزهای معمولی ازدواج البته به این شکل نیست، اما به‌هرحال داستان ما کمی تخیلی و غیرقابل‌باور هم به نظر می‌رسد. به‌هرحال وقتی در مورد فرم قصه صحبت می‌کنیم، قرار نیست همه چیز مشابه یک فیلم علمی و تخیلی باشد.

فیلم غرور و تعصب - Pride and Prejudice' 2005 

فیلم غرور و تعصب – Pride and Prejudice’ 2005

قصه‌ای دیگر از سری رمان‌های عاشقانه که در سال 2005 میلادی تولید گردیده و پیچیده‌تر از چیزی است که بتوانید تصورش را بکنید. البته این بدان منظور نیست که قصه در توان ذهنی بسیاری نمی‌گنجد، برعکس همه چیز در آن، به بهترین و کامل‌ترین شکل ممکن پیش می‌رود و وقتی از آثار موفق صحبت می‌کنیم، باید نام غرور تعصب را نیز در آن جای دهیم. فیلم های آمریکایی همیشه پر از کیفیت هستند و می‌توانند تا ساعت‌ها در مورد یک موضوع مهم با شما صحبت کنند.

در این بازخوانی رمان جین آستن به همین نام، با الیزابت بنت (کیرا نایتلی) و آقای دارسی (متیو مک فایدن)، دو نفر که از طبقات اجتماعی مختلف عاشق یکدیگر می‌شوند، آشنا می‌شویم. آیا آنها می‌توانند غرور و تعصب را کنار گذاشته و با هم باشند؟

فیلم سینمایی خماری - The Hangover' 2009

فیلم سینمایی خماری – The Hangover’ 2009

سه دوست در یک مهمانی مجردی در وگاس پس از یک شب وحشی از خواب بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند که قصه آن‌ها پیچیدگی خاصی دارد. این دوستان می‌بینند که با یک ماجرای بسیار عجیب پیش و روی آن‌ها قرار گرفته است؛ اولین و مهم‌ترین موضوعی که باید در مورد فیلم خماری به آن اشاره کنیم استفاده از همان سبک کمدی امریکایی است که اکثرمان دوستش داریم. در معرفی بهترین فیلم های هالیوودی، این قصه نیز تا حد زیادی نمرات خوبی را هم در بحث ساخت و هم توزیع برابر نقش‌ها به دست می‌آورد.

البته بعداً دو نسخه دیگر نیز از این اثر تولید شده که هرکدام یک وجه از داستان را روایت می‌کنند. همیشه کمدی‌ها می‌توانند به‌خوبی در گیشه بدرخشند؛ اما این موضوع در مورد خماری کمی پیچیده بود. به‌هرحال آن‌ها به کیفیت ساخت خوبی دست‌یافته و توانسته‌اند پر از امتیازات درخشان برای سینمای هالیوود باشند.

بهترین فیلم های هالیوودی 2016: مهتاب - Moonlight 2016

بهترین فیلم های هالیوودی 2016: مهتاب – Moonlight 2016

همیشه موضوعات حساس در درام‌های اجتماعی، بخش مهمی از سینمای بدنه را تشکیل می‌دهند.

گاهی اوقات فیلم‌ها می‌توانند شما را غافلگیر کنند و به‌قدری قدرتمند باشند که پس از تلاش برای درک احساساتی که احساس می‌کنید، دقایقی در آنجا بنشینید. «مهتاب» یکی از همین فیلم‌هاست. اجراها بی‌عیب‌ونقص هستند. اما چیزی که بیشتر در مورد داستان بلوغ که هویت جنسی و درک فرهنگی را بررسی می‌کند برجسته می‌شود این است که این یک قطعه خیره‌کننده از فیلمسازی آمریکایی آفریقایی‌تبار است که نژادپرستی محور اصلی آن نیست. این یک فیلم عالی و مورد تحسین منتقدان است که اتفاقاً درباره شخصیت‌های سیاه‌پوست است.

جمع‌بندی نهایی

یک‌بار دیگر و در تایم سیتی، در مورد لیست ترندی از بهترین فیلم های هالیوودی صحبت کردیم و تمرکزمان را روی آثاری گذاشتیم که در درجه اول حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای در رده‌بندی‌ها و سایت‌ها کسب کرده‌اند و همین‌طور در سراسر دنیا، فروش خوبی را به دست آورده‌اند. سینما پول‌ساز است به شرطی که کارگردان و بازیگران، بتوانند قصه‌ای جذاب را از یک نویسنده عالی خروجی گرفته و آن را روی پرده نقره‌ای ببرند.

در غیر این صورت به طبع یک فیلم در لیست موفق‌ترین و برترین‌ها قرار نگرفته و نمره مطلوبی نیز دریافت نمی‌کند. از یاد نبرید که یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در مورد هر فیلم موفق، اصالت داستان است. این بار هرکدام از آثار مذکور به این جایگاه دست‌یافته و موفقیت‌های پرشماری را چه در چارت‌های جهانی و… به دست آورده‌اند.

 

سؤالات متداول

1. داستان فیلم مهتاب چیست؟

در مورد قصه زندگی یک سیاه‌پوست است.

2. چه بازیگرانی در آقا و خانم اسمیت حضور دارند؟

برد پیت و آنجلینا جولی

3. مهم‌ترین جایزه فیلم شوالیه تاریکی 2009 چیست؟

اسکار

4. فیلم نوت‌بوک در چه ژانری است؟

درام و عاشقانه

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پانزده =